Gå ner i vikt i Thailand utan att svælta .

Det där var ju just antabus som jag redan nämnt. Förstod att du var ute och cyklade.
Det går att tillfälligt att dämpa abstinenser och starkt sug men inga botemedel finns ännu.
Man kan dricka sig igenom en antabusbehandling men det är mkt farligt med hög hjärtverksamhet bl.a.
Jag har själv gjort det och klarat mig.

Screenshot 2026-05-23 at 20-12-22 btemedelmot alkoholism - Sök på Google.webp

Det går att tillfälligt att dämpa abstinenser och starkt sug men inga botemedel finns ännu.
Man kan dricka sig igenom en antabusbehandling men det är mkt farligt med hög hjärtverksamhet bl.a.
Jag har själv gjort det och klarat mig.

Screenshot 2026-05-23 at 20-12-22 btemedelmot alkoholism - Sök på Google.webp
Jag hade en flickvän ett kort tag som gick på antabus och hon drack igenom det. Inget hållbart förhållande så avslutade det redan efter några veckor. Hon hoppade långt senare framför tåget men överlevde fast då med bara ett ben kvar. Fy fan vad tragiskt. En jäkla fin tjej när hon inte drack.

Jag hade en flickvän ett kort tag som gick på antabus och hon drack igenom det. Inget hållbart förhållande så avslutade det redan efter några veckor. Hon hoppade långt senare framför tåget men överlevde fast då med bara ett ben kvar. Fy fan vad tragiskt. En jäkla fin tjej när hon inte drack.
Ja sånt är hemskt tragiskt.
Jag har flera goda vänner idag som är nyktra alkoholister och med lång nykterhet.
Men dom är och förblir alkoholister livet ut och det är dom medvetna om.
Vi träffas en eller flera gånger i veckan på AA möten där vi är till hjälp och stöd för varandra.
Ett enda glas kan starta vansinnet och rasera allt man byggt upp som nykter.
Alkoholism är en obotlig men behandlingsbar sjukdom.

Senast ändrad:
Vet inte om jag är speciellt intresserad av att betala för andras fetma problem via skattsedeln. Lovar att typ 90% av dessa tjockisar kan lösa det på naturlig väg men då krävs det disciplin och självklart rätt ”utbildning” om hur en hållbar livsstil ser ut.

Vi får alltid betala på något vis så vad är bäst eller sämst, vilket vill du betala för?:
1 Medicin som får fetingarna att minska i omfång
2 Operationer som ochkså minskar omfånget
3 Betala för medicinsk vård för diabetes, trasiga knän och höfter m.m.

Hur man än vänder sej så har man röven bak.

Då måste man definiera vad socker är. Kommer bli alldeles för kontroversiellt och aldrig fungera.
Ta skatten på frukt som exempel. Den skulle sänkas vilket är helt fel enligt mig. Frukt tillför inte ett skit näringsmässigt och dessutom en jäkla massa socker men enligt etablissemanget super nyttigt. Hål i huvudet enligt mig.

Frukt innehåller fibrer och vitaminer och mineraler som vi behöver.

Vi får alltid betala på något vis så vad är bäst eller sämst, vilket vill du betala för?:
1 Medicin som får fetingarna att minska i omfång
2 Operationer som ochkså minskar omfånget
3 Betala för medicinsk vård för diabetes, trasiga knän och höfter m.m.

Hur man än vänder sej så har man röven bak.
Nja 1 och 2 är svaret NEJ. Nummer 3 är en annan sak men främst diabetes vården behöver kraftigt förändras men då kommer mat och medicin jättarna att skrika högt så det är en svår nöt att knäcka.

För 4 år sedan vägde jag 102 kilo nu ligger jag runt 86 kilo. Jag har slutat med snacks godis förutom lakrits. Promenerar nästan varje dag när vädret tillåter ca 10 kilometer.lunch och middag mycket mindre portioner. Men dricker mina öl snusar' älskar' badar bastu. Mår mycket lättare och bättre med små ändringar.

Frukt innehåller fibrer och vitaminer och mineraler som vi behöver.
Nej! Dagens frukt är kass. Den är framodlad för att växa snabbt och vara söt och god för att vi människor skall älska den och vräka i oss. Självklart trycker företag och andra på att du skall tro just detta. Om du tänker efter. Hur kunde inuiterna en gång i tiden vara världens hälsosammaste folk? Nu äter dom på McDonalds och hamnat i samma liga som oss. Dom åt aldrig en enda frukt eller grönsak.
Frukt som våra förfäder åt var inte så söta som dagens frukter men garanterat så nyttiga som du påstår.

Om vi hoppar över till grönsaker. Även dessa framodlade för att passa industrin. Våra jordar odlas så hårt och konstgödslas och mineralhalten i jorden är så låg att grönsakerna blir även dom mineralfattiga. En del påstår att dagens grönsaker har halverat mineralinnehåll mot förr.

Nej! Dagens frukt är kass. Den är framodlad för att växa snabbt och vara söt och god för att vi människor skall älska den och vräka i oss. Självklart trycker företag och andra på att du skall tro just detta. Om du tänker efter. Hur kunde inuiterna en gång i tiden vara världens hälsosammaste folk? Nu äter dom på McDonalds och hamnat i samma liga som oss. Dom åt aldrig en enda frukt eller grönsak.
Frukt som våra förfäder åt var inte så söta som dagens frukter men garanterat så nyttiga som du påstår.

Om vi hoppar över till grönsaker. Även dessa framodlade för att passa industrin. Våra jordar odlas så hårt och konstgödslas och mineralhalten i jorden är så låg att grönsakerna blir även dom mineralfattiga. En del påstår att dagens grönsaker har halverat mineralinnehåll mot förr.

Från i år så bör vi vara självförsörjande en stor del av året med grönsaker och potatis, vi har även en hel del bär och har vi tur så kommer vi att få en del frukt och alt detta gödslar vi med välbränd gödsel från jordbruken i området och egen kompost där vi även har en kompost där vi komposterar det vi skopar upp från vårt eget reningsverk, helt luktfritt efter 2 år.....

Från i år så bör vi vara självförsörjande en stor del av året med grönsaker och potatis, vi har även en hel del bär och har vi tur så kommer vi att få en del frukt och alt detta gödslar vi med välbränd gödsel från jordbruken i området och egen kompost där vi även har en kompost där vi komposterar det vi skopar upp från vårt eget reningsverk, helt luktfritt efter 2 år.....
Ja då finns det ju en chans att det blir lite nyttigt men de flesta handlar i vanliga affärer och då är det inte mycket att ha. Frukt köper jag aldrig. Kan lika gärna suga på en sockerbit. Ibland hör jag äppelmos på äpplena från mitt äppelträd men äter ju nästan aldrig äppelmos och inte sonen heller.

Ja då finns det ju en chans att det blir lite nyttigt men de flesta handlar i vanliga affärer och då är det inte mycket att ha. Frukt köper jag aldrig. Kan lika gärna suga på en sockerbit. Ibland hör jag äppelmos på äpplena från mitt äppelträd men äter ju nästan aldrig äppelmos och inte sonen heller.

Hemgjord äppelmos är kanon, man slipper sockermoset från affären, vi har testat att göra jordgubbssylt förra året med bara bär och en mindre mängd socker och det blev helt kanon.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp