Medicinska problem för oss män / gubbar

Jobbade som mejerist mellan 79 / 89 , Tillverkade yoghurt o var med o utvecklade osten creme bonjour , Jobbade natten o körde tusentals ton mjukost vi hade på den tiden 65% på mjukostmarknaden , Men var även o kollade på fredriksdalsmejeriet när de processade just margarin, Efter det var det svårt just med margarin , Nja svenska mejeriprodukter håller jag inte högt ...Håller på o lära mig havre mjölk får se hur det går med det ...

Hade tagit mig en rejäl funderare på den punkten. :unsure:

Min far dog av prostatacancer och var absolutist, han drack inte en droppe i hela sitt liv. I Japan är prostatacancer väldigt lång men vem dricker flera miljoner liter Sacki per år? Prostatacancer har direkt samband med vad vi äter och hur vi lever samt genetiska relationer.
Förvisso, men bara för att folk som inte dricker även drabbas av prostatacancer så innebär det inte att forskningen kring samband mellan prostacancer och alcohol är fel, Japananerna har som du skriver väldigt lite av denna sjukdom , det påstås av vissa att det beror på kosten i Japan, massaor av soja samt rå fisk med de rätta fettsyrorna, Jag referade bara till vad forskningen skriver. Om du letar så kommer du att finna samma svar, men det innbär ju inte att absolutister inte kan få prostatacancer. Ddet är som du skriver även kost samt genetiskt betingat, Även vissa yrken är och har varit extra utsatta,
Sotare var ett av de yrken som drabbades extremt ofta av prostatacancer

Finns inget säkert samband prostata vs alkohol.

Även nykterister drabbas av förstorad prostata.
Man tror att det har med minskade halter av manligt hormon som avtar med åldern.

Ungefär hälften av alla män över 60 år och ca 80 procent av män över 80 år har godartad prostataförstoring
Det finns det enligt forskningen , Det finns klara samband med alla former av cancer och alkohol, bara det att de som vet med sig att de konsumerar för mycket alkohol vägrar inse vad foskningen kommit fram till, ungefär som med rökare, "Nej du , min mamma rökte hela livet , hon blev 92 år så det är inte farligt agtt röka" :thumbsup:

För de läskunniga samt speciellt för en viss Kurant, och det finns spalmeter med olika forskare som kommer till samma resultat .
Vi alla måste väl dö av någonting för eller senare, lite vin eller öl med gott sällskap kryddar livet. Jag ska bli nöjd med 80 år med ett gott liv. Min far dog när han var 83 min mor lever och är 95 klarar sig sjäv. Jag ska dra ner på arbetstiden till 40% från nästa månad och leva livet.
Allt är farligt nu för tiden men jag går inte runt med förstoringsglas, jag tror 100% på den svenska ordspråket "lagom är bäst " .

Hej

Här bör man ju också se till vem det här som har beställt den där rapporten, i det här fallet gillande alkoholen är det IOGT-NTO.

”Han är en av deltagarna i den internationella forskargruppen som på uppdrag av Svenska läkaresällskapet, IOGT-NTO och forskningscentret CERA vid Göteborgs universitet tagit fram forskningsrapporten.”

Mvh isan lover

Vi alla måste väl dö av någonting för eller senare, lite vin eller öl med gott sällskap kryddar livet. Jag ska bli nöjd med 80 år med ett gott liv. Min far dog när han var 83 min mor lever och är 95 klarar sig sjäv. Jag ska dra ner på arbetstiden till 40% från nästa månad och leva livet.
Allt är farligt nu för tiden men jag går inte runt med förstoringsglas, jag tror 100% på den svenska ordspråket "lagom är bäst " .
Hej

Samma här ser inget positivt med att försöka leva på ett sätt som innebär att man ska avstå en massa glädjeämnen i livet som god mat, öl och vin bara för att försöka leva lite längre.

Nej jag resonerar lite som Danskar att det är helt ok att dö några år tidigare och ha haft ett gott liv än att leva som en Svensk och få några år till. :)

Mvh isan lover

Du har helt rätt, vill man ta sig ett glas då och då så är det ett val man gör, man skall leva också, jag kan ibland ta en öl samt en Jäger innan maten. Det blir inte ofta, men händer nång gång om året. Du lever nog hälsosamt ändock , samt att du rör på dig när du är i skogen. Jag är 74 nu och har inga vad jag vet sjukdomar, det är jag nöjd med. Får jag 10 år att köra hoj här nere, så är det gott. Man skall leva , det är farligt att gå över gatan också, så nog kan man ta en öl eller sup, men det var ju inte det det handlade om, det var huruvida alkohol kan orsaka eller påverka risken att drabbas av prostatacancer. Och storkonsumeneter av alkohol, speciellt folk här nere super kopiöst, senast igår var jag hos en Australiensare, han drack tre stora Chang under den timme vi satt och snackade. Det är inte nyttigt på något sätt.

Det finns det enligt forskningen , Det finns klara samband med alla former av cancer och alkohol, bara det att de som vet med sig att de konsumerar för mycket alkohol vägrar inse vad foskningen kommit fram till, ungefär som med rökare, "Nej du , min mamma rökte hela livet , hon blev 92 år så det är inte farligt agtt röka" :thumbsup:
Jag har inte nämnt cancer alls utan bara förstorad prostata som nästan alla över 50 år påbörjar.

Två olika saker.
Förstorad prostata är inte cancer per automatik .

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar