Ta mc-kort i Thailand

 
Har bara BC körkort. I mitt internationella körkort finns moppe inte med. Går det och köra motorbike utan mckörkort om det inte är så mycket kubik. Behöver bara ta mig till golbanorna och stranden?

Allt går rent praktiskt att köra utan giltigt körkort men det är väldigt riskabelt för vad händer om man hamnar i en olycka och inga försäkringar gäller ?

Har du inget A-kort bör du nog hålla dig långt borta från att köra motorcykel i Thailand. Några "mopeder" finns inte här utan det är MC som gäller

Så ska du absolut köra MC här så ta ett thailändskt mc-kort i alla fall innan.
 
Allt går rent praktiskt att köra utan giltigt körkort men det är väldigt riskabelt för vad händer om man hamnar i en olycka och inga försäkringar gäller ?

Har du inget A-kort bör du nog hålla dig långt borta från att köra motorcykel i Thailand. Några "mopeder" finns inte här utan det är MC som gäller

Så ska du absolut köra MC här så ta ett thailändskt mc-kort i alla fall innan.

finns det inte en sort av mopparna upp till en viss cc, som är kk-fri?, ska ner till office nästa månad och förlänga kk, ska kolla detta om jag kommer ihåg och minns rätt, har bestämt för mig att jag har hört detta tidigare, men det var för ett antal år sedan....
 
finns det inte en sort av mopparna upp till en viss cc, som är kk-fri?, ska ner till office nästa månad och förlänga kk, ska kolla detta om jag kommer ihåg och minns rätt, har bestämt för mig att jag har hört detta tidigare, men det var för ett antal år sedan....

Jo det talas ofta om dessa men om dom finns (väldigt olika bud från "de lärde") är dom då inte registrerade och får därmed inte köras på allmän väg verkar det som om man läser "ryktesfloran"

Så om dom finns är dom rätt värdelösa i sig.
 
Sådan elcykel och passande fart för stadsmiljö.
Blir ju nästan gratis att framföra, inget körkortkrav och försäkring gäller väl vid cykelolycka.
1706417601390.png
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K
A
G
Svar
19
Visningar
4 K
Anonym
A
T
Svar
88
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp