Jag börjar känna värmen från Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Det kanske är du som inte har grepp på saker och ting gunnarg? Skördar du först och sår sedan eller??? Stadspojke förmodar jag???

Sammanhanget som jag använder i är att man får skörda effekterna av det liv man väljer att leva. Som ett eventuellt förmodat scenario då! Är man snål, sniken och fokuserad på att hålla taskegreppet på sina kulor (sorry pengar), så kanske man får skörda i form av att människorna i ens närhet känner på sig att här blir det inge känslomässiga band, här finns det antagligen ingen lojalitet gentemot familjen, och man får antagligen skörda en attityd ifrån sin familj, där de inte ens anstränger sig längre att införliva falangen i familjen mer, för de märker ju att han inte har lust överhuvudtaget, misstänksam, avog som han utvecklats till tack vare sin rädsla vad det gäller pengar.

Detta är bara ett scenario av hur många som helst... Jag menar inte att man skall ge bort sina pengar, det gör inte jag heller. men nog fan menar jag att man skall åtminstone ge sin kärnfamilj chansen att kunna vara familj....

legolas
I thailand finns ingen kärnfamilj,i alla fall inte som vi räknar i västerlandet.Familjen består av ibland nästan hela byn och farangen kommer förmodligen långt ner i harakin.Om vi tror något annat är vi ganska naiva. 8)

"legolas " sa:
jag klarar fan inte av i mitt liv i alla fall, att hugga huvud,armar och ben av alla thai innan de ens har tagit första steget till att vara min familj eller mina vänner.

Så du tror att vi andra gör detta då eller?

"legolas " sa:
jag har ett dåligt exempel på hur jag fungerar i alla fall. Jo under mina cykelturer så funderar man mycket, och tankarna gå i alla fall hos mig till hur man har satsat lite grand på V75, man vinner sedan efter ett gött förspel ett par miljoner kronor.

och sedan cyklar jag vidare och drömmer hur jag skall fördela dessa pengar. Hos mig i alla fall så kommer faktiskt min familj och min släkt upp på önskelistan före oanvända stålar på banken. jag pröjsar av mina skulder, huset, och jag vill se till så jag har hyggligt med pengar själv på banken.

Ja det är ju givmilt och generöst av dig att dela med dig av pengar du drömmer om..

Allvarligt Lego, du har inte fattat nånting om hur några av oss andra tänker..

Tror att FA o några till har doppat i fel gryta när dom e så aviga mot ALLA thai nej stanna hemma i svedala o va bittra finns både bra o dåliga men när man hör vissa så verkar det som dom inte borde resa ner till LOS ;)

"glimten66 " sa:
Tror att FA o några till har doppat i fel gryta när dom e så aviga mot ALLA thai nej stanna hemma i svedala o va bittra finns både bra o dåliga men när man hör vissa så verkar det som dom inte borde resa ner till LOS ;)

Hahaha, vilket korkat inlägg Glimten.
Aviga mot Thai, du har verkligen inte fattat nåt.
Den som litar på en främling är riktigt riktigt korkad Glimten...

Man kan vara mycket inbjudande och generös även om man är på sin vakt.
Men som sagt, för vissa tycks det bara finnas svart eller vitt...

Jag skulle aldrig få för mig att säga till nån annan vad dem ska göra med sina pengar som andra tar sig friheten att göra, det är väldigt respektlöst.
Men den som öppnar upp och låter Thaidamen styra över ekonomin har tydligen ingen erfarenhet om hur snabbt ett förhållande kan svänga och vad som då kan hända. Då är det slut med gullandet kan jag lova, då tar damen precis allt hon kan utan minsta tanke på hur det ska gå för er.
Om ni tycker att det är ok så upp till er, för mig är det inte ok.
Är man smart så fixar man att behålla kommandot om ekonomin och samtidigt får en bra relation, men ser man allt i svart eller vitt så fixar man inte det.

"legolas " sa:
Jag känner dig inte så jag vet ju inte....

legolas

Nä just det men du uttalar dig som om du vet allt om mig.
Du skriver ofta bra saker Lego men idag undrar jag om du inte färgat håret...

Fortsätter väl på detta resonemang förstår inte riktigt denna bitterhet och avoghet mot Thailand och thai i synnerhet som vissa verkar besitta.

Det är ju tveklöst så att det finns dom som blir blåsta men kan räkna upp många "svenskar " här i Svedala som också blir det .

Här en historia om en polare som helt klart blivit blåst ett flertal gånger av thaidamer innan han hitta rätt för 12år sen ,hans förra fru t ex lämnade honom direkt efter hon fått put besked men har trots det aldrig hört han gnälla eller nedvärdera någon utan han har bara brutit ihop för att sen försöka på nytt svårt att hitta någon som är mer tillfreds med sitt liv.

I min närhet finns just nu runt 15 thaidamer där vi varit ihop nu i 9år och endast har 2 som bott här kortare tid än min dam kan för allt i världen inte se denna girighet ,om sen vi killar här bara haft tur eller inte vetefan men tror inte det.

"Mackfaktorn " sa:
Fortsätter väl på detta resonemang förstår inte riktigt denna bitterhet och avoghet mot Thailand och thai i synnerhet som vissa verkar besitta.

Det är ju tveklöst så att det finns dom som blir blåsta men kan räkna upp många "svenskar " här i Svedala som också blir det .

Här en historia om en polare som helt klart blivit blåst ett flertal gånger av thaidamer innan han hitta rätt för 12år sen ,hans förra fru t ex lämnade honom direkt efter hon fått put besked men har trots det aldrig hört han gnälla eller nedvärdera någon utan han har bara brutit ihop för att sen försöka på nytt svårt att hitta någon som är mer tillfreds med sitt liv.

I min närhet finns just nu runt 15 thaidamer där vi varit ihop nu i 9år och endast har 2 som bott här kortare tid än min dam kan för allt i världen inte se denna girighet ,om sen vi killar här bara haft tur eller inte vetefan men tror inte det.

Lite nyfiken bara, vem är det som du uppfattar som bitter och avig mot Thai och Thailand och vad baserar du detta på?

"legolas " sa:
Jo jag ser alltför väl hur en del av Er tänker. jag berättar hur jag tänker, är det fel eller. Jag tackar Gud varje dag att jag slipper att behöva uppträda som en beräknande snål jäävvla gnet.

Sen är det upp till dig att vara en sådan, om du nu är det. Jag känner dig inte så jag vet ju inte....

legolas

Vänta lite nu, är det inte just Du som tidigare sagt, all religion är blääää?

Nu tackar Du Gud?

Hur var nu ordspråket? gammal djävul blir frälst i he............

Verkar finnas en hel del internetanslutna "skrivbordsexperter" på detta forum.
Alldeles för många har bara svart eller vitt som någon skrev, en del är nog helt utan hår på huvudet med. :D :D :D :D
Jag är varken svart eller vit. Glöm inte att det finns utbildade, och skärpta Thaidamer som ser på livet, med en faktor att det skall kännas tryggt. Dessa damer är inte imponerade av en Falang, som strör sina ståler runt henne, hon vill ha en man som hon känner sig trygg hos, och som hon kan lita på att han kan klara ekonomin så att hon kan ha ett tryggt liv i framtiden, med honom.

"FA " sa:

Jag skulle aldrig få för mig att säga till nån annan vad dem ska göra med sina pengar som andra tar sig friheten att göra, det är väldigt respektlöst.
Men den som öppnar upp och låter Thaidamen styra över ekonomin har tydligen ingen erfarenhet om hur snabbt ett förhållande kan svänga och vad som då kan hända. Då är det slut med gullandet kan jag lova, då tar damen precis allt hon kan utan minsta tanke på hur det ska gå för er.Om ni tycker att det är ok så upp till er, för mig är det inte ok.
Är man smart så fixar man att behålla kommandot om ekonomin och samtidigt får en bra relation, men ser man allt i svart eller vitt så fixar man inte det.
Eftersom du verkar känna dig träffad men vet inte hur jag ska tolka detta t ex på nått annat vis ? För som jag skrev både vet och känner jag folk som blivit blåsta inte tu tal om annat men känner betydligt fler där det inte förekommer så att generalisera alla thaidamer på detta vis tycker jag känns både avogt och bitter och har svårt att förstå.

"FA " sa:

Men den som öppnar upp och låter Thaidamen styra över ekonomin har tydligen ingen erfarenhet om hur snabbt ett förhållande kan svänga och vad som då kan hända. Då är det slut med gullandet kan jag lova, då tar damen precis allt hon kan utan minsta tanke på hur det ska gå för er.
Om ni tycker att det är ok så upp till er, för mig är det inte ok.

Klassar du din dam som främling u drar vem det e som lämnar ett korkat innlägg sen kan man inte lita på sin partner så e det nog bäst me lösnummer

Tror Lego att vi e rätt lika när det gäller hur vi e emot våfa familjer

Jag väljer i allafall att lita på min fru

uploadfromtaptalk1368100315348.jpg

"legolas " sa:
Yes, vi ser på det på samma sätt. Lita på folk tills de gör bort sig är ofta ett bra recept tycker jag.

legolas
Detta stämmer in på mitt synsätt.
Jag är beredd att ge folk både en och chanser. Det är så hiskeligt lätt att göra fel i den tillvaro som vi lever i och inte är väl vi själva guds bästa barn. Jag gör mina misstag och är väldigt tacksam de gånger som folk kan ha överseende med det. Jag agerar på samma sätt mot mina medmänniskor.

Helt klart är att Mackfaktorn och Glimten hoppar in i diskussionen på ett bananskal och drar slutsatser utan att läsa vad folk skrivit tidigare i tråden. Funkar inte så bra.

Men Lego har nog bara otur idag och kanske skulle gå och sova lite tidigare ikväll.

"Sir One " sa:
Detta stämmer in på mitt synsätt.
Jag är beredd att ge folk både en och chanser. Det är så hiskeligt lätt att göra fel i den tillvaro som vi lever i och inte är väl vi själva guds bästa barn. Jag gör mina misstag och är väldigt tacksam de gånger som folk kan ha överseende med det. Jag agerar på samma sätt mot mina medmänniskor.

Kan bara hålla med, men litar du till 100% på folk du inte känner väldigt väl?
Är ett gäng här som inte riktigt fattar det här med 100%, men tänker man bara i svart eller vitt så kan det vara svårt...

"Långeman " sa:
Jag är varken svart eller vit. Glöm inte att det finns utbildade, och skärpta Thaidamer som ser på livet, med en faktor att det skall kännas tryggt. Dessa damer är inte imponerade av en Falang, som strör sina ståler runt henne, hon vill ha en man som hon känner sig trygg hos, och som hon kan lita på att han kan klara ekonomin så att hon kan ha ett tryggt liv i framtiden, med honom.

Det där begriper dom inte Långeman..

"FA " sa:
Kan bara hålla med, men litar du till 100% på folk du inte känner väldigt väl?
Är ett gäng här som inte riktigt fattar det här med 100%, men tänker man bara i svart eller vitt så kan det vara svårt...
jag ger dom chansen till 100%. Jag ger folk fullt förtroende till 100% av den anledningen att jag vill bli bemött på samma sätt. Om det sedan sketer sig? Då står jag mitt kast en erfarenhet rikare.

"Sir One " sa:
jag ger dom chansen till 100%. Jag ger folk fullt förtroende till 100% av den anledningen att jag vill bli bemött på samma sätt. Om det sedan sketer sig? Då står jag mitt kast en erfarenhet rikare.

Hej Mr Sir One!!
Förlåt min fråga, men hur många erfarenheter har du totalt på din lista.
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

"legolas " sa:
Ja jag litar på min fru till 100% utan någon som helst tvekan. Jag beslöt mig först på att lita på henne, och sedan därefter så gifte jag mig med henne.

jag skulle aldrig i hillvitte vilja köra det där mes-racet som många gör som skall vara ihop med en thaidam, kallar henne "damen" eller "tjejen" och visar med sina epitet och namnval på sina respektive att man inte tar det hela på riktigt allvar.

kanske Era val i livet, alltså Era "tjejer" känner på sig att ni är misstänksamma, och de kanske känner på sig att ni är ganska opålitliga, och därför innerst inne så kanske de misstror Er lika mycket som ni misstror dom själva.

Du kan aldrig få respekt av en annan människa om du misstror och utgår ifrån att den människan är oärlig och bara ute efter dina pengar. Kanske dags att leta vidare, och försöka att få tag i en dam som du kan "kasta ankar" ihop med, och bara slappna av med.

legolas

När skrev jag att jag misstror och utgår ifrån att människor är oärliga och bara ute efter mina pengar?
Skulle du vilja vara så vänlig och berätta det!

Fick för mig ett tag att du var en skärpt kille men du tillhör tydligen svart/vitt skaran..

"legolas " sa:
Ja jag litar på min fru till 100% utan någon som helst tvekan. Jag beslöt mig först på att lita på henne, och sedan därefter så gifte jag mig med henne.

jag skulle aldrig i hillvitte vilja köra det där mes-racet som många gör som skall vara ihop med en thaidam, kallar henne "damen" eller "tjejen" och visar med sina epitet och namnval på sina respektive att man inte tar det hela på riktigt allvar.

kanske Era val i livet, alltså Era "tjejer" känner på sig att ni är misstänksamma, och de kanske känner på sig att ni är ganska opålitliga, och därför innerst inne så kanske de misstror Er lika mycket som ni misstror dom själva.

Du kan aldrig få respekt av en annan människa om du misstror och utgår ifrån att den människan är oärlig och bara ute efter dina pengar. Kanske dags att leta vidare, och försöka att få tag i en dam som du kan "kasta ankar" ihop med, och bara slappna av med.

legolas

"legolas " sa:

legolas

Legolas

Nu tycker jag att Du är larvigt dumt ute, ett synnerligen dåligt inlägg.

Om jag har valt att sätta namnet Damen på min tjej, så var i ligger felet, eller menar Du att man måster sätta ut namnet??

Var har jag skrivit att jag misstror Damen?

Legolas
ag skulle aldrig i hillvitte vilja köra det där mes-racet som många gör som skall vara ihop med en thaidam, kallar henne "damen" eller "tjejen" och visar med sina epitet och namnval på sina respektive att man inte tar det hela på riktigt allvar.

Ok Legolas, vilka namn är godkända? att kalla Damen för?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp