Medicinska problem för oss män / gubbar

Ved legeundersoking er jeg hvert halvår på labratorie med blodprove og urinprove der dei ser hvor mye salt jeg spiser , Mitt forste år i Thailand fikk jeg beskjed av legen att , spis mindre salt , for jeg hadde spist svensk mat , siden jeg kom fra Sverige .

Visa en jämförelse med andra lände. :cool:

Sverige er verdensmestere
Visst är det mindre bra att äta för mycket salt och socker, det är säkert dom flesta medvetna om. Att någon lägger 5 sockerbitar i en kopp kaffe är inte representativt, måste ju smaka hemskt.

Personligen saltar jag aldrig extra och använder inget socker i kaffet överhuvudtaget och det är samma med kompisarna. Frugan och ynglingen använder lite socker i sitt kaffe men ingalunda 5 bitar.

Her vil mange protestera , for jeg har sett att svenskene spiser mye salt og socker . Når jeg spiste frokost med svenske tjejer så hadde dei ei heil teskjei med salt på egget og 5 sucker bitter i kaffikoppen . Og når vi var på Restaurant så salta dei maten extra godt . Spiser du mye salt og socker så forkorta du livet med mange år .

Du sitter här överviktig, hjärtproblem, röker, dricker, i rullstol med 0 motion och försöker spela "nyttig" och prata ned svenskar som äter för mkt salt och socker. och förkortar livet med många år. Nu får du fan ge dig. Du tror väl inte på allvar att människor här eller i verkliga livet sitter och behöver "råd" från en som dig?!

Du sitter här överviktig, hjärtproblem, röker, dricker, i rullstol med 0 motion och försöker spela "nyttig" och prata ned svenskar som äter för mkt salt och socker. och förkortar livet med många år. Nu får du fan ge dig. Du tror väl inte på allvar att människor här eller i verkliga livet sitter och behöver "råd" från en som dig?!
Och allt har han lärt sig när han flyttade till Thailand 55555
Jag säger det igen, norgehistorier är fan inga historier dom är på riktigt :)

Det er svenske tidninger som skriv og allt saltet svenskane bruker i maten .Og jeg og kjerringen syntes att all mat i Sverige var for salt . etter å ha spist Thai mat i lengre tid i Thailand .

Norge er på topp i Norden med tykktarm-cancer . For ca. 10 år siden hadde jeg tykktarm-cancer mens jeg bodde i Tidaholm , der vi var 3 stk som hadde tykktarm-cancer samtidig ,dei 2 andre dodde etter ca 1 år .men jeg lever endå . Ved diskusjon med 2 leger får opprasjon på Falkoping Sykehus , Tykktarm-cancer kommer av maten vi spiser ,med tilsettning-stoffer i maten vi spiser for holdbarheten , Nitrat som du får cancer av . Legene på Sykehuset var ikke enige , dei sier det kommer av Norge royker all mat , som fisk , kjott , korv , osv . Ingen feil med Svensk mat , det den norske maten du får cancer av .

P1150160.JPG

Salt i Thailand? Har du hört talas om soja och fisksås?
Fisksåsen du kjoper på ICA i Sverige er er ca 50 % salt og all den Thai krydder dei hadde på ICA var ubrukeleg på grund att det var for mye salt , påsto kjerringen min Men fisksås i Thailand er nesten ingen salt i , Vi har Thailand storste og elste fisksås fabrikk her i Bangsaen , Den er snart 80 år gammel .

Norge er på topp i Norden med tykktarm-cancer . For ca. 10 år siden hadde jeg tykktarm-cancer mens jeg bodde i Tidaholm , der vi var 3 stk som hadde tykktarm-cancer samtidig ,dei 2 andre dodde etter ca 1 år .men jeg lever endå . Ved diskusjon med 2 leger får opprasjon på Falkoping Sykehus , Tykktarm-cancer kommer av maten vi spiser ,med tilsettning-stoffer i maten vi spiser for holdbarheten , Nitrat som du får cancer av . Legene på Sykehuset var ikke enige , dei sier det kommer av Norge royker all mat , som fisk , kjott , korv , osv . Ingen feil med Svensk mat , det den norske maten du får cancer av .

P1150160.JPG
Det är farligt att leva man kan dö av det. :D

Fisksåsen du kjoper på ICA i Sverige er er ca 50 % salt og all den Thai krydder dei hadde på ICA var ubrukeleg på grund att det var for mye salt , påsto kjerringen min Men fisksås i Thailand er nesten ingen salt i , Vi har Thailand storste og elste fisksås fabrikk her i Bangsaen , Den er snart 80 år gammel .
Einar, kan du försöka att läsa och förstå vad som skrivs kära bagge. Du måste ha en stor balkong så att du kan uppleva allt som du skriver.

Här köps ingen fisksås på ICA, min fru kommer från Thailand och så gör även all fisksås här hemma. Hon säger själv att fisksåsen är tillräckligt salt och inget extra behövs. Och vem vet, vår fisksås kommer kanske från Bangsaen.

Här köps ingen fisksås på ICA, min fru kommer från Thailand och så gör även all fisksås här hemma. Hon säger själv att fisksåsen är tillräckligt salt och inget extra behövs. Och vem vet, vår fisksås kommer kanske från Bangsaen.
Fisksås från Bandsaen har en 80 årig historia.

I övriga världen har fisksås upp mot 3000 år historia.

Den kan ha uppstått i Medelhavet och sen spridits till Asien via kinesiska köpmän från Mellanöstern till havs eller Sidenvägen.
Även Indonesien kan varit först att fermentera fiskavfall.

Hur som helst är det inte från Thailand.

Her har vi fish sause Pichai Bangsaen , Har vert på på omvisning på fabrikken . Og fikk med meg mange forskjellige flasker med Fish sause av dei på fabrikken ,

”Men fisksås i Thailand er nesten ingen salt i”

Deras oyster sauce innehåller ca 20% salt… :unsure:

”Men fisksås i Thailand er nesten ingen salt i”

Deras oyster sauce innehåller ca 20% salt… :unsure:

20% är lite mer än vad Einar säger: "fisksås i Thailand er nesten ingen salt i"

Hemgjord fisksås i Sverige det är lite hard core. Men kul.

Vad tar din fru för fisk och fermenterar? Hur länge får det jäsa? Luktar det nåt?

Hemgjord fisksås i Sverige det är lite hard core. Men kul.

Vad tar din fru för fisk och fermenterar? Hur länge får det jäsa? Luktar det nåt?
Vem har sagt att hon gör sådant? Hon köper färdig fisksås i affären, både vanlig och fermenterad. Vissa luktar, andra inte. Men inget så illa som durian dock.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar