Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.
I bekantskapskretsen så finns det 2 personer som sysslar med IT-säkerhet på svenska företag och jag har lyssnat med ett halft öra när de har diskuterat mobiler och det finns mobiler som är no-no för deras högsta ledning pga detta.
Du verkar ha en lång karriär, 30 år som utvecklare, en lång militär karriär, sen var det väl en tid som företagsledare och konsult.
Inget inom livsmedelsindustrin också för att få ett komplett CV?
Den outbildade expediten på Telia installerade den datoriserade telefonväxeln åt SCA med 6000 anknytningar bara i Sverige och skötte den via ett serviceavtal.
Lite mer än vad en fänrik får ansvar över.
För att inte behöva bekymra dej så ska du välja en mobil med urtagbart batteri, för de har visst inte den funktionen........
Funktionen ska finnas i några av de som har inbyggt batteri..
För att inte behöva bekymra dej så ska du välja en mobil med urtagbart batteri, för de har visst inte den funktionen........
Ett litet tips är att du ser till att detta blir raderat och inlägget som kan tolkas som att du bor i Thailand och arbetar via internet, du kan åka dit om fel personer ser detta!
Jag är tveksam till att detta funkar på alla NORMALA nallar , men är den manipulerad med ett extra chip som skickar infon , ja, då funkar detta säkert , du kan väl tänka dig att det blir ett helvetes liv om tillex Samsung medvetet skulle ha denna funktion världen över
Jag är tveksam till att detta funkar på alla NORMALA nallar , men är den manipulerad med ett extra chip som skickar infon , ja, då funkar detta säkert , du kan väl tänka dig att det blir ett helvetes liv om tillex Samsung medvetet skulle ha denna funktion världen över
Enligt dessa killar så finns det mobiler som de högsta inom företaget inte får ha, inte deras familjemedlemmar heller, detta litar jag på, det är deras arbete.
Jag har en S3.....
Enligt dessa killar så finns det mobiler som de högsta inom företaget inte får ha, inte deras familjemedlemmar heller, detta litar jag på, det är deras arbete.
Jag har en S3.....
Min S3 är på upphällningen nu, blir den varm så tappar den kontakten med sitt SIM, måste sitta i ett luftgaller i bilen för att kunna använda GPS, jag tänker mej nog en Huawei när de har fått ordning på sitt eget OS.
Liten undran då ,, om mobilen har slut på batteriet,, eller om man tar ut simkortet , vad kan de göra då ? , inte för jag e kunnig men låter osannolikt
Liten undran då ,, om mobilen har slut på batteriet,, eller om man tar ut simkortet , vad kan de göra då ? , inte för jag e kunnig men låter osannolikt
I Sverige bryr inte jag heller mej, har en dosa i min jobbil som loggar var jag är konstant, i Thailand och andra suspekta skitländer så är jag nog lite mer restriktiv med att lämna för mycket info.
Säger dom att med den nya appen OSS foreigner, skall man kunna göra alla rapporteringar till imm, inte bara tm30 och tm28 utan även 90 dagars rapportering.
Först nu uppmärksammar man i Thailand att alla utlänningar inte kommer att omfattas av kravet på försäkring och kallar det ett kryphål.
Mandatory health insurance for retirees falls flat as ‘Non-Imm O’ visa loophole exposed
PHUKET: Phuket Immigration this week finally confirmed that the mandatory health insurance requirement for people staying in the country on permits to stay under “Non-Immigrant O-A” visa status do not apply to those staying under the general “Non-Immigrant O” visa. immigration By The Phuket News
Sunday 27 October 2019, 09:00AM
An officer at holds up an application for an extension stay at the Phuket Immigration Office earlier this year. Photo: Tanyaluk Sakoot
The admission renders enforcing the mandatory health insurance requirement pointless as Phuket Immigration this week also confirmed that foreigners can change the visa conditions under which they are applying for a one-year permit to stay.
Hence, any foreigners staying on a “Non-Immigrant O-A” visa can change their permit-to-stay status to “Non-Immigrant O” and avoid the mandatory health insurance requirement.
The loophole is expected to greatly affect expat retirees staying in Thailand on such so-called “retirement” visas.
The mandatory health insurance requirement is to come into effect next Thursday (Oct 31)
PHUKET: Phuket Immigration this week finally confirmed that the mandatory health insurance requirement for people staying in the country on permits to stay under “Non-Immigrant O-A” visa status do
Ja precis som det var med sjukvårdskorten och vi fick rätt till sjukvård på statliga sjukhus.
Började tjötas som fan på forum, @mackes kommer jag ihåg skickade brev till ambassaden med frågor angående sjukvårdskortet som vidaresände det till Thaimyndighet som stoppade sjukvård för faranger par dagar efter på statliga sjukhus på samma permisser som Thai.
Folk skulle lära sig att hålla käft lite bättre och väck inte den björn som sover.
Samma med TM.30 hade det inte vart sånt jäkla liv hade det snabbt dött ut som alla andra dumma påhitt!
Då har vi snart även där ett försäkringskrav , Frågan är när det kommer på turistvisum , men NON O Im kan du tillex ta ett single entry , att försäkra dig i tre månader är ju inte så kostsamt , Turist kan du skoja till så du kan stanna på ganska länge,. Skall de kanske täppa till alla "potthål"
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.