Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
ja jag försöker lära mig thai och vet att baan betyder hus och lite osäker på amphur men något i still med distrikt gissade jag. Men distriktshus kändes helt fel haha
Ja dom papper vi behöver fixa från Thailand har vi redan ordnat en del med men behöver nog komplettera. Tänker främst på dom från Sverige då jag måste fixa dom själv nu innan jag åker ner till thai om 2 veckor. Väl där tänkte vi fixa de andra papper hon behöver och göra en webbansökan tillsammans. Då hon har alla papper kan hon gå på intervju med dessa själv lite senare när dom kallar.
Tycker bara det är svårt få en riktig lista på vilka dokument man behöver förbereda och scanna in för ansökan.
Jo det brukar ju stå så tydligt. och har ju bra koll i stora drag. Det är bara vilka dokument som behövs jag undrar. Kanske jag är fast i det gamla sättet när man måste ha stenkoll på vilka blanketter man fyller i och vilka dokument man bifogar. Men där jag kollar står bara att man ska förbereda sina dokument noga innan man påbörjar webbansökan, men inte vilka
Ja, legolas har helt rätt. Det är papperen från kommunkontoret jag menar såsom husbok (Tabien baan) och fördelseattest och kanske något mera. Men som sagt, kontakta ambassaden så får du klara besked om vad som gäller, även det praktiska om intervju etc.
ja sist så mailade jag dom hur jag skulle fylla i en av blanketterna och fick svar dagen efter med bra info så det ska jag göra. Men tänkte att jag får snabbare svar här från er nu när jag försöker få en liten överblick av vad jag måste göra.
ja passet ska man scanna in och bifoga antar jag men det har jag gjort. utdrag från bankkonto/anställningsbevis eller liknande gäller inte vid UT bara vid turistvisa? Lika bra ha med ändå kanske. säkert något jag glömt, just därför jag hoppades på en lista
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.