Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hmm?
En typ av "Chilli con carne" eller som vi kallar den här i Sverige, "Kalle konkar Arne"?
Men inga "bönor" så Arne är utesluten och endast "Cheap Charlie spice", kunde iallafall använt "Jalapènos".
Hmm?
En typ av "Chilli con carne" eller som vi kallar den här i Sverige, "Kalle konkar Arne"?
Men inga "bönor" så Arne är utesluten och endast "Cheap Charlie spice", kunde iallafall använt "Jalapènos".
Middag på nyöppnade "Pa Boon Cafe 6" vid korsningen 36:an/Vägen ner till Maptaput. Gigantiskt ställe med en massa liggbord, planteringar, pooler etc etc som är väldigt populärt så här på en lördag.
Väldigt omfattande menyer (mat, dricka, efterrätter, alkohol, viner)
Också middagen Tom Kha Gai för min del.
Var ett fint ställe det här, det hade jag inte hittat utan google map, satt en överväxt skylt på Sukhumvith men restaurangen låg en bit in nere vid stranden och syntes inte från vägen.
Vi er ikke i Sverige nå , vier i Thailand og dei kaller de for Pizza . Og den smakte bedre en mange pizza jeg har kjopt i Sverige . Pizza med Majones elskar Tidaholmarne , den liker jeg ikke .
Vi er ikke i Sverige nå , vier i Thailand og dei kaller de for Pizza . Og den smakte bedre en mange pizza jeg har kjopt i Sverige . Pizza med Majones elskar Tidaholmarne , den liker jeg ikke .
Hmm?
Min fru, uppvuxen i Chonburi åt aldrig "Stark"mat när hon var ung, när vi träffades för 15 år sen så talade hon om hur hon älskade "het"mat och hade just börjat med att äta Chilli kryddad mat, efter 15 år tillsammans så börjar det visa sig att den där "heta"maten är inte så förbaskat bra, hon får olika bekymmer efter ätit just "HET"mat eller"Spicy".
Enda skillnaden & problematik är att mamma hennes är från Isaan och så också "morbror"(som fortfarande bor kvar, Prang kue), när vi kommer på besök hos morbror så är det definitivt inte någon typ av "HET" mat, visst!
Chilli, finns i maten, men inte mängden, visst smakfullt och gott och alla i familjen kan äta, inklusive mig.
Och en annan sak, som du inte nämner @Einar är att cancer i magsäck har katrastofalt har ökat i Thailand, har inte "siffran" i huvudet, i runda tal en ca. 20-30% ökning, läkare och doktorer tror sig att veta/ana att det kommer ifrån intagande av "Chili".
Jag tror att äta Chilli, ska ske med moderation, 1-2 chilli, helt okej.
Men när vi börjar närma oss 10-20 chilli, i en maträtt! Då har bussen gått...
Så @Einar, ditt utbrott ang. ät "Chilli" och lev längre!
Är i mina ögon och läst text är i slutändan,(here it comes) BullShit!!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.