Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gillar.
Typ får du en maträtt och dom frågar om du gillar maten.
Aroy mai.
Om du gillar den svarar du.
Aroy.
Aroy krapp.
Aroy mak mak krap.
Sista är om du tyckte det var jättegött.
Mak.
Snackar dom Isaan så säger man seep, samma som aroy men på deras språk.
Gillar.
Aroy mai.
Aroy.
Aroy krapp.
Aroy mak mak krap.
Mak.
Gillar.
Aroy mai.
Aroy.
Aroy krapp.
Aroy mak mak krap.
Mak.
Gillar.
Aroy mai.
Aroy.
Aroy krapp.
Aroy mak mak krap.
Mak.
Jag säger alltid สับปะรด Ananas på Thai och det betyder ungefär Mums fillibaba Funkar till allt. Säger man banan 2 gånger blir det "Piece of cake" eller lätt som en plätt
Visst är det gott, men du som bor där på heltid har nog blivit (Thai) i magen. Jag som bara är där någon eller några månader om året pallar inte ris hela tiden. Den dagen vi kommer flytta till Thailand så ska jag sätta potatis där.
Ja kan bo i byn länge, men när ja kommer till stan då väjer ja en big mack. Sen kan ja gå en runda och låta fruga shoppa lite, sen om de fins pengar kvar
Visst är det gott, men du som bor där på heltid har nog blivit (Thai) i magen. Jag som bara är där någon eller några månader om året pallar inte ris hela tiden. Den dagen vi kommer flytta till Thailand så ska jag sätta potatis där.
Frugan har vart igång i köket igen, fast idag har hon använt uteköket, fått sålt några potioner..
Vet inte vad rätten heter men hon fick beröm att det smaka bra.
Min sambo brukar beställa så mycket mat att det inte finns plats för ris i min mage, jag har försökt att få henne att inte beställa in ris till mej men det verkar finnas någon slags blockering där.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.