Ica kort

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Långeman " sa:
Vad har du nu fått luft ifrån igen, du hade tidigare ett nick LEGOLAS och med detta så blev du livstids avstängd på detta forum. Men med en liten Wpn så är det enkelt att återuppliva sig i cyber rymden.Men trot detta, så är dina kommentarer lika dumma, och på hoppen flödar, med spritens intag. Håll dig till dina turer i rismarkerna.

Du tycks blanda ihop folk och olika nick // // Var nu inte arg, vi kan väl vara vänner, jag kan ju inte klandras för att du skickar SEK och förlorar pengar varje gång, när dom flesta pålästa människorna VET att man skall transferera THB och skicka till Thailand...

Cyber rymden heter Cyberrymden...... På hoppen heter påhoppen......55555555

Inlägget har redigerats av forumvärd/moderator
Forumvärden/moderatorn har gjort bedömningen att inlägget bryter mot våra (Ogiltig länk borttagen) och har därför tagit bort den berörda texten.

TRIVSEL
Forumet ska vara en plats för debatt med en trevlig ton och berikande i största allmänhet. Alla ska känna sig välkomna med sin medverkan i forumen. Välj därför ord med omsorg. Det hör till god ton att följa generell netikett vilket annars kan leda till avstängning. Du får inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Undvik personangrepp, tillmälen och ärekränkning.

INNEHÅLL
- Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot andra deltagare i forumen accepteras inte. Generellt gäller att man ska behandla andra med respekt. Undvik att ta till svordomar eller nedsättande kommentarer vid meningsskiljaktigheter.

FORUMVÄRDENS KOMMENTAR
Personangrepp retar lätt upp såväl den angripne som andra användare, och det blir svårare att fokusera på den fråga som diskuteras i tråden. Det är bra att respektera andras rätt till egna åsikter men det betyder inte att man måste hålla med. Det går ofta att komma överens om att man tycker olika! (Ett sakligt yttrande om att någon har fel i sak eller har agerat felaktigt är dock inte personangrepp). Försök att diskutera sak istället för person.

"Långeman " sa:
Hej !
Inte så märkligt då dom vet att det är en utlandbetalning, så skickas dom tidigare än dom som skall utbetalas i Swe.
Har frågat PM om detta med utlandsbetalning, fick svaret att alla utbetalningar sker via Nordea, samt att i fallet med Thailand som mottagare så sker alla utbetalningar i TBh.

Handels Banken, vill minna att HB gör endast EN överföring per dag och att detta är kl.1600 Swe tid. Som jag angav tidigare, så står det då man skall skicka sina pengar, att alla order behandlas samma dag om dom sker före 1600. Detta avser normal överföring.
Express sker naturligtvis omedelbart, har dock ej provat själv.

Jag tror du har valt fel informatörer. Bankerna har en förmåga att glida på sanningen.

PM betalar ut min pension i SEK via Nordea (som är deras bank) till BKB. Och de tar inget betalt för det. Det har funkat klockrent i ett halvår nu, sedan kan jag när jag vill välja att växla till mitt THB-konto på BKB via internet utan kostnad och till transferkurs.

Ingen bank gör utlandsbetalningar automatiskt, alltså sker det alltid under kontorstid. Det är nog en intern behandling de talar om på HB, pengarna lämnar inte HB förrän efter två dygn.

"mackes " sa:
Jag tror du har valt fel informatörer. Bankerna har en förmåga att glida på sanningen.

PM betalar ut min pension i SEK via Nordea (som är deras bank) till BKB. Och de tar inget betalt för det. Det har funkat klockrent i ett halvår nu, sedan kan jag när jag vill välja att växla till mitt THB-konto på BKB via internet utan kostnad och till transferkurs.

Ingen bank gör utlandsbetalningar automatiskt, alltså sker det alltid under kontorstid. Det är nog en intern behandling de talar om på HB, pengarna lämnar inte HB förrän efter två dygn.

Om du Mackes tvivlar på det jag skriver, varför inte göra som jag gjorde. Skriva till Pensionsmyndigheten och ställa frågan om vilka valutor dom skickar sina utbetalningar i, ange mottagarlandet också.
Som jag skrev tidigare så betalar INTE Nordea ut sekr till Thailand, dom överför endast TBH växlas i Swe, så dina pengar går från PM till Nordea, som överför Tbh till ditt Thaikonto.
HB som jag skrev om meddelar då man gör överföringen på deras sida på nätet att transaktioner som läggs för 1600 behandlas samma dag, utlandsbet körs bara en gång per dag och det är kl.1600 om det inte är en expressöverföring.
Du skriver, om jag fattat det rätt att du har ett konto i Thailand med endast Swe valuta SEKR i Thailandsbank

"Långeman " sa:
Om du Mackes tvivlar på det jag skriver, varför inte göra som jag gjorde. Skriva till Pensionsmyndigheten och ställa frågan om vilka valutor dom skickar sina utbetalningar i, ange mottagarlandet också.
Som jag skrev tidigare så betalar INTE Nordea ut sekr till Thailand, dom överför endast TBH växlas i Swe, så dina pengar går från PM till Nordea, som överför Tbh till ditt Thaikonto.
HB som jag skrev om meddelar då man gör överföringen på deras sida på nätet att transaktioner som läggs för 1600 behandlas samma dag, utlandsbet körs bara en gång per dag och det är kl.1600 om det inte är en expressöverföring.
Du skriver, om jag fattat det rätt att du har ett konto i Thailand med endast Swe valuta SEKR i Thailandsbank

Oj, jag tvivlar inte, jag vet att det inte är så eftersom jag får Svenska kronor från PM varje månad. För din skull har jag rotat fram svaret från PM förra året.

Svar från PM kundservice ärende 2013-04-216088
"Våra utbetalningar görs som standard i thailändska Baht om du inte begär något annat, och i vilken valuta utbetalningen kan göras beror på den thailändska banken.
Banker har något som heter Swiftadress, och våra utbetalningar går bra att få i svenska kronor så länge banken har swiftadressen BKKBTHBK. Den tillhör Bangkok Bank."

Om det nu är som du säger med HB så undrar jag var pengarna befinner sig efter kl 16.00 tills det att Bangkok bank får dem efter två dagar...

Ja jag har ett s k FDC (foreign Currency Deposit) konto för SEK i Bangkok bank. Det kan vem som helst som är bosatt i Thailand få.

"mackes " sa:
Oj, jag tvivlar inte, jag vet att det inte är så eftersom jag får Svenska kronor från PM varje månad. För din skull har jag rotat fram svaret från PM förra året.

Svar från PM kundservice ärende 2013-04-216088
"Våra utbetalningar görs som standard i thailändska Baht om du inte begär något annat, och i vilken valuta utbetalningen kan göras beror på den thailändska banken.
Banker har något som heter Swiftadress, och våra utbetalningar går bra att få i svenska kronor så länge banken har swiftadressen BKKBTHBK. Den tillhör Bangkok Bank."

Om det nu är som du säger med HB så undrar jag var pengarna befinner sig efter kl 16.00 tills det att Bangkok bank får dem efter två dagar...

Ja jag har ett s k FDC (foreign Currency Deposit) konto för SEK i Bangkok bank. Det kan vem som helst som är bosatt i Thailand få.

Macke en liten fråga,går din pension in på ditt FDC konto i Thailand ????

Swiftadressen är väl den samma om man skickar Tbh eller sekr??

Pm svarar dig följande
..........

Här skyller man ifrån sig i svaret, och skyller på den Thailändska banken, om man vill ha annan utbetalning än Tbh, den frågan ställde jag, varför inte överföra SEKR, fick då till svar att det lämpligaste och fördelaktigaste var att skicka i mottagarlandets valuta, fick jag till svar. Så efter det tolkar jag det som att då PM anlitar Nordea så sker inga utbetalningar till konto i Thailand i Sekr.Detta är min uppfattning.

"Långeman " sa:
Den frågan ställde jag, varför inte överföra SEKR, fick då till svar att det lämpligaste och fördelaktigaste var att skicka i mottagarlandets valuta, fick jag till svar. Så efter det tolkar jag det som att då PM anlitar Nordea så sker inga utbetalningar till konto i Thailand i Sekr. Detta är min uppfattning.

Eller var uppfattningen denna ?

"Långeman " sa:
Kan man skicka i Sek kr så skall man alltid göra detta.

"Långeman " sa:
Du lär dig absolut inget mer i ditt liv.Och det du en gång lärde dig är föråldrat så denna kunskapen är bara konsignation för din del. Och försöka att få dig att fatta något nytt, det vet alla på forumet att det är lönlöst.

Så skall det vara SEK som skall transfereras, eller hur vill du ha det. Bra att veta så jag kan lära från dig!! Man vill ju inte att som du påpekar härovan atgt all kunskap skall vara k(c)onsigneation.....5555

"Långeman " sa:
Macke en liten fråga,går din pension in på ditt FDC konto i Thailand ????
Swiftadressen är väl den samma om man skickar Tbh eller sekr??

Svaret är ja på båda frågorna.

Något jag lärt mig är att aldrig lita på banker och försäkringsbolag.
Det är väl någon på Nordea som tutat i PM uppgifter som gynnar dem,
Nordea tjänar ju pengar om de får göra växlingen!

"mackes " sa:

Och i början gjorde man det i smyg, så alla som hade direktbetalning från PM, dom fick helt plötsligt en mycket mindre summa, och det blev ett jäkla liv, då uppdagades att det var Swedbank , Nordea och en bank till som gjorde samma sak.
Sedan fick dom revidera sina växelkurser, så nu ligger dom hyfsat till mot dom andra igen.

Tycker inte du själv att svaret du fick var väldigt kryptiskt, man villl inte berätta sanningen, det är min uppfattning.
Ha de bra !!

"mackes " sa:

hahaha mackes i en tråd i ett annat forum vurmar du för EU. EU är uppbyggt av banker samt försäkringsbolag, inte till för oss utan makt för EU, men du litar på dem? eller?

lyco

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
4 K
Anonym
A
A