Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

Hur många år skiljer det mellan dig och din kära?

• Jag är yngre än min kärlek

Röster: 2 6.1%
  • +40år

Röster: 0 0.0%
  • 31-40år

Röster: 0 0.0%
  • 21-30år

Röster: 9 27.3%
  • 11-20år

Röster: 10 30.3%
  • 1-10år

Röster: 9 27.3%
  • Vi är lika gamla

Röster: 3 9.1%

• Totala väljare
    33

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaja, du får ju tro vad du vill Lego med du har tokfel om mig.
Om du visste hur många relationer jag har vågat mig in i.. Jag har nog haft fler och längre om dom flesta här och det har gett mig både erfarenhet och kunskap och jag har lärt mig precis vad jag söker efter hos en tjej.

Tror du att jag sitter här och skriver ner varendaste detalj om ex den här bkk kvinnan? Kan berätta att först så ljög hon om sitt arbete och erkände inte det förrän hon trasslat in sig ordentligt i mina frågor, sen ljög hon om sin ålder och det tog ca 30 tim skype innan det kom fram, och då hade jag varit väldigt tydlig från början med att om hon ljuger så kommer jag att lämna henne. Jag har skypat med henne 40-50 tim och det här sista var det som fick bägaren att rinna över. Jag vet att hon är väldigt intresserad av mig och kan säkert bli en bra fru men hon har visat sig ha en personlighet som jag inte gillar.
Typ som att jag gillade dig i början Lego, men det gick lite snabbare att komma underfund med att det var en illusion..

Ang att kasta skit så har jag bara gett igen på dina plumpna påhopp, du fixar inte att låta bli att bli personlig när åsikten avviker, innebär att du bränner vänner hela tiden vilket framgår tydligt i trådarna, om jag vore dig skulle jag fundera lite mer på det iställer för att bry dig så mycket om huruvuda jag kommer att få ett fruntimmer som gör mig lycklig eller inte, för det bryr du ju dig eg inte om..

"legolas " sa:
jag känner FA att när du börjar att ge dig på mig med skitprat då ger jag tillbaka, så är det. Däremot så skulle det vara kanon om vi kunde röka fredspipa och fortsätta och ha kul på forumet, vad tror du om det då?

legolas

Jag tar inte heller skit men är inte långsint Lego så visst kan vi ta ett par bloss.

Fa.
Är benägen att hålla med Fablo Lego i alla fall när det gäller den nämnda summan av 60000 thbt/mån.. I Isaan vill jag påstå att ett bra liv kostar runt 45-50000Thbt för en familj på två vuxna och en sketen tonåring i maten , endast i maten ;D ..
I BKK är det betydligt dyrare , så varför skulle 60000 thbt /mån vara orimligt .. jag ser det nog som ganska troligt ... Sorry , men det är vad jag tror ,inte vad jag vet .... ;)

"Phonta " sa:
Fa.
Är benägen att hålla med Fablo Lego i alla fall när det gäller den nämnda summan av 60000 thbt/mån.. I Isaan vill jag påstå att ett bra liv kostar runt 45-50000Thbt för en familj på två vuxna och en sketen tonåring i maten , endast i maten ;D ..
I BKK är det betydligt dyrare , så varför skulle 60000 thbt /mån vara orimligt .. jag ser det nog som ganska troligt ... Sorry , men det är vad jag tror ,inte vad jag vet .... ;)

Käkar ni för 45.000 baht nu helt plötsligt Phonta?
Har inte fått den uppfattningen alls när jag läst dina trådar.

Iaf så har bkk damen sagt att hon normalt lever på 7-10.000 i bkk (ingen hyra) när hon e själv, när jag ska pröjsa så är summan helt plötsligt 30.000.
Jag har själv räknat med ca 50.000 b + hyra för att leva gott på 2 men det var liksom sättet hon sa det på, och att helt plötsligt så var det så attans viktigt att få reda på vad jag tjänar, hon va märkbart störd över att jag inte berättade.

En normal veckodag utan alkohol för mig, vatten ingår i alla måltider.
Frukost hemma 50 b
Lunch ute 75 b (ibland 35)
tidig middag 120 b
sen middag 200 b (ibland 150)
kvällsmat 50 b
Summa: 495b

En lördag så tillkommer ibland 100b på sena middagen + kanske 2-300b i bira så säg en tusing då den dagen. Jag lever gott själv på 4000/veckan.
Sen tillkommer div klädinköp och benna till moppen med det var inte tal om att det skulle ingå i budgeten. Men 20.000/mån lever jag som en kung på ensam inkl allt så min tanke var att 50.000 skulle räcka mer än väl åt oss.
Mina priser gäller Huahin, Pattya och Bkk är billigare städer att leva i, iaf när det gäller övrigt som kläder å dyl.

Ingen av de damer jag träffat på käkar heller 5 ggr/dag som jag gör.

Fa vad gör du i vanliga livet? Du skriver meddelande hela tiden pratar med x antal thai damer i timmar. Har du något jobb ?

"mackes " sa:
Varifrån har du fått den villfarelsen? Kan du visa på ett enda citat där jag påstått att så inte är fallet?
Jag kan inte heller riktigt förstå vad det skulle spela för roll, faktum är ju att jag vunnit min kvinnas känslor.

Jag kan av erfarenhet säga att dina teorier är felaktiga. Förälskelse måste vara ömsesidig för att fungera, jag har haft några i livet och det är ingen skillnad!

Det finns säkert många fall som de du talar om men det har ingen koppling till ålder!

Kloka svar av mackes! Visst finns kärlek från båda håll...förälskelse också! Jag vet!...Ni som inte har någon som helst erfarenhet utan bara spekulerar...i hur det är att vara 20 år äldre än sin partner...avundsjuka kanske? ???

Areeya

Thailändare äter en gång om dagen börjar när dom går upp sen äts det konstant till läggdags.

Ett förslag till dig i all vämening FA

Du har ju nu lyckats söka igenom halva Thailand efter drömkvinnan ,,, kanske skulle du se mer till insidan hos kvinnorna du dejtar .... En kvinna med ett mycket fördelaktigt yttre vet även sin potensial , och du verkar ju tycka att det blir för dyrt ..
Du vet det gamla Svenska ordstävet "Den som gapar över mycket , mister ofta hela stycket" Jag vet själv att visst kan jag åka ner till"söder" och bli ihop med en ganska snygg 25 åring , inga problem alls .. men hon kostar .. och så vet jag att hon garanterat drar när hon hittar nån yngre med fetare plånbok ....... Så jag nöjer mig med min 44 åriga Tighta lilla småmulliga Thaifru , hon har ett stort hjärta och kostar inte så mycket i drift som tjejerna i Pattis/Hua Hin /BKK verkar göra ;)

Nu är man ju inte gift med Thai, men ändå.
Säger som Taxichauffören på Ko Samui sa när han fick reda på att min fru är 13 år äldre än mig.
AAAAA, you are her toyboy.
Inte tokigt att vara det vid 56 eller??

Att vara ToyBoy vid din ålder är ju avundsvärt måste jag säga ...

"Kentbra " sa:
Nu är man ju inte gift med Thai, men ändå.
Säger som Taxichauffören på Ko Samui sa när han fick reda på att min fru är 13 år äldre än mig.
AAAAA, you are her toyboy.
Inte tokigt att vara det vid 56 eller??
Så då måste i thailändarnas ögon en ung thaikvinna som är gift med en äldre fanlang vara en toygirl? ;D ;D ;D

Ni har lite av ett far och son förhållande över internet. ::)

"Phonta " sa:
Ett förslag till dig i all vämening FA

Du har ju nu lyckats söka igenom halva Thailand efter drömkvinnan ,,, kanske skulle du se mer till insidan hos kvinnorna du dejtar .... En kvinna med ett mycket fördelaktigt yttre vet även sin potensial , och du verkar ju tycka att det blir för dyrt ..
Du vet det gamla Svenska ordstävet "Den som gapar över mycket , mister ofta hela stycket" Jag vet själv att visst kan jag åka ner till"söder" och bli ihop med en ganska snygg 25 åring , inga problem alls .. men hon kostar .. och så vet jag att hon garanterat drar när hon hittar nån yngre med fetare plånbok ....... Så jag nöjer mig med min 44 åriga Tighta lilla småmulliga Thaifru , hon har ett stort hjärta och kostar inte så mycket i drift som tjejerna i Pattis/Hua Hin /BKK verkar göra ;)

Det är ju precis så jag tänker Phonta.
Den här "tjejen" är 45 år, ser visserligen riktig bra och betydligt yngre ut men fortfarande 45 år. Jag har faktiskt ställt henne mot väggen ang lönger och pengar och hon är riktig ångerfull så jag ska faktiskt ge henne en chans till.

Men ett 10 tal brudar är inte riktigt halva Thailand ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp