Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

"PATCHAREE " sa:
Idag har jag inhandlat äkta julskinka färdigt grilljerad och till färgen lika som som vi har i Sverige ca 1 kg och den nedre delen av skinkan mot foten. Köpte den på Big C i Chiang Mai idag och den smakar som en julskinka ska smaka. Big C på väg nr 11.

“ขาหมูเยอรมัน” "Tyska fläsk ben." khaa moo yuuhr ra man .I Thailand är mycket populär och alla vet vad det är..

Kaa moo.webp

Lunch: Spaghetti och köttfärssås

Middag: Ryggbiff, bearnaise, pommes. Dessert: Hallon/jordgubbspaj

Ingen mat idag.. Bara lite kaffe :-[ Det känns som att försöka svälja en pingis boll varje gång jag sväljer ..

Det blir säkert bättre i morrn.

"Gazton " sa:
Ingen mat idag.. Bara lite kaffe :-[ Det känns som att försöka svälja en pingis boll varje gång jag sväljer ..

Det blir säkert bättre i morrn.
Läste jag inte tidigare i dag att en liten tuting skulle göra susen ;)

Idag blir det....

Dill kokt Färskpotatis
Matjessill
Gräddfil med mycket gräslök

och till efterrätt blir det jordgubbar :)

"Mille1000 " sa:
Idag blir det....

Dill kokt Färskpotatis
Matjessill
Gräddfil med mycket gräslök

och till efterrätt blir det jordgubbar :)

Lyllos dig! Här blir det förmodligen hämtpizza och burköl :( Men med en gnutta tur på sjön kan det bli stekt Abborre framåt kvällen :)

Igar firades midsommar med Pad Thai Moo till lunch och middagen bestod av Green Curry Gai. Dartill nagra val kylada Chang utan is. Aroy Maak Maak!! :)

"Berralund " sa:
Igar firades midsommar med Pad Thai Moo till lunch och middagen bestod av Green Curry Gai. Dartill nagra val kylada Chang utan is. Aroy Maak Maak!! :)

Låter helt klar bättre en sill å potatis men vad gör man inte för den Svenska traditionen 8)

Frukost/Lunch, allt detta finns i den flaska Captain Morgan som snart sett sina bästa dagar. 8)

Nu är jag tillbaks igen så nu får ni börja upptatera vad ni får/eller lagar till lunch och middag så jag får in lite tips till mg själv.

Idag var första gången i sommar som jag lagade "riktig" mat och inte snabbmat.

Jag lagade kotletter i stark sås och Ris till mig.
Och kokt potatis och stekte upp en "färdigpanerad fryst snitsel". (Som inte var till mig)

Till lunch bjöd tanten igår på sticky rice- papaya sallad med 3 st chilli samt strimlad grillad kyckling och själv bjöd jag på kall öl ,, mums filibaba :D

Till frukost åt vi ris, wokade grönsaker med lite fläskkött och nudlar i creamy Tom-yam soppa.

Kökschefen erbjuder idag (på jobbet)

Frukost: Ägg & Bacon
Lunch: Någon slags paj, sallad
Middag: Slottsstek med grönsaker, sallad

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M