Djur tråden!

Min förra vovve Super som dog i november 8 år gammal. Han blev gammal och sjuk. Vila i frid i Hundhimlen älskade Supis❤️
IMG_0080.png
IMG_0083.png
IMG_0081.png
IMG_0083.png
IMG_0080.png
IMG_0081.png
IMG_0083.png

Kaniner är duktiga på att gräva så det gäller att hålla koll på dom små liven :)
De är inomhus när kompisen inte är där.

Så dom klarar sig i värmen, har mest haft våran inne, tänkte ju sånt inhängnat på tomten först då kunde vi haft kvar alla 3 men all info jag fann både på svenska och eng på nätet sa att kaniner var värmekänsliga och lätt fick värmeslag, bästa temp 10-20 grader.
De trivas och verka inte vara så värmekännsliga och de förökar sig. De är ju födda i värme så de kanske klarar värmen bättre.

Även katter och andra rovdjur kan ju vara en fara.

Senast ändrad:
Kaninen fick nog värmeslag.
Vi har ju kört med ac och fläkt mot buren hela tiden men såg ju @stef@n inlägg på kaniner som hoppa runt i värmen.
Så stängde av en natt.
Men var fel här iaf, låg död på morgonen när vi testa slå av fläkt och ac under natten.
Men sett många kaniner efteråt som levt som @stef@n sa men kanske blev fel på nåt sätt.

Kaninen fick nog värmeslag.
Vi har ju kört med ac och fläkt mot buren hela tiden men såg ju @stef@n inlägg på kaniner som hoppa runt i värmen.
Så stängde av en natt.
Men var fel här iaf, låg död på morgonen när vi testa slå av fläkt och ac under natten.
Men sett många kaniner efteråt som levt som @stef@n sa men kanske blev fel på nåt sätt.
Låg på ett hotell förr något år sen nere på Samui där sprang det kaniner hej vilt .

Sett här med nu, vet inte vad som gick fel, hoppade runt och lekte innan vi la oss, spekulerat i om kan fått bett av giftig tusenfoting då vi har haft en hel del sådana både utanför och inne sista året.
När jag var typ 12/ 14 år så födde upp en jäkla massa kaniner i hopa med grannen som var min mentor både när det gällde uppfödning på Duvor dvärg höns kaniner illrar o allt som man kunde få fram till föräldrarnas förtret ,,Men när det gällde Kaninerna så räckte det med en liten skråma , Antingen en katt som rev genom nätet eller att kaninerna själv skadade sig mot något så dog de , Så känsliga är de...F@n nu blir man lite nostalgisk när man tänker tillbaks

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124
Visningar