Rätt och fel Gifta sig i Thailand

 
Åk iväg och träffa henne först innan du planerar bröllop , Har sagt det många gånger men säger det igen , lite på dig själv och ta det lite piano
Jag har ingen panik men får nog dämpa henne lite . Fast hon är jätterar och rolig . Va ju mest kostnader jag tänkte på . Bra att va lite förberedd . För det kommer ju
 
Det svenska går ju att göra på ambassaden i Bangkok eller i Sverige
Du gifter dig på amphoe här nere och sen registrerar det på skattekontoret i Sverige.
Enklast då har du legitimt äktenskap, tar 15 min och går det åt helvette skiljer ni er med 2 vittnen på samma amphoe på 15 min sen registrerar skiljsmässan i Sverige.
Gör ni tvärtom gifter er i Sverige får ni gå igenom Svensk skiljsmässo byråkrati och uppdelning.
 
Vill ju ha legitimt . Har ju efterlevnadsskydd så vill ju att min käraste ska få pengarna om jag trillar av pinnen men till huvudfrågan . Hon vill ha ett litet bröllop vad är det med thailändska mått . ? Och vad kan det kosta då ? Familj o några vänner ? Är väl minst 50 - 100 Pers ? Och vad kostar det ? Utan sprit då
 
Vill ju ha legitimt . Har ju efterlevnadsskydd så vill ju att min käraste ska få pengarna om jag trillar av pinnen men till huvudfrågan . Hon vill ha ett litet bröllop vad är det med thailändska mått . ? Och vad kan det kosta då ? Familj o några vänner ? Är väl minst 50 - 100 Pers ? Och vad kostar det ? Utan sprit då

Du får ta och skärpa dig , det kan kosta allt ifrån 10000 bath till exakt hur mycket du vill ..

Mitt bröllop inklusive ALLT kostade XXX.XXX bath och då va ingen från hennes familj närvarandes , pga visa omständigheter…

Hur långt är ett snöre ?

skärpning
 
Är väl inte så svårt att svara på . Ditt bröllop va med 50 Pers och va med mat o vad det nu kan va och kosta ca 50 bath hur du svårt kan det va o he ett vettigt svar . Om du inte vill berätta om ditt är det ju bara o va tyst o inte säga nåt .. hur enkelt som helst
 
Räkna på 200 bath per gäst om det är catering hemma.
Är det på en restaurang kan det variera rejält.
Det går även att fråga darlingen direkt.
 
vad är det för fördelar att registrera giftermålet i thailand? vi är bara gifta i sverige och när jag söker visa så är det O-family
 
Men annars godkänner ju båda länderna varandras vigsel så är väl ingen skillnad?
Jag är gift här och registrerat det i Sverige.
 
Jag ser mest fördel med att vara gift i Thailand än i Sverige, lättare att skilja och gifta sig här, båda tar typ 15 min ;)
Går det lika lätt att skilja sig i Thailand om man har gemensamt barn som ni har?
I Sverige går det snabbt om man inte har minderåriga barn tillsammans, det är när man har barn som det tar längre tid.
 
Går det lika lätt att skilja sig i Thailand om man har gemensamt barn som ni har?
I Sverige går det snabbt om man inte har minderåriga barn tillsammans, det är när man har barn som det tar längre tid.
Det vet jag inte, inte tänkt ta reda på det heller ;) Men när jag skiljde mig sist så var det ju en enkät på Amphoe som fylldes ut om man hade gemensamt barn, om man hade ekonomiskt krav på mot varandra eller gemensamma ägodelar, vi svara bara nej. nej, nej.
En skilsmässa här nere kan ju gå långsam med och innebära rättsprocess om ena parten ställer sig emot.
Så beror ju på, allt är relativt men går det smidigt så tar det bara ett formulär och signatur på Amphoe.
 
 

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K
christerpets
C
 
Tillbaka
Topp