Krav på försäkring

Vilket bolag har att teckna innan 60 för att behålla det?
Aetna (tidigare Bupa) hade innan iallafall att teckna man innan 50 fick man ha det livet ut och AIA så fick man ha det till 80.
Men inte hört om något bolag som godkänner att man kan försäkra sig för sjukvård livet ut om man tecknar avtal vid tex 59, så kan ju vara bra att veta vilket försäkringsbolag du använder?
Jag har samma bolag som du har, om du fick besked att teckna innan 50, samt att det min fru som sköter detta ärende. Det kontor som vi tillhör kan jag inte prata med, för deras engelska är som min thai, obefintlig. Men jag får allt översatt till svenska av min fru. Så när Bupa gick upp i Aetna, så ringde bolaget upp min fru, och talade om att det blir inga ändringar i försäkrings frågan för min del. Samt Aetna upplyste min fru, att det som händer mig att premien kommer att öka, med stigande ålder, men eftersom den tecknades före jag fyllde 60, så kommer den att gälla livet ut. Det återstår att se, Sen finns det Svenskar som tar upp försäkrings frågor här i Thailand. Så nu lämnar jag detta ämne, för det är faktiskt upp till var och en, att hantera sina egna försäkringar här. Hur det ska lösas för de som är + 70, kan jag inte svara på, men det finns ganska många som är i den åldern. Lycka till med din egen försäkring.

Jag har samma bolag som du har, om du fick besked att teckna innan 50, samt att det min fru som sköter detta ärende. Det kontor som vi tillhör kan jag inte prata med, för deras engelska är som min thai, obefintlig. Men jag får allt översatt till svenska av min fru. Så när Bupa gick upp i Aetna, så ringde bolaget upp min fru, och talade om att det blir inga ändringar i försäkrings frågan för min del. Samt Aetna upplyste min fru, att det som händer mig att premien kommer att öka, med stigande ålder, men eftersom den tecknades före jag fyllde 60, så kommer den att gälla livet ut. Det återstår att se, Sen finns det Svenskar som tar upp försäkrings frågor här i Thailand. Så nu lämnar jag detta ämne, för det är faktiskt upp till var och en, att hantera sina egna försäkringar här. Hur det ska lösas för de som är + 70, kan jag inte svara på, men det finns ganska många som är i den åldern. Lycka till med din egen försäkring.
Jo du kan vara försäkrad livet ut men du kommer bli schockad över premien när du blir äldre.

Nä det är ju det, var ju det dom försökte göra med frugans livmodersoperation, höja priset.
Skall bojkotta dom så långt som möjligt och bara använda dom om inget alternativ finns.
Frugan var på BKK Hospital för vad mer än 50% av alla kvinnor +40 har (Myomer) inget att göra åt detta sade de, plocka bort allt a 180,000 thbt .. Nej sade frugan och jag , vi tar detta i Sverige ,, I Sverige medicinering i två månader , ett piller om dagen , allt är nu borta likaså smärtorna som uppstår samt riklig menstruation . Varför ta bort allt , även äggstockarna ville de ta ,, fn ta dem säger jag leka med människors hälsa , en kvinna som blir av med sina äggstockar blir 10 år äldre i ett nafs , skrämmande inställning :mad:

Frugan var på BKK Hospital för vad mer än 50% av alla kvinnor +40 har (Myomer) inget att göra åt detta sade de, plocka bort allt a 180,000 thbt .. Nej sade frugan och jag , vi tar detta i Sverige ,, I Sverige medicinering i två månader , ett piller om dagen , allt är nu borta likaså smärtorna som uppstår samt riklig menstruation . Varför ta bort allt , även äggstockarna ville de ta ,, fn ta dem säger jag leka med människors hälsa , en kvinna som blir av med sina äggstockar blir 10 år äldre i ett nafs , skrämmande inställning :mad:
Nu vet jag inte vad din fru har gjort?
Min fru har inte tagit bort någonting, allt är på plats.
Hon hade en sårig yta som inte läkte, virus (Humant papillomvirus, HPV) som kunde övergå till cancer, om inget gjordes, 90% av all livmoderscancer orsakas av det viruset. dom medicinera först men efter några månader så var det fortsatt kvar så man opererade bort en liten bit stor som 1 enbathing, kommer inte ihåg vad vi betala men var runt 10k om jag inte minns fel.

Frugan blev ju akutopererad och behandlad på ett privat sjukhus i Nong Bua Lamphu i höstas, fungerade väldigt bra. Den operationen hade säkerligen blivit åtskilligt dyrare på Bangkok Hospital i Udon Thani. Hade jag vetat om att hon blev dålig hade jag ringt till SOS i Köpenhamn direkt men nu hände det på natten hemma och svärföräldrarna körde henne till Nong Bua. Vår hemförsäkring täckte det hela men det var kanske tur för dom att hon inte hamnade på BKK Hospital. Nu sparade dom säkert några tusenlappar. SOS har avtal med BKK Hospital.

650 000 thbt för en höfledsprotes på BKK hospital i Pattaya betalade en Tysk kvinna här i Nong Song Hong för en vecka sedan , hade hon inte fått hjälp av en Thaibekant så hade hon blivit blåst på ytterligare 200,000 thbt,, De krävde utdrag från hennes Thaibankkonto innan de opererade ,priset gjordes upp innan de såg damens kontoutdrag , sen försökte de salta när de såg att hon är mycket förmögen , där såg de att gumman var god för 30 milj Thaibath . Tror fn att de saltade ordenligt ,,, Gumman flyttade hit för tre år sen , bor på en resort där jag känner ägaren (Tysk farang samt Thaihustru) Hon bor permanent och har adress där , var i Pattis på nöjestripp då hon ramlade och bröt sönder höftkulan ,, gumman är 79 år , men vid god vigör ... 650,000 thbt är vad jag kollat upp lite väl tilltaget:mad: ,,, Så de kanske tar in på vissa vad de förlorar på andra :rolleyes:
Den som går till bankok rufflar hospital får skylla sej själv

Hej

Gjorde en koll på några engelskspråkiga forum och det verkar vara utbredd oro och ilska över kravet på försäkring för expats, många ser ett problem rent ekonomiskt och andra ser problem att teckna en försäkring överhuvudtaget upp i åren, en del tror att antalet expats kommer att minska rejält om detta blir verklighet, andra tycker att Thailand borde ta fram och erbjuda en rimlig försäkringslösning för dom utlänningar som har valt att bosätta sig i landet, en del tycker stt kravet på försäkring är orättvist eftersom expats ändå bidrar till samhället ekonomiskt på olika vis, andra tycker att det är helt ok och naturligt att Thailand inte vill betala vård för utländska medborgare.

Mvh isan lover

Hej

Gjorde en koll på några engelskspråkiga forum och det verkar vara utbredd oro och ilska över kravet på försäkring för expats, många ser ett problem rent ekonomiskt och andra ser problem att teckna en försäkring överhuvudtaget upp i åren, en del tror att antalet expats kommer att minska rejält om detta blir verklighet, andra tycker att Thailand borde ta fram och erbjuda en rimlig försäkringslösning för dom utlänningar som har valt att bosätta sig i landet, en del tycker stt kravet på försäkring är orättvist eftersom expats ändå bidrar till samhället ekonomiskt på olika vis, andra tycker att det är helt ok och naturligt att Thailand inte vill betala vård för utländska medborgare.

Mvh isan lover
Ja nästa år borde vi expats som inte har råd eller för gamla till att teckna en försäkring gå ut på gatorna med plakater med tekst..:eek:
NO INSURANCE.:p:xmas_smiley:
Nä, den tiden den sorgen.:eek:.

Nu vet jag inte vad din fru har gjort?
Min fru har inte tagit bort någonting, allt är på plats.
Hon hade en sårig yta som inte läkte, virus (Humant papillomvirus, HPV) som kunde övergå till cancer, om inget gjordes, 90% av all livmoderscancer orsakas av det viruset. dom medicinera först men efter några månader så var det fortsatt kvar så man opererade bort en liten bit stor som 1 enbathing, kommer inte ihåg vad vi betala men var runt 10k om jag inte minns fel.
En helt annan sak med det du nämner Ja !! Myomer är små icke cancerogena tumörer /muskelknutor i livmodern , de kan vara av olika storlek , 50% av alla kvinnor jorden runt har dessa i åldern från 30 + och brukar i allmänhet försvinna själv efter 50 bast ,, Så inte skall man plocka några äggstockar , men vill de utan tanke på människan tjäna 180k så gör de uppenbarligen gärna detta ;)

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
Svar
2
Visningar
1 K
kjell.t