Mackfaktorns Thairesa 2018

Tog festen knäcken på dig? Sitter med en virre och cola och njuter av kvällen. Tyst och lugnt, bara övriga i familjen som sitter framför Teven.

1518522594310965027858.jpg

Whisky och Cola... Kommer osökt att tänka på denna låt av den underbare Kjell Höglund...;

Var det inte AC som spökade. Jag brukar ta det försiktigt med AC men tycker ändå man åker på en rejäl förkylning efter några dagar.

Kan ju iofs vara att det ligger latent, som du skriver, och så fort kroppen får lite tid så blossar den upp.

Man blir inte sjuk av AC , har man bakterier i kroppen kan det däremot blossa upp en förkylning då AC torkar luften , Bakterier trivs som fn i torr luft (trodde förut det var tvärtom ) Efter flyget i fredags blev jag skitsjuk ,, tydligen så blir ca 20 % av passagerarna sjuka efter en långdistansflygning inom ett par tre dagar , detta lär vara vetenskapligt bevisat ,, torr luft i planet , då frodas bakterierna samt en helv massa folk på liten yta , nu ganska ok , men inte kul , en riktig kanonförkylning

Senast redigerad av en moderator:
Ligger vid 2an riktning bkk inte så långt från t.ex Big-c är svenskmöte där onsdagar kl 17:00 för hugade. Är du inne i stan å känner för ett snabbfika så hör av dig ska in en sväng men först nu ut till dohome.
har jag aldrig hört talas om , skall jag lägga på minnet ,, tackar

Man blir inte sjuk av AC , har man bakterier i kroppen kan det däremot blossa upp en förkylning då AC torkar luften , Bakterier trivs som fn i torr luft (trodde förut det var tvärtom ) Efter flyget i fredags blev jag skitsjuk ,, tydligen så blir ca 20 % av passagerarna sjuka efter en långdistansflygning inom ett par tre dagar , detta lär vara vetenskapligt bevisat ,, torr luft i planet , då frodas bakterierna samt en helv massa folk på liten yta , nu ganska ok , men inte kul , en riktig kanonförkylning

Låter faktiskt vettigt har aldrig annars riktigt fattat varför man ska bli sjuk av just använda ac

Det är nog inte större skillnad på Heineken bara att du blivit äldre och mer förståndig! Bra beslut!
men helt seriöst tror jag det blivit någon ändring känner en bismak jag inte känt förut fast kan Ju iofs va mina smaklökar som mognat också [emoji23][emoji56]

Senast redigerad av en moderator:
Verkar bli en riktigt varm dag idag + 38 enligt prognosen så ingen långprommis på programmet, blir bilen till homepro å kanske global och kolla in om dom har nån vettig grästrimmer till salu + vattenrenare

Verkar bli en riktigt varm dag idag + 38 enligt prognosen så ingen långprommis på programmet, blir bilen till homepro å kanske global och kolla in om dom har nån vettig grästrimmer till salu + vattenrenare
Blev lite orolig + 38 var hittar du det nånstans, huva. Här som i Khon khen 33 - 34 grader på eftermidagen
nu +30 och jätteskönt. Stor bya fest i kväll så blir nog lite ont i huvudvärken i morrn

Längtar dit igen efter en vecka här i Abzurdistan , blir nog en total återflytt i slutet av detta år ,,

Hamna hastigt å lustigt på en djuraffär fisk ska tydligen inhandlas före det han vi möta ett demonstrationståg mot flytten av busstationerna
76693d4d164952bf256eb4e1dfcdbdf6.jpg
7e355623538f780c867082dbbd6d4f93.jpg
9797b0f0282df9c6a6ce6b35e6e503bd.jpg
Demonstrationståg mot flytt av busstationerna 5555 ;)
Är väl "we walk" som går för demokrati och att ett val skall hållas, dom har ju gått i Khon Kaen i dagarna.

Demonstrationståg mot flytt av busstationerna 5555 ;)
Är väl "we walk" som går för demokrati och att ett val skall hållas, dom har ju gått i Khon Kaen i dagarna.

Enligt den infon jag har så var denna mot just flytten av busstationerna inte we Walk ska visst va nån korruption bakom den, placeringen av nya känns då iaf jäkligt märklig

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
956
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp