Julen 2018 och vad som tillhör!

Hmm! Själv ska man förbereda för viss del av julmaten(Lever låda, finlandssvensk som man är i botten), fick utav firman påse julmat som innehöll standard mat som skinka, sill, rökt å gravad lax och lite annat + en case av Brygg Mästarens Premium Guld(kapong) 33cl och en liten julbonus. Bra firma man jobbar hos :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Hej

Själv får jag inte betalt men njuter av Julen ändå, men ärligt talat är väl Julen mest intressant för barn, idag var jag på min arbetsplats och käkade tårta, dom ringde och undrade om jag inte kunde komma fast jag slutade jobba den sista september, nu är det ledigt ifrån det jobbet fram tills den 1 april.

Imorgon åker vi till mina föräldrar och där ska vi vara i två dagar, äta julmat och umgås, tyvärr åkte frugan på jobb på julafton i hemtjänsten, chefen tyckte att hon var skyldig att ta den dagen efter att ha sluppit jobba på jul och nyår i över 10 år, så jag och lillpojken får vara själva på julaftonskvällen, men det går nog bra, men det blev ju inte riktigt den typ av Jul vi hade räknat med när vi nu var hemma för en gångs skull.

På juldagen eller annandagen tänkte jag ta med lillpojken och en 3-4 kompisar till honom på bio i Grebbestad, det går två filmer som är tillåtna ifrån 11år, sen blir det nog att koppla av och hälsa på lite vänner.

Mvh isan lover

Ledig 3 veckor med betalt :)

Kunde gått in och jobbat extra i ett projekt men tackade nej i mellandagarna då jag vill njuta av sammanhängande ledighet, förhoppningsvis kör det inte fast och ringer.

Har varit och julhandlat idag... Sovmorgon och komma iväg efter lunch var ingen vidare bra idé. Fläskfärsen var slutsåld i de 3 affärer vi letade så blir ett nytt försök imorgon för att göra lite köttbullar. Skinkan fixar jag imorgon när jag vaknar.

Ovanligt lite julpynt hemma, har nästan blivit så julen smygit sig på. Får se om jag tar ett ryck inatt när tjejen sover och överraskar henne med massor av julpynt :)

Ja här blir det svenska traditioner med skillnaden att vi använder oss av fläskfärs för köttbullarna istället för blandfärs (om nu det är någon tradition).

Kryddade kycklingvingar lät gott!
Äter din fru inte prinskorvar så köp kycklingkorv och dela dom på mitten sen stek dom.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
B
Svar
0
Visningar
937