Flytt till Isaan

 
Lite stiltje på Forumet just nu tycker jag , jag är inte forumberoende men gillar att dela erfarenheter.
Tänkte därför lägga upp bilder på min flytt från Pattis till Isaan , samt senare flytten hem till mitt nya boende i Sverige
Håller med dig om stiltjet. Alltid kul att läsa och se bilder.

Tar ni med er mycket upp. Hur ni lastbil, vad får ni i så fall betala?
 
Bilen kommer tidigt på kommande Söndag morgon , den skall vara 6 meter lång ,hur bred vet jag ej ?
Jo ,vi har en del , En Honda PCX (Frugans ) En 800 Suzuki Intruder , en 300cc Honda Forza ,tre st trampcyclar .
En låda som jag byggt innehållande en st RC modell i glafiber se bild . 220x68x60 cm samt tre fyra stora resväskor och ett okänt antal kartonger (frugans kläder ej färdigpackade )
Vi betalr 10,000 thbt till vår by ca 480 km enkel resa , tycker det är helt ok .

IMG_20160223_134951[1].jpg


IMG_20160117_164637[1].jpg


IMG_20160223_134926[1].jpg


IMG_20160223_134654[1].jpg


IMG_20160223_134528[1].jpg


IMG_20160223_134538[1].jpg
 
Det mesta saknas i Sverige , allt skulle jag vilja säga , behöver TV soffa köksbord ett par byråer mmmm . Helt enkelt möbler till en tvåa .. Nu flyttar jag ALDRIG till Thailand igen , bara semester ..;)
 
Nej Gunnarg , jag kommer att bo ca 5 -max sex månader varje år i Thailand , och det är EJ permanent flytt .. Det kommer inte att hända ................... Varför trpor du allfler expat lämnar Thailand ??? Jag tror att det beror på de stora förändringar som sker här , Asian union kommer antingen att öppna upp landet eller stänga det , det sistnämda lutar det mer år efterssom Prutten klart uttrycker att han inte tänker tillåta demokrati på ett antal år framöver ..

Undrar vad han har att tjäna på att envist neka demokratiska val samt att sitta kvar på sin post som landets ledare .:rolleyes:
Han blir allt mer besluysam , detta syns klart på hans sätt under framträdanden i offentlig media ..

Jo han har styrt upp mycket ,men .... jag mer behöver inte skrivas i ämnet ...................
 
Ska bli kul att höra om livet i Isaan framöver då, händer ju massor där [emoji14]
 
I dag 20 Mars firar vi 2 år i Issan här trivs vi alldeles utmärkt, nu börjar ju värmen komma så ingen fryser mer på morgonen. mitt på dan när kvicksilvret passerar +41 då tar man en liten siesta kvällarna er underbara att sitta ute och bara njuta
 
I dag 20 Mars firar vi 2 år i Issan här trivs vi alldeles utmärkt, nu börjar ju värmen komma så ingen fryser mer på morgonen. mitt på dan när kvicksilvret passerar +41 då tar man en liten siesta kvällarna er underbara att sitta ute och bara njuta
Det låter ju trevligt ;)
 
Hur går det för dig där uppe?
Han är väl här nere nu och fixar det sista om jag inte missförstod?
Går nog ingen nöd på Phonta, ok att jag kan tycka att han är surgubbe men ta vara på sig kan han jag har träffat han par gånger så orolig behöver man inte vara över han, så går nog bra fast han är nog uttråkad 55555 min gissning ;)
 
Han är väl här nere nu och fixar det sista om jag inte missförstod?
Går nog ingen nöd på Phonta, ok att jag kan tycka att han är surgubbe men ta vara på sig kan han jag har träffat han par gånger så orolig behöver man inte vara över han, så går nog bra fast han är nog uttråkad 55555 min gissning ;)
Även om han inte har tid att skriva så hoppas jag att hans hund fortsätter, den borde få en stund över. Det skulle vara intressant att veta hur den flytten fungerar, det verkar som att @Phonta gör allt för Pukis.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
2 K
R
A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp