Julen 2019

Blir det här på julafton och alla andra dagar med

20191213_091954.jpg

Grattis!

Köpte mig en julklapp idag, trött på å somna i soffan så blev en sovrumstv, tänkte mig en 43" först men köpte en 49, väl hemma med den ser jag att en 55:a hade funkat, tom en 65 hade blitt ok men va fn de får duga.

Hade en jvla beslutsångest mellan Sony å LG pga smart tv systemet, LG's webos ska ju va jäkligt bra men finns inte lika mycket appar till det och vill ju ha den bästa iptv appen så blev en Sony. Fanns ju inte heller Chromecast inbyggt i LG och med screenmirror blev det bara ljud å ingen bild.

Tjejens tur å få julklapp i mon.
Jag fick förresten en till då lådan från Sverige kom idag, bra timing där.

Höll på att inte bli någon jul. Huset vi ska fira i va iskallt. Oljebrännaren gick inte igång. Ringde vvs firma, ingen kunnig på oljebrännaren jobbade idag. Fick lite tips. Skruvade i sär, kollade allt. Såg ok ut, men startade inte. Fanns mer än halv tank olja. Tänkte kan det stämma. Skakade på oljemätaren. Den hade fastnat och föll ner i en tom tank.

Att försöka få en oljeleverans dan före dopoaredan var kört. Tre veckors leveranstid. Fick tips att det funkar med diesel. Hur fraktar man 200 liter diesel?

Ringde sista firman jag googlade fram. Nej vi kan inte leverera men testa denna lilla privata firma. Nej sa dem vi har tagit jul, har inga bilar ute. Men jag förstår att det är akut. Jag kör ut olja till er. Tack och god jul. Sen startade pannan och vi har värme. Så i morgon firar vi jul med närmsta släkten. Tänk va trevliga människor det finns.

Upp och börja laga mat, vi kör en Julbrunch, så kör vi söderut vid lunch.
Vart ju meningen vi skulle vart på den här julfestivalen i Chantaburi förra året.
Vi hade bokat hotell, polare från Sverige hade bokat resa och skulle med.
Så blev jag befodrad och med befodran kom det att jag hamna på Julskiftet, så var bara att cancellera.
Men i år blir det av.

Höll på att inte bli någon jul. Huset vi ska fira i va iskallt. Oljebrännaren gick inte igång. Ringde vvs firma, ingen kunnig på oljebrännaren jobbade idag. Fick lite tips. Skruvade i sär, kollade allt. Såg ok ut, men startade inte. Fanns mer än halv tank olja. Tänkte kan det stämma. Skakade på oljemätaren. Den hade fastnat och föll ner i en tom tank.

Att försöka få en oljeleverans dan före dopoaredan var kört. Tre veckors leveranstid. Fick tips att det funkar med diesel. Hur fraktar man 200 liter diesel?

Ringde sista firman jag googlade fram. Nej vi kan inte leverera men testa denna lilla privata firma. Nej sa dem vi har tagit jul, har inga bilar ute. Men jag förstår att det är akut. Jag kör ut olja till er. Tack och god jul. Sen startade pannan och vi har värme. Så i morgon firar vi jul med närmsta släkten. Tänk va trevliga människor det finns.
oj trodde att alla oljepannor var borta nu, det måste bli dyr värme

Det skall vara bilar, yngste är tokig i leksaksbilar.
Men ingen ide att köpa dyr kvalitet till en som precis fyllt 2 år.
Bättre med många billiga.
Kollade först på Toys'r us i Central med där kosta ju en legobit lika mycket som alla leksaker köpta på Tesco.
Oooh my god är ju ett utryck han lärt sig och det sas ofta ;) (iofs det enda plus wow han kan säga som man hör vad han säger)

20191224_103525.jpg

20191224_074251.jpg

20191224_074247.jpg

20191224_103512.jpg

20191224_103205.jpg

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A