Hur vi får tiden att gå i Isaan

 
N

nillo

Gäst
Måste fråga vad ni sysselsätter er med där uppe?
Vore intressant att höra upplägget på vardagen och helgen när man bor i Issan.
 
Måste fråga vad ni sysselsätter er med där uppe?
Vore intressant att höra upplägget på vardagen och helgen när man bor i Issan.
Denna gång blir det iaf en tur till bang Saen 2 i khon kaen då vi ända måste till DoHome i khon kaen och ev.en tur mot Mukdahan , då vi (jag) vill till den där beachen med restauranger borta vid det stora templet och då är det inte så långt till Mukdahan och kanske kan sätta sig vid Mekong floden och dra några bira eller nåt
 
Senast ändrad:
Denna gång blir det iaf en tur till bang Saen 2 i khon kaen då vi ända åste till DoHome i khon kaen och ev.en tur mot Mukdahan, kanske blir att sätta sig vid Mekong floden

Jättegod mat, på dom krogarna, vid floden i Mukdahan, var dit på hoje för några år sedan med en massa Thai.
Jättefint på kvällen.
 
Jättegod mat, på dom krogarna, vid floden i Mukdahan, var dit på hoje för några år sedan med en massa Thai.
Jättefint på kvällen.
Jag var där när vi åkte över till Laos 2011, det var riktigt trevligt och maten var god som du säger, men då tog vi bussen, så vart inte så mycket så, nu lånar vi gummans syrras bil har vi tänkt.

Det är synd att faranger inte får ta båten över till Laos, då kunde man ha tagit en tur där också
 
Senast ändrad:
När jag besöker Isaan så blir det till Nongsonghong , ca 110 km so khon Kaen , dock unviker jag detta då det är så förbannat tråkigt i denna håla , finns några ställen för Faranger att samlas på , tillex fredagar möte på resorten för Tyskar , onsdagar fyllfest för Uk medborgare mm .. Näää tack , tacka vetja civiliserade områden där man har allt inom räckhåll.. Trodde från början att Isaan var det Thailland jag gillade , men så gammal eller försupen har jag inte blivit än...

Nä det är inget tvång att åka till Issan där det ändå bara finns värdelösa människor. Bättre att hålla sig i Pattaya för där sups det ju aldrig, bara vettiga personer som bor där.
 
När jag besöker Isaan så blir det till Nongsonghong , ca 110 km so khon Kaen , dock unviker jag detta då det är så förbannat tråkigt i denna håla , finns några ställen för Faranger att samlas på , tillex fredagar möte på resorten för Tyskar , onsdagar fyllfest för Uk medborgare mm .. Näää tack , tacka vetja civiliserade områden där man har allt inom räckhåll.. Trodde från början att Isaan var det Thailland jag gillade , men så gammal eller försupen har jag inte blivit än...
Lite halv sleten måste du ju va som från början kunde tro att Issan va bra :rolleyes:
 
Lite halv sleten måste du ju va som från början kunde tro att Issan va bra :rolleyes:

Et "gammelt ordtak" sier: Hva man ikke vet har man ikke vondt av. I dette tilfelle ville jeg heller sagt: Det man ikke vet har man vondt av.

Isaan er et fantastisk sted å være. Man må bare ha viljen til å undersøke stedet litt nøyere. Sitter man på bar-stolen "dagen lang" å hører på skrøner fra eksperter som knapt nok har satt sin fot i Isaan så er det ikke noe rart i at man ikke liker Isaan.
 
Et "gammelt ordtak" sier: Hva man ikke vet har man ikke vondt av. I dette tilfelle ville jeg heller sagt: Det man ikke vet har man vondt av.

Isaan er et fantastisk sted å være. Man må bare ha viljen til å undersøke stedet litt nøyere. Sitter man på bar-stolen "dagen lang" å hører på skrøner fra eksperter som knapt nok har satt sin fot i Isaan så er det ikke noe rart i at man ikke liker Isaan.

Så otroligt tråkigt att bo där uppe bara, kan vara hur fint som helst men aldrig bo där igen, räcker att åka upp och besöka någon gång om året, bodde i norr i nästan 2 år aldrig igen (kanske när jag blivit pensionist och gammal och grå men inte än iallafall ;) .

Beror nog mer på personlighet.
Vissa gillar lugn och ro och inte ha något att göra mer än att påta i jorden.
Jag är inte en av dom, åka dit upp på besök går an några dagar men man måste ha bil med sig, gjorde misstaget sist att åka upp till frugans by utan bil, långa tråkiga dagar.

Vissa vill bo i Norrland eller på landet i Sverige vissa vill bo i storstad, jag tillhör den kattegorin som vill bo i en stad vare sig det är Thailand eller Sverige och då inte en Isaan stad.
utan en där jag kan gå och äta bra Västerländsk mat, gå på Bio med Eng tal, få tag på det jag vill ha och behöver i närliggande butiker, mycket med alternativa aktiviteter att roa sig med.

Men för min del gäller det inte bara Isaan jag blir lika utråkad efter ett par dagar ute på en turist-ö eller Krabi etc ligga på stranden blir dö trist efter ett par dagar ;) . Bangkok där har jag inte blivit utråkad än men Pattaya gillar jag bäst att bo i. Kollade på Bangkok sist och även det håller jag som turiststad, kände att den staden var lite för stor att bo i om man skall ta sig runt.

Liten kompakt håla som Pattaya passar mig utmärkt har allt inom moppe avstånd ;)
 
Själv tycker jag det många gånger låter som försvarstal av dom som bor i Isaan när dom skriver hur bra det är, jag lät lika dan här på forumet när jag bodde där uppe.

Försvarade la inför mig själv mitt beslut att flytta dit upp trots att jag inte trivdes alls med att bo där efter par månader.

Råder ingen under 80 år att flytta dit upp ;)

Första månaderna var ok när allt var nytt men sen var det ju bara same same, skittråkigt 55555 :D
 
Ibland kan skittråkigt vara skönt om man bara får ett avbrott någon vecka om året.

Jo par dagar med lugn kan vara ok, men får höra om du säger samma sak sen när du har bott där uppe i 2 år.
Just nu har du bara varit där sålänge så inte tristessen har hunnit infinna sig men det kommer en dag då inte allt är semester längre och man åker runt och tittar på allt nytt runt omkring varje dag, för det var ju det du gjorde sist iallafall om man läser av inläggen ;)

Då blir det vanlig grå vardag men som sagt många njuter av det och jag förstår dom, kan tänka mig att det är helt perfekt för den som njuter av lugn och ro, kanske man med hamnar där som pensionist men jag är inte i det skedet av livet än så jag njuter av tillvaron däruppe i längre stunder.

Men jag menar inget illa med Isaan för som sagt åker gjärna runt och turistar därupee och kommer nog bli en del nu om jag får egen bil men jag vill inte bo fast där uppe, precis som ni inte vill bo fast här nere men säkert komma ner och bada ibland.
 
Ibland kan skittråkigt vara skönt om man bara får ett avbrott någon vecka om året.
Men Berra !! Handen på hjärtat , du vet inte alls hur det är att bo där konstant under året , precis som jag så trodde jag att det skulle vara samma sak som att komma dit en eller två månader på semester , 8 månader pallade jag , sen fick det vara nog ...

Kom igen när du bott där ett eller ett par år , snacka går ju .....................
 
Men Berra !! Handen på hjärtat , du vet inte alls hur det är att bo där konstant under året , precis som jag så trodde jag att det skulle vara samma sak som att komma dit en eller två månader på semester , 8 månader pallade jag , sen fick det vara nog ...

Kom igen när du bott där ett eller ett par år , snacka går ju .....................
Jag vet, men alla är vi olika. Det är möjligt att tristessen smyger sig på men då kan man ju bara ta en vecka eller två därnere. Svårare än så är det inte.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp