Pojkens skolgång i Isaan.

 
Hej

Igår var jag hos lillpojkens fröken och gjorde upp vad han ska lösa i Thailand, han fick med sig en lista där det står vilka läxor och kapitel han ska göra varje vecka, Jan får med sig Svenskaboken, Matteboken och engelskaboken, ha fick även ta med sig sin personliga i-PAD ifrån skolan, han ska skriva veckobrev och skicka via I-PAD till fröken, alla läxor ska han också skicka via den till fröken.

Det var väldigt snällt gjort av fröken att hjälpa till, skriva ut alla läxor och förbereda vad han ska göra i två månader, får säga att det fortfarande känns ganska positivt ifrån skolans sida, jag frågade om han låg efter i något eller om det var något vi skulle köra extra hårt med, men det behövdes inte sa hon, han är inte bäst men han hänger med bra och klarar sina uppgifter.

Mvh isan lover
 
Kul att höra, ni är inte unika när det gäller detta, men vill nog påstå att det svårt att få till det som er familj.
Jag har en dotter som går i 8,an, och här finns det inte en chans för oss att göra som er. Har frågat skolan här, men de vill ha så mycket "garantier" om den andra skolan i Thailand, så det skulle bli ett universitet i Buriram isf… Och det vill varken dottern eller vi. Nej. Den Svenska skolan är bra, riktigt bra. Och hon trivs alldeles utmärkt.:)
 
Gillar dina trådar och dina och Ubons är dom jag oftast följer.
Stort tack för att du delar med dig av alla normala händelser och hur livet är att bo mellan 2 olika länder. Uppskattas mycket att följa allt

Hej

Tack för det, snart är det ju dags för pojken att börja i den Thailändska byskolan igen, det blir i december, själv hoppas jag kunna träna skollaget i fotboll i år igen.

Mvh isan lover
 
Hej

Nu är skolgången igång för pojken igen, det mesta är sig likt förutom att skolan än en gång har fått en ny rektor, det är den femte på mina dryga 20 år i denna by, han verkar ok men är lite äldre, misstänker att det är hans sista skola innan pensionen, han verkar inte ha några ambitioner att lyfta skolan och dess studieresultat.

Återkommer med mer ifrån skolan.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp