...tror jag behöver hjälp...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

litto-58

Gäst
Hej!
Jag har lite problem att övesätta ett SMS som jag fick idag, efter att hade fått "lysande" :-\ idén att klippa och klistra lite fraser från nätet. Klistrade sen min skapelse till slutet av ett SMS och skickade till en tjej som jag har haft kontakt sen i vintras… Ja, hon verkade gilla iden. Jag fick svar i morse, men hon hade övergett engelskan och svarade:

สวัสดีค่ะที่รักฉันคิดถึงคุณมากนะค่ะคุณสบายดีไหมส่วนฉันสบายดีรักคุณคนเดียวค่ะอยากจะหอมคุณก่อนนอน; ),

:-[
Ja, jag försökte ringa till henne och fråga vad hon hade skrivit men hon fnittrade och sa att jag behövde ”bara” läsa… :thumbsup:
Jag ska nog ta en thaikurs men måste jag vänta så länge eller kan någon här visa lite barmhärtighet…
:'(
//Litto

A

Anonym

Gäst
"litto-58 " sa:
Hej!
Jag har lite problem att övesätta ett SMS som jag fick idag, efter att hade fått "lysande" :-\ idén att klippa och klistra lite fraser från nätet. Klistrade sen min skapelse till slutet av ett SMS och skickade till en tjej som jag har haft kontakt sen i vintras… Ja, hon verkade gilla iden. Jag fick svar i morse, men hon hade övergett engelskan och svarade:

สวัสดีค่ะที่รักฉันคิดถึงคุณมากนะค่ะคุณสบายดีไหมส่วนฉันสบายดีรักคุณคนเดียวค่ะอยากจะหอมคุณก่อนนอน; ),

:-[
Ja, jag försökte ringa till henne och fråga vad hon hade skrivit men hon fnittrade och sa att jag behövde ”bara” läsa… :thumbsup:
Jag ska nog ta en thaikurs men måste jag vänta så länge eller kan någon här visa lite barmhärtighet…
:'(
//Litto
Hej Litto!

Enkel skolboksthailändska! :D

Rak översättning:

Hej!
Jag saknar dig mycket.
Hur mår du?
Jag mår bra.
Jag älskar bara dig.
Jag vill kyssa dig innan du sover.

/MacArthur :)

A

Anonym

Gäst
Hos www.thai2english.com kan du klistra in strängen och få den översatt. Jag har inte använt sajten så länge så jag vet inte hur duktig den är. Men här funkade den.

L

litto-58

Gäst
Tack Keithan :) Vilken överraskning... :eek: det fungerade verkligen :nod: :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
PanPan Tror ja får stila mig så änna Allmänt thailandforum 20
Mackfaktorn Vad tror ni om detta ? Ordet är fritt 49
A Vad tror ni om detta (Skickade tjejen 18000 bath, nu vill hon ha mer) Allmänt thailandforum 92
Grannen Olsson Vad tror ni händer med alla kratonger som skickas ut på loi kratong? Allmänt thailandforum 0
A Nåt för alla som tror att dem thailändska grönsakerna är av hög kvalitet att läsa. Allmänt thailandforum 71
A För Er som tror sig sitta säkert i hus samt markägande Allmänt thailandforum 15
Grannen Olsson Vad tror din fru/flickvän/man/pojkvän att du gör just nu? (-och vad gör du?) Ordet är fritt 7
Grannen Olsson Tror du på ett liv efter detta? Ordet är fritt 8
Berralund Hockey-VM Vad tror ni? Ordet är fritt 101
Berralund Vad tror ni om fortsättningen av VM? Ny omröstning! Ordet är fritt 92
L Vilka dokument behöver vi får att gifta oss i Swe? Allmänt thailandforum 23
PanPan Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h. Uppehållstillstånd och visum mm 530
Jo-Be Klockan du inte behöver ändra till sommartid.. Ordet är fritt 2
S besöksvisum behöver lite hjälp Uppehållstillstånd och visum mm 27
D Behöver tips! Allmänt thailandforum 12
P Behöver er hjälp till en studie Ordet är fritt 14
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
P Dash cam. Behöver tips Ordet är fritt 1
R Behöver hjälp angående fruns resedatum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 43
Lara Croft Thailand: Tsunamisystem behöver underhåll Thailändska Nyheter 13
A Är det rimligt att tjejen behöver 35000B för att fixa besöksvisum? Uppehållstillstånd och visum mm 46
A Utbytesstudent från Thailand behöver värdfamilj! Allmänt thailandforum 0
S Schengenvisum, vilket visum behöver min fru? Uppehållstillstånd och visum mm 36
P Kära forummedlemmar, behöver ert stöd Ordet är fritt 35
jp Resa till Vietnam (Behöver tips för spara tid o pengar) Asienforum 19
Långeman Så här mycket behöver man dricka Allmänt thailandforum 7
freethinker Vilka dokument behöver sökande uppvisa vid UT intervju? Uppehållstillstånd och visum mm 15
K Jag behöver nåon att bli min rese kamrat....... Allmänt thailandforum 10
A Behöver hjälp! Allmänt thailandforum 12
A Behöver en Översättning av detta Språkhörnan 0
A Ska göra en tatuering men behöver hjälp med översättning av tre ord till thailändska Språkhörnan 1
A Behöver hjälp med översättning.... Språkhörnan 2
A jag behöver råd, var ska jag göra först innan jag kör igång importföretag i bk? Allmänt thailandforum 0
P Jag behöver lite hjälp för alla skrattar åt mig. Allmänt thailandforum 1
M Khao Lak! Hjälp sökes! Expat i Thailand 0
KalmarSupergirl Hjälp! Uppehållstillstånd för besök längre än 90 dagar Uppehållstillstånd och visum mm 29
Isan Lover Nationalpark i Surat Thani har upptäckt många utrotningshotade djur med hjälp av kameror. Thailändska Nyheter 5
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
Krister Hjälp i Pattaya Pattaya forum 9
R Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand Allmänt thailandforum 94
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
P Hjälp med antal "rökelsepinnar" Allmänt thailandforum 3
Långeman Dataproblem !! Var söker jag hjälp Allmänt thailandforum 40
S Lite hjälp om buddismen värdekonflikter Thailändsk kultur och traditioner 30
A Hjälp Allmänt thailandforum 33
R Uppehållstillstånd, försörjningskrav, hjälp på traven Uppehållstillstånd och visum mm 2
A Hjälp en vilsen själ att förstå hur man ordnar uppehållstillstånd / medborgarskap till sin tjej. Uppehållstillstånd och visum mm 4
P Hjälp mig, era turister! 555 Thailändskt reseforum 33
D Hjälp att hitta bok (หุบเขากินคน) Allmänt thailandforum 3
A Kameror och fotografering. Hjälp och goda råd. Teknikrelaterat 22
Liknande trådar

Topp