Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Jag vet inte vad moo zap är men ja jag lagar på fläskfärs här med låg fetthalt.
I Sverige med blandfärs men orkar inte blanda, smakar same same ändå.

15740775571273681230109183884332.jpg

moo zap är fläskfärs på thai har jag fått lära mig ;)

Åhhh, den pizzan såg god ut =)
Ja den var riktigt bra, vedungsbakad.
Frugan fick tips av en väninna från sonens förra skola, ägarna hade barn på den skolan med.
Bästa jag ätit här omkring, så blir nya pizzerian vi åker till när vi är sugna på det.
Riktigt fint motions och cykelbana hade dom ordnat runt sjön nu också.
Så blir en tur med cykeln där till veckan.

Ja den var riktigt bra, vedungsbakad.
Frugan fick tips av en väninna från sonens förra skola, ägarna hade barn på den skolan med.
Bästa jag ätit här omkring, så blir nya pizzerian vi åker till när vi är sugna på det.
Riktigt fint motions och cykelbana hade dom ordnat runt sjön nu också.
Så blir en tur med cykeln där till veckan.
Blev enormt sugen på pizza. Har barn som ska på kalas och disko ikväll :p. Har bunkrat upp mig med Findus (snabbmat) mos och köttbullar =) vedungsbakad är inte så vanligt idag, inte i Sverige iallafall =) Lycka till med cyklingen.

Hoppas jag inte förstörde tråden nu.

Idag blev det falukorv. Har nog testat all korv i Thailand nu, utom CP som jag bojkottar. Köpte en riktig bjässe på 2 kilo så den räcker i flera timmar och det var den bästa korven jag testat under alla åren. Smakade nästan exakt som falukorv, om man köper den norr om Skåne. Riktig Skånsk falukorv, ja, det finns ju bara i Skåne.

korv.jpg

korv.jpg

Idag blev det falukorv. Har nog testat all korv i Thailand nu, utom CP som jag bojkottar. Köpte en riktig bjässe på 2 kilo så den räcker i flera timmar och det var den bästa korven jag testat under alla åren. Smakade nästan exakt som falukorv, om man köper den norr om Skåne. Riktig Skånsk falukorv, ja, det finns ju bara i Skåne.

korv.jpg

korv.jpg
Är dom stora fleischvurst med (falukorv)?
Brukar köpa dom mindre trodde inte dom stora var falukorv?

Scans falukorv visade väl innehålla var det 30 eller 60% vatten vid test?
Nä fleischvursten här nere är nog bättre köttinnehåll, mindre fett och perfekt till korvstroganoff eller ungsbakad falukorv.
Börjar inte flyta runt i sitt eget fett eller koka i sitt eget vatten direkt det träffar pannan?
Men får testa dom stora då trodde det var annan korv, fast får erkänna aldrig läst på etiketten.

Är dom stora fleischvurst med (falukorv)?
Brukar köpa dom mindre trodde inte dom stora var falukorv?
Den stora är godare än den lilla, inte så kryddig och är nästan som falu korv. Den lilla är ju nim för korv stroganoff, skär den på mitten längs med och skiva så är det klara stroganoff bitar

Prova, du behöver inte köpa en hel. Köp en liten bit och stek som vanlig falukorv. Hamburger size TGM PORK BOLOGNA CLUB

Givetvis, funkar jätte bra för stroganoff, och inget fett i pannan från korven. Jag lägger i olivolja o det är mindre fett i pannan än när det är klart än när jag började

Ett hett tips ät att byta ut ketchupen mot sweet chilli sås eller blanda

korv2.jpg

korv2.jpg

korv2.jpg

Senast ändrad:
Påbörjat köttgrytan och potatisen. Och även påbörjat en köttsoppa.

Eftersom vi köpte 50kg gris i juni såär det dags att försöka få slut på köttet innan vi får 50 kg nytt kött nu i dec.
Så idag tog jag köttet från dom sista flinta stekarna och skar ut bra kött till grytan och sen skar jag ut lika bra kött men i mindre bitar till soppan.

67AEBEE0-80E1-4D24-A932-2C8DE3F63A62.jpeg

A4AA87BF-F46E-4977-8CC0-4B326AF85CE9.jpeg

FDCE0797-2615-409A-9CF4-5A0757540591.jpeg

korv.jpg

korv.jpg

Skånsk Falukorv? Nja Dalarna Dalarna som gäller ;)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar