Nox
Forumräv
Hej
Det kan du även fråga dig själv, för du är väl en falang?
Jag ser det här på precis samma sätt som många Svenskar ser på många Somalier, Thailändare och människor ifrån Arabvärlden m.m, jag vidhåller att det är naturligt att folk ifrån helt olika världsdelar och helt skilda kulturer tycker att andra har konstiga sedvänjor, resonerar märkligt, har konstiga matvanor, andra normer och t.o.mkan beskrivas som mindre smarta och dumma.
Att det förhåller sig så tycker jag är så uppenbart att jag inte ens kan förstå hur någon kan förneka eller bestrida detta, det hsr alltid funnits fördomar mot dom som avviker, har annan hudfärg, ser annorlunda ut, klär sig annorlunda, har andra traditioner, en annan religion och andra språk
Mvh isan lover

Nu håller du på att göra denna tråden till att handla om politik och religion i Sverige.
När du nämner somalier och folk från arabvärlden som valt att frivilligt bosatt sig i Sverige så är det en stor skillnad.
Svenskar eller andra nationaliteter som valt att bosätta sig i Thailand går inte ut och bränner polisbilar eller kasta sten på polisen för att få thailändarna att ändra sina lagar.
Så det är väl inte så underligt att man tycker dom har konstiga sedvänjor och kultur?
Svenskar i exempelvis Thailand gör som du brukar påpeka anpassar sig till kulturen och tar till sig seder och bruk som råder i det land de valt att flytta till..men dom blir ändå betraktade som konstiga.