Hur vi får tiden att gå i Isaan

I princip nej, men reglerna är lite mindre strikta när man har UT som gift med en thai och har försörjningsplikt. Hjälpa frugan hemma på den gemensamma gården är troligen inget problem, även om reglerna är lite otydliga.

Jeg har alltid forundret meg over denne troen på at man som utlending får en masse rettigheter i Thailand bare man er gift med en thailandsk statsborger. Hvor er det dere har dette tul.... fra? Den ENESTE fordelen er at man kan søke om et Non Immigrant Visa (spesielle regler). Jobber en utlending i Thailand så trenger han en arbeidstillatelse. Det er ikke vanskeligere det.

Det är mycket arbete man kan göra i Thailand , som en ferang kan göra utan å bli tagen av polisen.
Och kan tjäna pengar på , det är bara å ha fantasi , så finner man på något .
En ferang här i Bangsaen har en hemsida på internett , där han påstår han matar lös hundar i Thailand.
På hans hemsida er ett bankkonto nr. som folk kan skicka pengar till . Hans grannar har inte sätt några
hundar han matar . Har man fantasi så finner man på något å tjena pengar på.

Att arbeta i sin juridiska form kräver ett WP (work permit), det du pratar om är en form av "crowd founding", att han sedan missbrukar människors goda vilja är vidrigt som dessutom gör det svårare för personer som verkligen bryr sig att få ett förtroende och därmed få donationer. Seriöst så får jag kväljningar när jag här detta. Jag brinner för att hjälpa barn, särskilt barn i nöd. Jag gav skolan ute på landet där jag bodde innan datorer (tog med begagnade vid varje resa), skrivare och modem så det fanns en internettuppkoppling. Inga kontanter då dessa kan hamna i fel fickor. Hade planer på att starta en "crowd founding" för att stötta dessa barn med mer material typ skolbänkar osv. Så det här man med din granne (eller vad det är), gör mig vansinnig. Om du inte ger honom en pungspark så är du medskyldig till vad han gör... Fy fan för människor som utnyttjar andra för sin egen vinnings skull

Att arbeta i sin juridiska form kräver ett WP (work permit), det du pratar om är en form av "crowd founding", att han sedan missbrukar människors goda vilja är vidrigt som dessutom gör det svårare för personer som verkligen bryr sig att få ett förtroende och därmed få donationer. Seriöst så får jag kväljningar när jag här detta. Jag brinner för att hjälpa barn, särskilt barn i nöd. Jag gav skolan ute på landet där jag bodde innan datorer (tog med begagnade vid varje resa), skrivare och modem så det fanns en internettuppkoppling. Inga kontanter då dessa kan hamna i fel fickor. Hade planer på att starta en "crowd founding" för att stötta dessa barn med mer material typ skolbänkar osv. Så det här man med din granne (eller vad det är), gör mig vansinnig. Om du inte ger honom en pungspark så är du medskyldig till vad han gör... Fy fan för människor som utnyttjar andra för sin egen vinnings skull

Nu Pjodd är du verkligen fel ute !!! han säger att han inte sett några hundar , detta innebär inte att karln är en lögnare,
ingen av mina grannar har sett mer än vår egna hund här hemma , vi matar samt medicinerar dagen datum ca 12 st soihundar , Om jag äskade slantar för detta , vilket jag inte gör så innebär detta då att jag enligt dig skall ha en "Pungspark " Ta först reda på om denna person är en bedragare eller ej INNAN du dömer densamme .. Trodde du var mer verklighetsförankrad Pjodd , du utger dig i alla fall för att vara det ...................

Kom mig att tänka på en historia...vem ljuger mest?

En man ringer till polisen.

Det är 3 inbrottstjuvar i mitt garage, skicka en polisbil,

polisen svarar att vi har inga lediga bilar, alla poliser är på uppdrag, samtalet avslutas.

Efter några minuter ringer samma man, väldigt andfådd säger han, ni behöver inte komma,
jag har varit ut i garaget och pangat ihjäl alla 3, lägger på luren.

Inom några minuter kommer flera polisbilar med tjutande sirener, piketen med insatsstyrkan,
en helikopter i luften, några mc-poliser anländer, polisen går in i garaget, kommer ut ur garaget,
befälet som leder insatsen går fram till mannen som ringt, jag tyckte Du sa att du dödat alla 3?

här finns inga döda....

Mannen svarar, nä, och jag tyckte Ni sa att inga lediga poliser fanns...

Senast ändrad:
Nu Pjodd är du verkligen fel ute !!! han säger att han inte sett några hundar , detta innebär inte att karln är en lögnare,
ingen av mina grannar har sett mer än vår egna hund här hemma , vi matar samt medicinerar dagen datum ca 12 st soihundar , Om jag äskade slantar för detta , vilket jag inte gör så innebär detta då att jag enligt dig skall ha en "Pungspark " Ta först reda på om denna person är en bedragare eller ej INNAN du dömer densamme .. Trodde du var mer verklighetsförankrad Pjodd , du utger dig i alla fall för att vara det ...................

EV tror jag inte är en lögnare, och i texten så står det "han (alltså den personen som får pengar för detta) påstår att han matar lös hundar".
Har läst texten ett par ggr nu så jag inte missförstått vad EV skrev. Helt klart så är innebörden att man som farang kan "tjäna pengar på vad som helst, bara man har fantasi". Vilket i detta fallet var en scam OM man ska tro EV. Nu trodde jag på vad han skrev, därav min reaktion.
Snälla, läs EV's text en gång till så kanske du förstår min reaktion. Annars förklara vad jag missförstått.
Jag har också adopterat hundar (från Soi dog foundation Phuket) när det begav sig och även donerat pengar till organisationen, så djurvänner är vi båda.

Om jag går tillbaka i trådar här , där även du deltagit Pjodd , så framgår det att mitt negativa skitsnack om att jag lyssnar på vad andra berättar inte hade speciellt mycket av sanning i sig . Kanske gäller detta bara mig , inte vad du själv får berättat av vad en annan forummedlem tror sig veta ....... Lägg ner nu ! Tagen på bar gärning skulle jag kunna säga , dags att krypa till korset , antingen tror vi på vad vi hör ifråga om berättelser eller inte . Jag lägger ner detta nu , men du bör rannsaka dig själv och inte försöka framstå som någon att lyssna mer på än Phonta .......................;)

EV tror jag inte är en lögnare, och i texten så står det "han (alltså den personen som får pengar för detta) påstår att han matar lös hundar".
Har läst texten ett par ggr nu så jag inte missförstått vad EV skrev. Helt klart så är innebörden att man som farang kan "tjäna pengar på vad som helst, bara man har fantasi". Vilket i detta fallet var en scam OM man ska tro EV. Nu trodde jag på vad han skrev, därav min reaktion.
Snälla, läs EV's text en gång till så kanske du förstår min reaktion. Annars förklara vad jag missförstått.
Jag har också adopterat hundar (från Soi dog foundation Phuket) när det begav sig och även donerat pengar till organisationen, så djurvänner är vi båda.

EV Kanske skall du kontrollera fakta om detta innan du sprider ganska fula anklagelser utan att du vet om detta är överensstämmande med sanningen , det tog ju inte lång stund innan Pjodd tog ditt antagande som en fastställd sanning...........................................

Att man orkar sitta och skvallra om andra, historier försnyggande ord men är ju rent skvaller möte.
Kafferep och skvallerkärringar, borde komma till ett nytt smeknamn från någon fyndig.
Har man inte nog att göra än att skvallra om det gjorde han, det hände han.
Något jag ogillade med att bo ute på öarna i Sverige, var hela tiden skvaller om va andra gjorde.

Håller med till 100%
Gris!

Håller med till 100%
Gris!

Jaha , en till som dömer Evs granne efter vad Ev tror sig veta ...................... Om detta skulle vara sant , ja då är han en gris , men det vet inte Ev ,utan det är vad han tror , tro skall man göra i kyrkan ,om man skall döma eller hänga ut folk för fula vidriga saker så skall man fan veta ..................

Att man orkar sitta och skvallra om andra, historier försnyggande ord men är ju rent skvaller möte.
Kafferep och skvallerkärringar, borde komma till ett nytt smeknamn från någon fyndig.
Har man inte nog att göra än att skvallra om det gjorde han, det hände han.
Något jag ogillade med att bo ute på öarna i Sverige, var hela tiden skvaller om va andra gjorde.

Men Jonas , ute på öarna i Sverige tror ju inte folk , de vet ju vad alla gör ......................................eller ??

Håller med till 100%
Gris!
Bedrägeri kallas det om det nu är det, men finns en hel del faranger här som bedriver hjälp åt gatuhundarna utan egen vinning och dom gör som @Phonta gör, hjälper hundarna i närområdet. Så ni skall vara lite försiktiga i utlandet här, kan skada en välvillig organisation och EV verkar ju inte känna människan, fast hans fru har säkert berättat.

Jaha , en till som dömer Evs granne efter vad Ev tror sig veta ...................... Om detta skulle vara sant , ja då är han en gris , men det vet inte Ev ,utan det är vad han tror , tro skall man göra i kyrkan ,om man skall döma eller hänga ut folk för fula vidriga saker så skall man fan veta ..................

Japp en till!!!
Jag kanske dömde den typen av människor och vad deras handling resulterar i och det finns gott om dem i världen.
Men hugg bara.

Jag träffar varje dag en Thaikvinna när vi åker ut vid 4 tiden till "Våra" hundar , hon matar ett stort antal hundar på vägen vid sjön som vi passerar , hon få slantar till hundmat av en Thaikvinna som arbetar på kommunen , denna kvinna samt hennes arbetskamrater skramlar ihop dessa slantar för att sedan ge dom till den som fodrar ut hundarna . Träffade även denna kvinna vid ett tillfälle för nån månad sedan , hon var där och fotade hundarna vid utfodring .
Kanske som bevis för att slippa bli beskylld för att förskingra slantarna som hennes kamrater bistår med ..... Finns uppenbarligen anledning till detta ...

själv lägger jag ca 2500 thbt/månad på mat och medicin ur EGEN ficka , känns bra då hundarna är min och min frus bästa vänner

IMG_20151201_171822[1].jpg

IMG_20151201_171845[1].jpg

IMG_20151027_165128[1].jpg

IMG_20150406_173212[1].jpg

IMG_20150523_162315[1].jpg

Jag träffar varje dag en Thaikvinna när vi åker ut vid 4 tiden till "Våra" hundar , hon matar ett stort antal hundar på vägen vid sjön som vi passerar , hon få slantar till hundmat av en Thaikvinna som arbetar på kommunen , denna kvinna samt hennes arbetskamrater skramlar ihop dessa slantar för att sedan ge dom till den som fodrar ut hundarna . Träffade även denna kvinna vid ett tillfälle för nån månad sedan , hon var där och fotade hundarna vid utfodring .
Kanske som bevis för att slippa bli beskylld för att förskingra slantarna som hennes kamrater bistår med ..... Finns uppenbarligen anledning till detta ...

själv lägger jag ca 2500 thbt/månad på mat och medicin ur EGEN ficka , känns bra då hundarna är min och min frus bästa vänner

IMG_20151201_171822[1].jpg

IMG_20151201_171845[1].jpg

IMG_20151027_165128[1].jpg

IMG_20150406_173212[1].jpg

IMG_20150523_162315[1].jpg
Bra gjort, all heder till dig där.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K