Jag kan inte svara för Vietnam, Indien och Mellanöstern men runt 50% av alla våra nuvarande och tidigare anställda i Kina har varit i Thailand och alla av dem har varit i Pattaya, flera av dem på smekmånad. En 7-dagars resa med 3 dagar i Bangkok och 4 i Pattaya är standard för en väldigt stor andel av kinesiska turister som åker utomlands för första gången, och ingen av de kineserna vet varken innan de åker, eller efter de har varit där, att Pattaya har ett rykte som Disneyland after Dark. De skjutsas på sina bussar från "sevärdhet" till "sevärdhet" och ser inget av barerna. Vissa guider inkluderar en halvtimmespromenad på Walking Street, men skulle tro att de flesta bara upplever det som en del av showen. Jag tror de allra flesta kineser absolut upplever Pattaya som familjevänligt och att det är därför de är där.
Bland den ökande gruppen av kineser som reser självständigt så är det givetvis annorlunda; de kan engelska, har gått om pengar osv och väljer de Pattaya så är det säkert många som gör det pga nattlivet. I Pattaya tror jag dock de fortfarande är en väldigt liten del av den totala mängden kineser, men det kommer säkert ändras med tiden.