Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alkohol är högbeskattat så det betalas förhoppningsvis den vägen. Mat måste alla ha och är något helt annat. Vad som är mat däremot är väldigt kontroversiellt. För mig är det solklart.
Alkohol är högbeskattat så det betalas förhoppningsvis den vägen. Mat måste alla ha och är något helt annat. Vad som är mat däremot är väldigt kontroversiellt. För mig är det solklart.
Med tanke på att det inte finns något fungerande läkemedel mot alkoholism så är han som vanligt ute å cyklar.
Många har försökt få fram ett men ingen har lyckats,,,ännu.
Lite utgifter. Ser man till hälsa och sjukvård så går alkoholen ”plus”. Räknar man in andra parametrar även dom som inte direkt belastar statskassan blir det ”minus”
Alla typer av missbruk handlar om kickar=frigörande av endorfiner som stimulerar hjärnan.
Det är kroppens belöningssystem som träder in.
Knark-Alkohol-Mat-Sex eller vad det nu är så är det "Kickar" som gäller. Man känner sig nöjd för stunden.
Allt detta går att få stopp på men kräver ofta mkt stark vilja. Det finns inga omöjliga fall,,bara brist på vilja.
Med tanke på att det inte finns något fungerande läkemedel mot alkoholism så är han som vanligt ute å cyklar.
Din hjärna fungerar lika dåligt som vanligt.
Du har säkert aldrig hört talas om Sexmissbrukare i din lilla bubbla.
Om du läser noga så skrev jag ingenting om mig utan om olika missbruk.
Nä viss fan,,,det kräver ju att du ska förstå vad du läser.
Inget,,för det finns inga mediciner mot alkoholism och har aldrig funnits.
Du förlorade din bror pga alkohol som du skrivit tidigare på MPR.
Det viktigast är att inte fortsätta dricka för då dör man i förtid som många av mina vänner gjort.
Jag är både glad och tacksam att jag lyckades sluta supa på ett sjukt sätt.
Annars hade jag varit död för många år sedan.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.