En resa till.... (Thailand och mesta delen av tiden i Isaan)

 
Vart ligger detta tempel?
Det ligger mellan SiBunRueang och SiChomphu, nära det sistnämnda tar man av till höger 15 km på vägen som budda glömde.

CAM00540.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Templet heter Wat Tam Saeng Tam, stavningen sisådär men åt det hållet.
Jag tror att vi har varit i dom krokarna för länge sedan, tycker mig känna igen vägen.

Ett avbrott på ThaiSnack beror oftast på att något strular med internetleverantörens servrar, det har förmodligen varit anledningen.
 
Min fru kände inte till templet, men min svåger var munk ett tag i ett tempel vid Si Chomphu.
 
Nu börjar resan närma sig sitt slut, åker till KhonKaen om ca 2 timmar. Haft en bra semester med inte alltför många måsten, men jag håller på att tröttna på Thailand. Sambon sa jag vill inte åka igen nästa år men jag måste, för min del tar det nog två år till nästa gång. Har gjort 40 resor hit sen 1996 så nästa år blir en 5 veckors semester i Sverige med en kort utlandsresa. Har 9 veckor att ta ut nästa år så man vet ju aldrig var man hamnar.
 
Nu börjar resan närma sig sitt slut, åker till KhonKaen om ca 2 timmar. Haft en bra semester med inte alltför många måsten, men jag håller på att tröttna på Thailand. Sambon sa jag vill inte åka igen nästa år men jag måste, för min del tar det nog två år till nästa gång. Har gjort 40 resor hit sen 1996 så nästa år blir en 5 veckors semester i Sverige med en kort utlandsresa. Har 9 veckor att ta ut nästa år så man vet ju aldrig var man hamnar.
Tröttna på Thailand, kan man göra det? :rolleyes: Kanske men det känns inte så för min del.
 
Nu börjar resan närma sig sitt slut, åker till KhonKaen om ca 2 timmar. Haft en bra semester med inte alltför många måsten, men jag håller på att tröttna på Thailand. Sambon sa jag vill inte åka igen nästa år men jag måste, för min del tar det nog två år till nästa gång. Har gjort 40 resor hit sen 1996 så nästa år blir en 5 veckors semester i Sverige med en kort utlandsresa. Har 9 veckor att ta ut nästa år så man vet ju aldrig var man hamnar.
Nu är du säkert i Sverige när du läser detta, men tack för besöket och ha det så bra vi ses om två år ?
 
Hemma i Sverige nu, här är ju nästan svensk sommar fortfarande. Magunnar jag hade tänkt mig ett
besök till men det körde ihop sig med allt möjligt annat, det får bli vid nästa Thailands resa.
 
Roligt med massa bilder :)

Måste ju bara fråga.. Såg att du har en D-max X-serie. Precis sån jag vill ha fast har snöat in mig på Hi-Lander modellen (drömmer lite)
Men va är de för årsmodell på din och va fick du ge? :)
När jag kolla så gick en ny Hi-Lander med automat och 4x4 loss på runt 1,3milj baht. Men då som sagt helt ny..
 
En Thai som är från Chonburi och söder om äter inte Isaan Mat ,då blir det diskuterat om röta fisken
i Isaan " Palaa " Thailands svar på surströmming .

EV!
Näe, håller nog inte med dig på den punkten, frugan är född i Chon Buri och uppvuxen här och dessutom 50/50(kines/thai) och hon har inga som helst bekymmer ang. maten därifrån, den enda skillnaden är att "Nam Palaa" inte används här i maten, men annars när hon vill ha Som Tham eller annat alternativ, så finns inte fisken med..
Hennes mor är visserligen från Isaan(Si Saket)och utav henne naturligtvis blivit lärd att äta kryddstark mat utan nam palaa, fruns andra hälft av släktingar är precist likadana när det kommer till den biten och tyckandet av Nam Palaa...

"I't stinks!!" :confused::confused::confused:
 
Roligt med massa bilder :)

Måste ju bara fråga.. Såg att du har en D-max X-serie. Precis sån jag vill ha fast har snöat in mig på Hi-Lander modellen (drömmer lite)
Men va är de för årsmodell på din och va fick du ge? :)
När jag kolla så gick en ny Hi-Lander med automat och 4x4 loss på runt 1,3milj baht. Men då som sagt helt ny..
Den här modellen heter Spacecab och sambon köpte den ny för ett år sen, då var priset 750000. Jag gillade bilen
smart med dom små dörrarna som finns för baksätet, inge njutning att sitta där men ok.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
Galten75
G
A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp