För- och nackdelar med en flytt till Thailand

Klimatet klimatet och åter klimatet. Det är den största skillnaden mellan Sverige och kungariket Thailand. Detta väger mest på vågen för en definitiv flytt.
Hörde någon gnällde över att det kan bli för varmt.....å det är klart att är man känslig, kanske med stigande ålder, för hettan.....så.....men för min del så är klimatet dvs värmen viktigast. Sedan är det billigt och gott att leva här ,när det gäller primära behov, som mat, kärlek och uppleva spännande saker.

Kärlek !!!!! Sluta larva dig nu JP ,, kärlek finns bara från en sida , den av kärlek och okunskap förblindade Farangen ...
Jag är fortfarande tveksam till om det är kärlek eller ekonomisk vinning som gör att min fru fortfarande efter tio år lever med mig .. Och börja nu inte att säga att det beror på min person , det köper jag inte efterssom jag är snäll men bestämd (som man måste vara med Thaikvinnor) mot min hustru , jag är aldrig full , har hyfsad ekonomi , är definitv inte snål (som hon är ) är renlig samt inte har en stor fet ölmage .. Likförbaskat inte säker på om Thaikvinnor vet vad riktig kärlek utan en tillstymmelse till tanke om ekonomisk vinning är ....:)

Så kärlek i Thailand , det tror i alla fall inte jag på;)

Kärlek !!!!! Sluta larva dig nu JP ,, kärlek finns bara från en sida , den av kärlek och okunskap förblindade Farangen ...
Jag är fortfarande tveksam till om det är kärlek eller ekonomisk vinning som gör att min fru fortfarande efter tio år lever med mig .. Och börja nu inte att säga att det beror på min person , det köper jag inte efterssom jag är snäll men bestämd (som man måste vara med Thaikvinnor) mot min hustru , jag är aldrig full , har hyfsad ekonomi , är definitv inte snål (som hon är ) är renlig samt inte har en stor fet ölmage .. Likförbaskat inte säker på om Thaikvinnor vet vad riktig kärlek utan en tillstymmelse till tanke om ekonomisk vinning är ....:)

Så kärlek i Thailand , det tror i alla fall inte jag på;)
Kärlek för thai att få en massa prylar och kärlek för farangen är att få komma till så ofta han vill.

Hoppsan , Ok För mig är kärlek förståelse över kulturella gränser , samhörighet , närhet , en stark känsla av gemenskap , Sex kommer som en naturlig del av dessa parametrar , finns inte de förstnämda så kan jag vara utan ....
Skiter fullständigt i känslolöst kopulerande .....................

Hoppsan , Ok För mig är kärlek förståelse över kulturella gränser , samhörighet , närhet , en stark känsla av gemenskap , Sex kommer som en naturlig del av dessa parametrar , finns inte de förstnämda så kan jag vara utan ....
@Phonta jag vill säga som Meatloaf sjöng i en av låtarna från den fantastiska plattan "Bat out of Hell" nämligen "You took the words right out of my mouth". :)

Precis. Ordningen är viktig för att det ska bli bra, precis som när man ska iväg och pissa. :)

Nog väldigt få Thaikvinnor som vi falanger känner som eg vet vad riktig kärlek är, för dom flesta är det kärlek till tryggheten som gäller och den kan då personifiera sig i en snäll falang.
Sen har falangen själv också ofta liten eller ingen erfarenhet av kärlek och så tror dom att dom älskar varandra. Men det kan aldrig bli riktig kärlek så som kärlek ska vara när det skiljer 30 år mellan dem, det blir något annat men för många funkar det och dom har inget att referera till så vet inte vad dom missar.

Men har man upplevt kärlek på riktigt i livet så skaffar man sig inte en ung jänta och blir kär, då är det bara manlig fåfänga som gör att lilleman får bestämma över förnuftet.

Nog väldigt få Thaikvinnor som vi falanger känner som eg vet vad riktig kärlek är, för dom flesta är det kärlek till tryggheten som gäller och den kan då personifiera sig i en snäll falang.
Sen har falangen själv också ofta liten eller ingen erfarenhet av kärlek och så tror dom att dom älskar varandra. Men det kan aldrig bli riktig kärlek så som kärlek ska vara när det skiljer 30 år mellan dem, det blir något annat men för många funkar det och dom har inget att referera till så vet inte vad dom missar.

Men har man upplevt kärlek på riktigt i livet så skaffar man sig inte en ung jänta och blir kär, då är det bara manlig fåfänga som gör att lilleman får bestämma över förnuftet.
Jag kan delvis hålla med dig men bara delvis. I början av mitt och frugans förhållande så var det nog mest fråga om vänskap men känslorna för varandra har växt allt starkare efterhand. Vi gör allt tillsammans (när jag är hemma) och pratar minst två gånger dagligen när jag jobbar. Vi har fått barn tillsammans och för mig är det det starkaste beviset på äkta kärlek.

För och nackdelar , jag ser ingen nackdelar med Thailand , bara små bagateller , det är det i Sverige också .
Och den som ser många nackdelar i Thailand ser nackdelar i alla länder , problemen tar han med sig .
Vi har det fint i Paradiset . Thailand - Thailand och mera Thailand

Det där skall Du nog inte vänta Dig från en kvinna, vill Du ha gemenskap får Du väl gå med i ett korpfotbollslag.....

Allvarligt Birger , så kanske du har rätt , men nog fn kände jag mer av detta i mitt tidigare äktenskap under 17 år så var vi nog tajtare än vad jag kan bli med en Thaikvinna , ändock skilde det då 20 år mellan oss ,inte 19 som nu , så det handlade inte om ålder , det handlar om kultur , möjligtvis kan inte en Thaikvinna ha samma känslor för oss faranger som hon har med en Thaiman ,, IOFS , har man gemensamma barn så blir det nog annat .........
Vet inte varför men vet att många känner som jag ;)

Allvarligt Birger , så kanske du har rätt , men nog fn kände jag mer av detta i mitt tidigare äktenskap under 17 år så var vi nog tajtare än vad jag kan bli med en Thaikvinna , ändock skilde det då 20 år mellan oss ,inte 19 som nu , så det handlade inte om ålder , det handlar om kultur , möjligtvis kan inte en Thaikvinna ha samma känslor för oss faranger som hon har med en Thaiman ,, IOFS , har man gemensamma barn så blir det nog annat .........
Vet inte varför men vet att många känner som jag ;)
Du har hur rätt som helst, vi har gemensamt barn så jag vet. Åldersskillnad är bara en siffra som ofta är betydelselös.

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
2 K
R

Tillbaka
Topp