livet ar underbart har borta i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
låter helt underbart...

satt tillsammans med min dotter i går o snackade minnen från vårens thailandsresa o nu börjar suget komma tillbaka...

ska jobba extra med dialys i skåne på semestern o har föhandlingar med norge.... kanske kan man jobba in nya respengar...

ha de
marianne

Ja jobba lite extra, du vet att de blir bara mera
värme och gott :nod:

Snart är det dags!

I övermorgon åker vi, stannar 3,5 veckor denna gången. Kanske inte den bästa tiden på året vädermässigt sett, men vad gör det. Njutningen av att sitta på verandan och käka lam jai, rambutan och mangosteen. En härlig fruktsäsong där nere nu, det lär bli några kilon med hem också.

En extra bonus är ju att, efter incheckning till inrikesflyget på Suvarnabhumi, gå och köpa en portion "Mango Sticky Rice" och bara njuta - äntligen är vi tillbaka i Thailand. Det uppväger tröttheten efter den långa flygresan.

Berralund :wai:

Tackar och bockar, det skall bli. Men i ärlighetens namn - det är egentligen inte så illa hemma i Svedala heller på sommaren. :nod:

Senaste månaden
har det varit bra väder här nästan alla dagar (Västmanland)
medan det har regnat och åskat så att det har varit många avbrott på Internet och el i Thailand :)

Tack för den passningen. Jo, jag vet. Vi var nere samma tid i fjol och det var så många dagar. Men samtidigt blir det svalare, så ingen klagar. Men nu behövs regnet, det är väldigt torrt åtminstone hemma hos oss.

Åker imorgon och jag tycker regnperioden har sin tjusning...även om den är mer ihärdig regn i norr där jag bor........det första blir att hitta en enkel servering äta....en "khaao phat kung"...åså "som tam"......åså...en "kuaitio sen lek moo"...25 bath-35 bath ....helt fantastiskt

men jag har en fråga...vad hette det där hotellet i Bangkok med pool på...tror jag 70:e våningen...jag älskar att blanda lyx och enkelhe...

Bayoke sky 2 ? Høgsta hotellet i thailand. Dock inte samma klass som state of lebua men æn dock sevært med en bra øversikt øver bangkok på
http://en.wikipedia.org/wiki/Baiyoke_Tower_II

State of lebua ?
http://www.lebua.com/lebua-at-state-tower/
næst høgst men vackrast av dem alla med værldens høgsta uterestaurang och bar som ændrar færg.
Limousine hæmtning ifrån flygplatsen tur och retur och en fruktansvært bra service oavsett. kanonfina rum på 166kvm och 266 kvm med 2-3 dubbelsængar,jacuzzi,2 tv apparater 2 minibarer,køk, balkonger javette allt som finns i thailand ;D

rekommenderas starkt om inte pengarna styr utan upplevelsen av de bæsta før någon dag. Ett minne jag aldrig kommer glømma.
Sen ær måltiderna grymma de med på olika våningsplan och en gigantisk frukost på morgonen.De har æven superfina inne barer och ...væntrum..innan man får gå och æta.ala hollywood style
Stort gym har de æven.Och du kan glømma att gå ifrån rummet på ex 80 våningen och komma ned till entren utan att någon hinner hjælpa till

Men just nu byggs Ocean One i Jomtien beach før den som vill vara værst
http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_One
:wai:

tack för infot helgonet...från vattenfallen i nakon nayok och risfälten i wichian bury är vi återbördad i villan (snarare radhuset) i chiang mai - men vid hemresan skall vi testa state of lebua el. bayoke...vi får se..enda problemet är wadee är så sjuttsingen sparsam...jg vet ju att det inte märks två nätter i den "allmänna förskingringen" av pengar som sker

som norrbottning förstå alla att man älskar klimatet uppe i norr - direkt man kliver ut från bilen, i chiang mai, så märker man svalkan...mer normalt för ett viting som jag....

Har nu varit har nere i fem dagar och det ar lika harligt som vanligt. Dock valdigt varmt, 37 grader i skuggan. I lordags var vi i Chayaphum, dar fick ungarna bada i Taat Tone vattenfallet. Ett vackert stalle i en nationalpark som kan rekommenderas. Entren 40 Baht for thailandare och 200 for farang, ingen likhet dar inte. Men val vart pengarna. :thumbsup:

Annars ar det den dagliga avslappade lunken, frukost-kora ungarna till skolan-handla lite-lunch-slappa-hamta ungarna-till talaad och kopa middagsmaten-ata middag. Riktigt gott!

Aterkommer med rapport om det intraffar nagot sarskilt.

Samma här, vi har de så skönt, varmt ca 32 grader idag,
trodde på lite regn, men icke, skulle vara bra, de är
så torrt i marken, men inte i strupen :thumbsup:

Hej på er alla,

hoppas ni alla njuter av den växthus-effekt-värme som vi blivit lovade så länge ;D.

önskar er alla en trevlig fin, minnesvärd sommar,

/Ulle

Ps. jag menade värmen som är på visit här i sverige.

sommarvärmen till trots så önskar jag ändå att jag var tillbaka i asien

Hej, har kommer en ny liten rapport.

For ett par dagar sedan var vi pa skolan dar svarfar jobbar och bjod barnen pa mat. Detta var oerhort uppskattat, och har kan man verkligen snacka om disciplin. Inget trangande i kon och alla tackade for maten med tal och sang. Man blev nastan rord. :'(

Igar var det shopping i Udon Thani och pizza till lunch, man far synda nagon gong och bryta av thaimaten.

Nu skall det mest slappas under de tva veckor vi har kvar. :nod:

Igar ordnade svarfar en ceremoni for familjen hemma i huset. Det var en del forberedelser innan. Man byggde en "lada" med nio fack. I denna lades mat, man rullade tobak (cigarettliknande) samt tillverkades figurer som ocksa kades i ladan.

Pa eftermiddagen kom sa en man som forattade ceremonin. Man tande ljus och bad till Buddha. Han strodde ris i facken och hallde lite vatten efterat. Mycket hogtidligt!

Det hela avslutades med att vi fick var sitt lyckoband runt handleden.

Enligt hustrun sa skall detta bringa lycka till alla i familjen som bor i huset, jattebra sa hon.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
K