Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Klockan är 10:35 !
Sitter och planerar dagens mat, möjligtvis morgondagens för att stoppa ner i svalget och vidare till tarmsystemet.
Har förberett en färdig hamburgare från Coop
Screenshot_20260801-104138~2.webp
med lite svartpeppar & Havssalt.

IMG_20260801_103756.webp

Tänkte att den kunde få gotta sig till imorgon med dessa enkla kryddor, för att sedan bli i närheten till "Kremerad" enligt eget tycke och smak.
Till denna så funderade jag över vilket "Bröd" alternativ ska användas och tror att det blir vanligt rostbröd med bortskurna kanter, just för att komma så nära som möjligt originalet "Hamburgare" ska vara för de immigranter som tog sig över till den "Nya Världen"..

@JBK.Ltd.

Förutom min planering av en "Hamburgare" som kommer att bli kremerad!
Dagens eftermiddagsmat blir strimlat nötkött med "Taco" smaksättning från Old El Paso.

IMG_20260801_131730.webp

Naturligtvis måste vi ha ett smakrikt ris, typ Jasmine

IMG_20260801_131823.webp

Det kanske kommer att bli extra måltider att lägga undan för att äta idag & möjligtvis till morgondagen.
Kanske också "kremera" hamburgaren som förberedes tidigare idag, för framtida ätande med rostade brödbitar.

@JBK.Ltd.

Förutom min planering av en "Hamburgare" som kommer att bli kremerad!
Dagens eftermiddagsmat blir strimlat nötkött med "Taco" smaksättning från Old El Paso.

IMG_20260801_131730.webp

Naturligtvis måste vi ha ett smakrikt ris, typ Jasmine

IMG_20260801_131823.webp

Det kanske kommer att bli extra måltider att lägga undan för att äta idag & möjligtvis till morgondagen.
Kanske också "kremera" hamburgaren som förberedes tidigare idag, för framtida ätande med rostade brödbitar.

@JBK.Ltd.

Ohh! My Buddha!
Har skyfflat i mig små tallrikar x2 i storlek av 1dl ris och 1dl av mitt "Taco"kok och vad kan man säga!
Det är inte lätt att hålla Fammos kunskap i ordning och föra den vidare till andra.
Men i slutändan är det så jävla kul att hitta rätt och tillbaka var all information kom ifrån, tack fammo!

@JBK.Ltd.

Ohh! My Buddha!
Har skyfflat i mig små tallrikar x2 i storlek av 1dl ris och 1dl av mitt "Taco"kok och vad kan man säga!
Det är inte lätt att hålla Fammos kunskap i ordning och föra den vidare till andra.
Men i slutändan är det så jävla kul att hitta rätt och tillbaka var all information kom ifrån, tack fammo!

@JBK.Ltd.
Taco från farmor är inte illa hon måste varit tidigt ute.

Jag kommer ihåg när jag köpte ett taco set med sås, kryddor och hårda skal, 1986 bör det varit.

Nä då fattade jag knappt hur man skulle göra och skalen var trista. Tog några år sen så.

Fick bli en lunchöl här istället.

IMG-20260801-WA0007.webp

Taco från farmor är inte illa hon måste varit tidigt ute.

Jag kommer ihåg när jag köpte ett taco set med sås, kryddor och hårda skal, 1986 bör det varit.

Nä då fattade jag knappt hur man skulle göra och skalen var trista. Tog några år sen så.

Fick bli en lunchöl här istället.

IMG-20260801-WA0007.webp
Jag åt min första tacos 1991 på min möhippa, jag hade aldrig hört talas om det innan.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar