Vilka dokument behöver vi får att gifta oss i Swe?

 
Min flickvän från Thailand (singel) kommer till Sverige för att besöka mig på ett 90 dgrs turistvisum.
Hon är gravid med mitt barn och kommer att föda inom dessa 90 dagar.
Vi har en tecknat en försäkring för akut sjukvård, olycksfall och sjukhusvistelse (50 000) euros.
Vi vill gifta oss i Swe innan födseln.
Hon har ett personbevis från sitt amphoe utskrivet, bevittnat och stämplat från amphoe kontoret redan.

1. Behövs det personbeviset stämplas ytterligare från svenska/thailändska ambassaden samt översättas eller ej?
2. Behöver hon ytterligare dokument för att kunna gifta sig med mig i Swe?
3. Kan sjukvården i Swe neka henne kontroll på BVC och att föda här pga att hon inte är svensk medborgare eller folkbokförd på svensk adress?
4. Är det ngt mer vi bör tänka på innan vi genomför vår plan?
Finns det ngn på detta forum som har kunskap eller erfarenhet av vår beskrivning?
Tack på förhand.

Jag tackar er alla för era svar.
Ni har varit mkt hjälpsamma.
 
I hindersansökan behövs inte tjejens 4 sista siffror för dem har hon inte. Det räcker att översätta intyget till engelska men Skatteverket kan översätta själva också. Ambassaden ska inte stämpla singelintyget.

Mvh Thaikonsult
Översättning behövs inte och skatteverket sa till mig att dom vill ha allt på original Thai och deras egna översättare sköter översättning?
 
Vad menar du? Skall skattemyndigheten översätta från thai?
När vi gifte oss hade vi allt från thailand översatt till engelska. Kan säga att det intyget hade alla som någon gång fått diplom blivit avundsjuka på :)
Utan detta intyg på att hon inte är gift i Thailand, blir det inget giftermål i Sverige.
Jag lämna in allt på Thai, skatteverket skrev efter jag skickade mail att dom föredrog det, original dokument på Thailändska då dom har egen personal som översätter.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar
2 K
litto-58
L
N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K
christerpets
C
 
Tillbaka
Topp