Kommer Thai Airways överleva skuld- och coronakrisen ?

 
Med di rese mönster och Guld status @Atom blir du uppgraderad nåt?

Rycktet säger att bara uppgraderar Thais..

Det du nämner är en intressant punkt. Jag blir aldrig uppgraderad, iaf inte utan lite fight, men jag tror att ryktet att de bara uppgraderar Thai är felaktigt (även om jag själv har använt det i min argumentation någon gång ;)). Thai uppgraderar inte om de inte absolut måste, punkt slut. Om de måste, går uppgraderingen först till någon som fått biljetten gratis (dvs någon som har en moster som 1982 var CFO på Thai eller kanske städerska för knugen). Därefter går uppgraderingen till någon som har Diamond status, en status som vi vanliga aldrig kan få då den inte är baserad på miles utan antal business trips.

Som gammal guldmedlem har man dock fortfarande lite fördelar. Förutom lounge etc så får man alltid en seat runt 31-35, kan välja mat först och får fortfarande spritgroggar om man så vill. Man får vara nöjd med det lilla ;)
 
Det du nämner är en intressant punkt. Jag blir aldrig uppgraderad, iaf inte utan lite fight, men jag tror att ryktet att de bara uppgraderar Thai är felaktigt (även om jag själv har använt det i min argumentation någon gång ;)). Thai uppgraderar inte om de inte absolut måste, punkt slut. Om de måste, går uppgraderingen först till någon som fått biljetten gratis (dvs någon som har en moster som 1982 var CFO på Thai eller kanske städerska för knugen). Därefter går uppgraderingen till någon som har Diamond status, en status som vi vanliga aldrig kan få då den inte är baserad på miles utan antal business trips.

Som gammal guldmedlem har man dock fortfarande lite fördelar. Förutom lounge etc så får man alltid en seat runt 31-35, kan välja mat först och får fortfarande spritgroggar om man så vill. Man får vara nöjd med det lilla ;)
Tack. Som jag misstänkte. Och De behöver inte bara uppgradera bara Thais, de blir bara Thais på den listan ovan.

Ja det är aldrig fel att vara Guld med nog fan verkar det vara lättare att bli uppgraderad på SAS......

Kollade flyg ner nu, Royal Jordanian Airlines börjar flyga från Arlanda. Ligger bra i pris och ok tidtabell med ett byte.
 
Tack. Som jag misstänkte. Och De behöver inte bara uppgradera bara Thais, de blir bara Thais på den listan ovan.

Ja det är aldrig fel att vara Guld med nog fan verkar det vara lättare att bli uppgraderad på SAS......

Kollade flyg ner nu, Royal Jordanian Airlines börjar flyga från Arlanda. Ligger bra i pris och ok tidtabell med ett byte.

Thai har fortfarande en ruggigt bra service när man är Guld men givetvis är det inget vidare bolag. När jag kan flyga med ANA, Singapore eller Asiana så gör jag givetvis det. Igen, jämfört med kinesiska bolag så är det fortfarande Michelin vs McDonalds.
 
Hej

Thai som var illa ute för inte så längesedan vill nu satsa stort på nya plan.

Thai Airways wants to order 90 new planes​


Published On Sunday, November 26, 2023 8:00
By Peter Roche

Airbus A350 Thai Airways


Thai Airways is floating a substantial aircraft order, potentially acquiring up to 90, mostly, widebody planes from Airbus and Boeing as part of a comprehensive fleet renewal strategy, sources familiar with the matter revealed. This, despite the airline still operating under bankruptcy and the administration of a rehabilitation plan, post Covid-19.
The airline is reportedly exploring the addition of 80 twin-aisle jets with a combination of firm orders, options and purchase rights. Additionally, Thai Airways is said to be finalising an agreement to lease around twelve smaller narrowbody aircraft.
The discussions remain private, and the definitive details of the deal, including the mix of aircraft and final order quantities, are subject to potential changes. An official agreement may materialise in the coming weeks.
Neither Boeing or Airbus have commented about the rumours.



Mvh isan lover
 
Hej

Thai Airways (THAI) planerar att återuppta flygrutter till Europa som har varit inställda sedan Covid-19-utbrottet, i hopp om att säkra 180 miljarder intäkter i år.


Mvh isan lover
 
Hej

Thai Airways International (THAI) will file its restructuring plan to the Securities and Exchange Commission (SEC) and the Stock Exchange of Thailand (SET) on Monday, paving the way for its exit from business rehabilitation after four years


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp