Audirs2
Forumveteran
Sjömän säger väl "styrbordsklicka"?Var ju bara högerklicka på bilden och google search.
På Thai stod det
ต้นมะแว้งเครือ = Maweng Krua tree.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Sjömän säger väl "styrbordsklicka"?Var ju bara högerklicka på bilden och google search.
På Thai stod det
ต้นมะแว้งเครือ = Maweng Krua tree.
HejJag är alltid den som får veta saker och ting sist. Så var det igår morse när familjen plötsligt aviserade att vi skulle iväg och titta på ett spektakulärt vattenfall ett par mil från Carcar. Mantayupan waterfalls närmare bestämt...... Bara att hänga på och vara glad att man ingick i planeringen.
Det högsta hade 98 meters fallhöjd och jag tyckte nog att det påminde om Njupeskär hemma i Svedala.
Normalt är det tillåtet att bada där, men nu var "poolen" avstängd. Kanske hade den blivit för djup p g a mycket regn på sistone.Hej
Tog du ett bad där, ser härligt ut.
Mvh isan lover
Ja det känns som att olika evenemang och fester styr livet för Filippinerna.Fiestorna duggar tätt här. Denna helg firas Sankta Catalina i Carcar. Något helgon förmodligen. Konstigt att de inte firar Lucia som vi när de tycks fira alla andra helgon.
Själv var jag på marknaden och kollade en skobutik med hyfsat utbud.
Yngsta medlemmen i familjen fick en liten present och blev så här glad.
En sunbird tittade fram bakom ett blad.
Lucia är kanske inte så känd, vad jag kan se på internet så firades det först bara på svenska västkusten, sen spred sig till hela Sverige och idag över till dom andra Nordiska länderna.Fiestorna duggar tätt här. Denna helg firas Sankta Catalina i Carcar. Något helgon förmodligen. Konstigt att de inte firar Lucia som vi när de tycks fira alla andra helgon.
Själv var jag på marknaden och kollade en skobutik med hyfsat utbud.
Yngsta medlemmen i familjen fick en liten present och blev så här glad.
En sunbird tittade fram bakom ett blad.
Lucia är kanske inte så känd, vad jag kan se på internet så firades det först bara på svenska västkusten, sen spred sig till hela Sverige och idag över till dom andra Nordiska länderna.
Annars firas det inte internationellt mer än där svenskättlingar koloniserat sig.
Åtta snabba frågor om luciafirandet
Luciafirandet den 13 december är en ljusglimt i vintermörkret. När dagarna knappt gryr på norra halvklotet kommer lucia med hopp om ljusare tider. Här svarar...www.mynewsdesk.com
Ja där och norden ser det ut som.Det firas en hel del i Italien. Kanske främst i Syracusa på Sicilien som hon kom från och där legenden om ljusets drottning och det helgon hon var kommer ifrån på 200-talet