Historier från det dagliga livet i Isaan

 
Nordöstra Thailand er det ein plass som heiter Isaan og er den störste Provinsen i Thailand , som grenser til Kambodja og Laos . På dei fleste forum er det lite folk fra Isaan skriv om plassen dei bur , Skriv og kom med masse bilder , så vi for se kor fint det er i Isaan , Jeg og kjerringen har reist mye i Isaan som jeg har skrevet om med bilder .
 
Nordöstra Thailand er det ein plass som heiter Isaan og er den störste Provinsen i Thailand , som grenser til Kambodja og Laos . På dei fleste forum er det lite folk fra Isaan skriv om plassen dei bur , Skriv og kom med masse bilder , så vi for se kor fint det er i Isaan , Jeg og kjerringen har reist mye i Isaan som jeg har skrevet om med bilder .

Vi har hus utanför Lahansai Buriram. Vi åker bara dit några få gånger om året för miljöombyte, inga längre stunder utan max en vecka åt gången.

M o T.jpg


20230307_164547.jpg


Kokos.jpg


20221224_170233.jpg


/ SatanG
 
Jeg vil skriva om en liten historie frå Isaan . Jeg og kjerringen har reist mye rundt i Isaan , Vi var först i Korat noen dager , så reiste vi til Chaiyaphum , og fann os ett Hotel . Så fikk kjerringen höre att det var en stor tilstelleng i ett Buddha Tempel i Staden , Vi reiste til Tempelet , og der traff vi på ett ektepar Thai-farang som vi blei invitert hjem til dei på middag , Så fortalte ho att dei dreiv med krydder og grönsaker og solgte på på markedet , Og krydder leverte dei til torghandlerne i Korat og Bangkok , og der forsto jeg dei tjente godt på . Når jeg var intrisert de dei dreiv med , skulle vi besöka familien . Og krydderdama hadde kjöpt seg ny bil så ho kjörte oss til Krydderplantasjen , Der viste dei att dei blanda flere sorter krydder og rista dei i ei stor våkpanna , som nybrent kaffi , og malte de på ei elektrisk kvern , og hadde kryddere på tette glass , Her bilde av farmoren og farfaren som er over 80 år . Farfaren er nett operert for grå-ster på öya , Her fortalte det gamle ekteparet , Her fortalte dei att , det har vert kontroll fra myndigheterna , og alle som ikke har papir på eigedomen , blir eiendomen statens eiendom , Men dei får låv å bu der og dyrka marken . Ca en Km derifra bor mange Faranger , det var ingen norsk eller svensk , men flere franske eg en Belgia Som har kjöpt tomt av svigerforeldre , som dei ikke eiger ,Og nå er dei redd for att Prayut skal komme og ta huset fra dei .

PA140206.JPG


PA140184.JPG
 
 

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
813
Kun Song
K
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp