Mackfaktorns Thairesa 2018

Aldrig att jag dricker från en sådan ,men å andra sidan ,hur vet man vad som är i köpeflaskorna

En bild på fanskapet halva grannskapet har visst satt in en sån men frågan törs man lita på den hmm nån som har erfarenhet här ?
b39ee18edb4deaee4039cc87cf75e01b.jpg

@Mackfaktorn, om du har kommunalt vatten så är det renat hyffsat bra, med denna så tar du bort resten av orenheterna och vad jag kan se så använder sig denna av UV-ljus och det gör vattnet drickbart.
Värmdö VA använde sig av UV-ljus i slutsteget av renat vatten, just för att se till att alla bakterier och orenheter försvann och gjorde vattnet drickbart..

Jo-Be

Idag blir det nog bara en tur till Tesco Lotus pga av vädret vi ska testa den som ligger vid 2an mot udon hört gott om den kanske även härifrån så dags den får ett besök av oss.

Ja se Thailand :) man har ju sett å hört både här och där om både hur lätt men oftast kanske hur svårt det är å öppna bankkonto med vanligt turistvisa i Thailand vart ju själv "nekad" förra året på Bangkok bank i central eller var tvungen ha en typ lärare som garant med å damen hade varit å frågat där tidigare i år va samma egentligen inget stort problem i sig men har inte stämt in tidsmässigt så jag föreslog att vi går å kollar vad dom säger på vad jag tror är deras största kontor här i khon kaen

Å där var det som om röda mattan rullats ut han inte ens ta en kölapp så vart vi inslussat till privat rum efter en jäkla massa papper å en del foton då på mig Bankkortet å bankkvinnan bara så har jag i+m banking kort dock som andra sagt här inte visa utan union pay (fråga varför dom slutat med visa enligt hon har dom höjt sina avgifter) å vad det då verkar även en privat bankkvinna så byttes telenr å Line ville vi nått i affärer mm så var det bara kontakta henne .

Damen här då verkar som hon var nån mellanchef var iaf var gift med en norrman om det hade nått med bemötandet att göra vet jag ej men kunde ju dessutom hyfsad engelska så allt gick över förväntan :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Kollade på Scb förra resan när vi ändå var där och skaffade nytt kort till frugan, men där gick det inte den gången iaf.

Ev kanske kolla med bkk bank istället för där verkar lättare.

Kollade på Scb förra resan när vi ändå var där och skaffade nytt kort till frugan, men där gick det inte den gången iaf.

Ev kanske kolla med bkk bank istället för där verkar lättare.

Går du i det skitiga linnet du har på bilden så förstår jag dem,, jag klev in på Siam C med i mille Thbt i cash ,klädd i svarta byxor ,snygg skjorta samt lågskor , inga problem, detta var för 11 år sen i Khon Kaen , numer har jag skrotat Siam C .Har bara Bankok bank , inga problem där heller ,de är så trevliga när man kommer in ,..

Går du i det skitiga linnet du har på bilden så förstår jag dem,, jag klev in på Siam C med i mille Thbt i cash ,klädd i svarta byxor ,snygg skjorta samt lågskor , inga problem, detta var för 11 år sen i Khon Kaen , numer har jag skrotat Siam C .Har bara Bankok bank , inga problem där heller ,de är så trevliga när man kommer in ,..
Det är så fel att dumma efter klädsel.

När jag va 25 år stövlade jag in på en bilfirma och visade intresse för en Mercedes 350 sl Cab, ingen va intresserad utav en snorvalp med shorts.

Men när jag öppnade träningsväskan med cash blev det rövslickeri;) prutade ner priset från 250k till 210k och slantade cash, kunde lätt ge 50k till för den bilen;):)

Döm inte efter utseende:cool:

Aldrig skitiga kläder, hade dock inga pengar jag flasha med för att de skulle vara trevliga.

Nähä , men nu var det frågan om banker och andra Thailändska myndigheter , du borde veta så pass mycket om landet att just detta med klädkoden är ytterligt viktigt ,, ta seden dit man kommer gäller även i Thailand Micke T .
och då klär man sig snyggt om man vill ha normalt bemötande :)

Nähä , men nu var det frågan om banker och andra Thailändska myndigheter , du borde veta så pass mycket om landet att just detta med klädkoden är ytterligt viktigt ,, ta seden dit man kommer gäller även i Thailand Micke T .
och då klär man sig snyggt om man vill ha normalt bemötande :)
@Phonta Jag har inga billiga kläder, sen va folk tycker om det skiter jag i;)

Aldrig skitiga kläder, hade dock inga pengar jag flasha med för att de skulle vara trevliga.
Låter ju bra , då borde du respekterats normalt tycker jag ,men jag vet att de kan vara knepiga på banker ,men håll med om att det ser för djävligt ut när folk kliver in på Immigrationen i skitiga Singa linnen , skrämmande brist på respekt för de tjänstemän som sitter där

@Phonta Jag har inga billiga kläder, sen va folk tycker om det skiter jag i;)
Jovisst , upp till dig , men skiter man i det så skiter de i dig .. Så är det ju , jag har inga problem med att folk går i snygga shorts och piketröja till Immigrationen , men in med pisstofflor samt Singa-linne samt ett par badshorts , då får de skylla sig själva , detta ser man ju hela tiden ..

Jovisst , upp till dig , men skiter man i det så skiter de i dig .. Så är det ju , jag har inga problem med att folk går i snygga shorts och piketröja till Immigrationen , men in med pisstofflor samt Singa-linne samt ett par badshorts , då får de skylla sig själva , detta ser man ju hela tiden ..
Ja linnet går bort, där får jag svårt att säga emot;)
Men har ändå svårt att dömma efter klädsel.
I mitt jobb har vi dresscode;)skönt att slippa när man är ledig:)

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar