Hva er "Extension Of Stay"?

 
Vad är problemet?
Man åker till immigration en gång per år och tar med sig det man tror sig behöva. Saknas det något så fixar man det och kommer tillbaka med det nästa dag. För mig ett fantastiskt slöseri med tid att djupstudera paragrafer och youtube för något som kan diffa beroende på vart i landet man är eller dagsformen på tjänstemannen.
Har du inget roligare eller viktigare att hitta på?

/ SatanG
Jeg tror at du har misforstått hva sådanne forum som dette er til for. 555.
 
Det er ganske svimmel når du benekter eksistensen av et konsept som Extension of stay og et stempel som åpenbart eksisterer slik det tydelig ble vist for bare noen få innlegg siden, så fortsetter du med å påstå at vi trakasserer plattformen som åpenbart bare er fullstendig inkompetent å lese et thailandsk immigrasjonsstempel. Huuaaa Heldigvis vet jeg at det er mange normale mennesker i Sveriges naboland. men dette er skremmende
Man tviholder «fanatisk» på disse 3 ordene i et stempel som betyr «Forlengelse av oppholdet» og en misforstått overskrift på TM7. Og HELE nettet mener at dere tar feil. Det er kanskje på tide å våkne opp og innse FAKTA. Hva dere holder på med blir bare latterlig.
 
Dersom noen forteller deg at du har en "Extension Of Stay" fordi det står det på toppen av TM 7? Og så skjekker du ikke om det er korrekt informasjon?

Når man drar til Immigration Office med et VISUM for å forlenge oppholdet så er det vel naturlig at man får en VISUMFORLENGELSE eller hva? Og Hvordan blir det den neste gangen man skal forlenge oppholdet. Har denne "Extension Of Stay "tryllet seg tilbake" til et VISUM?

Tenk nøye igjennom "logikken" din og du vil forstå at noe er galt med den.
Tror att många har försökt förklara detta för dig flera gånger. Du kan inte förlänga ett visum, däremot kan du få en förlängning för att lagligt vistas i landet ( förlängning av ditt uppehållstillstånd), men dit visa är förbrukat, void, med andra ord gäller det inte längre.

Så du får helt enkelt fylla i TM7 blanketten och lämna in din ansökan om en förlängning av ditt uppehållstillstånd.
 
Tenker du på TM9 eller tenker du på noen «temporary resident»
Residents Visa er det nærmeste man kommer en permanent oppholdstillatelse i Thailand, men det er fremdeles bare et VISUM. Hva du måtte mene med "temporary resident" måtte gudene vite. Men sånn blir det når man er kunnskapsløs om visum til Thailand. Men for å hjelpe deg litt så finnes det et Non Immigrant Visa og det er kanskje det du tenker på.

 
Residents Visa er det nærmeste man kommer en permanent oppholdstillatelse i Thailand, men det er fremdeles bare et VISUM. Hva du måtte mene med "temporary resident" måtte gudene vite. Men sånn blir det når man er kunnskapsløs om visum til Thailand. Men for å hjelpe deg litt så finnes det et Non Immigrant Visa og det er kanskje det du tenker på.

Som alla har påpekat för dig, du förstår inte.
 
Residents Visa er det nærmeste man kommer en permanent oppholdstillatelse i Thailand, men det er fremdeles bare et VISUM. Hva du måtte mene med "temporary resident" måtte gudene vite. Men sånn blir det når man er kunnskapsløs om visum til Thailand. Men for å hjelpe deg litt så finnes det et Non Immigrant Visa og det er kanskje det du tenker på.


Tidigare var det du som använde ordet ”oppholdstillatelse” och visa i samma mening.
Innan du kan bestämma dig för vilken terminologi som är den rätta, så bör du nog först komma överens med dig själv.
 
Tror att många har försökt förklara detta för dig flera gånger. Du kan inte förlänga ett visum, däremot kan du få en förlängning för att lagligt vistas i landet ( förlängning av ditt uppehållstillstånd), men dit visa är förbrukat, void, med andra ord gäller det inte längre.

Så du får helt enkelt fylla i TM7 blanketten och lämna in din ansökan om en förlängning av ditt uppehållstillstånd.
Det som er det skremmende er at denne fornektelsen av FAKTA fra offentlige myndighetert er så "fanatisk". For jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at offentlige myndigheter, som dette avsnittet fra Immigration Office i Trat, skulle komme med ukorrekt informasjon på nettet vedrørende visum til Thailand. Denne fornektelsen av FAKTA er så sinnsyk at jeg hadde nektet å tro på det dersom noen fortalte meg om det. Men jeg leser jo svart på hvitt på dette forumet at denne fornektelsen faktisk finnes.

List of documents for Retirement Visa​

1. Visa Extension Form (TM.7)
2. Passport or Travel Documents
3. Non-Immigrant Visa
Money in Certified
4. Letter from Thai Bank Account Thai Baht 800,000 more than 3 months before and ATM slip on date of Application OR
5. Income or Pension have to certified by The Embassy or Consulate in Thailand and show income more than 65,000 Baht / month.

*** Aged 50 years or older ***.

Remark: You only need to prepare one set of documents.


 
Senast redigerad av en moderator:
Den enda fanatiska här är du själv.
Hva kaller du det når man nekter for ALT som står på Immigration Office sine nettsider vedrørende visum til Thailand? Hva kaller du det når man nekter for ALT som står på andre offentlige nettsider vedrørende visum til Thailand? Hva kaller du det når man nekter for ALLE andre nettsider vedrørende visum til Thailand?

Dette bare fordi det står "Extension Of Stay", som betyr "forlengelse av oppholdet" inne blant noen andre ord på et stempel man får i passet sitt og fordi det står "EXTENSION OF TEMPORARY STAY" på TM7 når man forlenger sitt opphold i Thailand.

Fordi jeg ikke ønsker å bruke litt mer passende ord av respekt for andre medlemmer på forumet så velger jeg å bruke ordet "fanatisme". Gudene skal vite at jeg ønsker å bruke helt andre ord vedrørende deres innlegg.
 
Hva kaller du det når man nekter for ALT som står på Immigration Office sine nettsider vedrørende visum til Thailand? Hva kaller du det når man nekter for ALT som står på andre offentlige nettsider vedrørende visum til Thailand? Hva kaller du det når man nekter for ALLE andre nettsider vedrørende visum til Thailand?

Dette bare fordi det står "Extension Of Stay", som betyr "forlengelse av oppholdet" inne blant noen andre ord på et stempel man får i passet sitt og fordi det står "EXTENSION OF TEMPORARY STAY" på TM7 når man forlenger sitt opphold i Thailand.

Fordi jeg ikke ønsker å bruke litt mer passende ord av respekt for andre medlemmer på forumet så velger jeg å bruke ordet "fanatisme". Gudene skal vite at jeg ønsker å bruke helt andre ord vedrørende deres innlegg.

Använd vilka ord du vill om oss.
Vi lider av ”følelsesmessig inkontinens” och placerar inte oss själva i facket ”Auktoriteter”. Vi klarar nog av att bli kallade för idioter då vi inte ser oss själva som några auktoriteter.
Det är nog bättre att du går tillbaka till din militära bakgrund och leker chef eller annat trams.

Hur var det med uppehållstillstånd och visum?
Du har redan kommit med dubbla besked och information bara i denna tråden.
Om du nu är så noga med terminologin så bör du själv åtminstone komma med korrekta benämningar.

Vad är det egentligen du vill med den svadan du kommer dragandes med?
 
Använd vilka ord du vill om oss.
Vi lider av ”følelsesmessig inkontinens” och placerar inte oss själva i facket ”Auktoriteter”. Vi klarar nog av att bli kallade för idioter då vi inte ser oss själva som några auktoriteter.
Det är nog bättre att du går tillbaka till din militära bakgrund och leker chef eller annat trams.

Hur var det med uppehållstillstånd och visum?
Du har redan kommit med dubbla besked och information bara i denna tråden.
Om du nu är så noga med terminologin så bör du själv åtminstone komma med korrekta benämningar.

Vad är det egentligen du vill med den svadan du kommer dragandes med?
Og det var feil å bruke ordet «fanatisme»? Neppe.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
652
Raderad medlem 8711
R
R
  • Låst
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp