Medicinska problem för oss män / gubbar

Det var en spännande källa med information. Inte för informationen i sig men att just du postade den :thumbsup: Hade jag postat samma länk hade du ifrågasatt den direkt ;) Med det sagt så är artikeln i huvudsak helt på rätt spår men borde justeras lite enligt mig men bra :thumbsup:
Vad jag minns så har jag INTE kritiserat dig för länkar du lagt in utan tvärt om, alltså att du inte hänvisat till någon trovärdig källa som stöder dina ibland kontroversiella åsikter när det gäller våran hälsa, men skit samma.

Vad jag minns så har jag INTE kritiserat dig för länkar du lagt in utan tvärt om, alltså att du inte hänvisat till någon trovärdig källa som stöder dina ibland kontroversiella åsikter när det gäller våran hälsa, men skit samma.
Exakt! "trovärdig källa". Vad gör din källa trovärdig helt plötsligt? Jag postade en massa länkar men du orkade inte titta på videos och absolut inte på engelska. Kom igen nu! Du är på rätt spår, du har ju öppnat ögonen :) :thumbsup:

Hur då? Dom innehåller runt 12% socker (kolhydrater). Finns många födoämnen som innehåller långt mer än så. Var har du hittat denna info? Jag frågar för att jag är intresserad.
Jag vet inte jag har inget labb hemma att testa själv, jag läste på en medicinsk tidning för länge sen att pumpafrön innehåller mycket glukoshalt och det är farligt för diabetes.

"Vilka är fördelarna med pumpafrön för diabetes​

Uppsättningen av biologiskt aktiva substanser i pumpafrön underlättar signifikant tillståndet hos patienter med typ 2-diabetes."

Tidigare var rött vin bra för hjärtat också men inte längre 5555.

Jag har fått lika många sjukdomar som en normal människa får i sitt liv i Sverige, i inget fall botade mig kurga, vitlök, Pumpafrön eller morot utan kemiska mediciner som smakade skit.
Äter man fetmat hela sitt liv kommer att åka in för prostatacancer eller annat och tro inte att lite frö eller tomater kan bota dig. Sök vård så fort du misstänker något och gör en hälsokontroll varje år.

Jag vet inte jag har inget labb hemma att testa själv, jag läste på en medicinsk tidning för länge sen att pumpafrön innehåller mycket glukoshalt och det är farligt för diabetes.
Ja ca 12% kolhydrater och några av dom procenten är fibrer som kroppen inte kan göra om till glukos. Dessutom är kolhydraterna långsamma och påverkar blodsockret långsamt. Prova att ge en diabetiker potatismos så skall du få se på reaktion men knappast speciellt stor reaktion av pumpafrön som man dessutom sällan är stora mängder av som tex potatis.

Det står tydligt och klart i alla böcker alkohol är farligt för blodtrycket 5555
Det är fransk propaganda för att sälja mera vin.
Samerna får mindre cancer än svenskar de påstår att det är renköttet.
Tror mer på all annan skit som dom inte äter. Inuiterna, en gång världens friskaste folk men även dom äter fastfood och annan processad mat idag.

Jag har fått lika många sjukdomar som en normal människa får i sitt liv i Sverige, i inget fall botade mig kurga, vitlök, Pumpafrön eller morot utan kemiska mediciner som smakade skit.
Äter man fetmat hela sitt liv kommer att åka in för prostatacancer eller annat och tro inte att lite frö eller tomater kan bota dig. Sök vård så fort du misstänker något och gör en hälsokontroll varje år.
Håller med dig i stort men snarare skitmat än fetmat :) :thumbsup:

Jeg leste i en norsk-avis att 65 % av nordmenn får nedsatt horsel ved 65 år og eldre . Jeg har merka det , og for en 20 år siden hadde jeg h**apperat i de eina ora . Og snakker jeg med folk her i Thailand så må dei prata hogt til meg , og noen prater med finger språket ,

Jeg leste i en norsk-avis att 65 % av nordmenn får nedsatt horsel ved 65 år og eldre . Jeg har merka det , og for en 20 år siden hadde jeg h**apperat i de eina ora . Og snakker jeg med folk her i Thailand så må dei prata hogt til meg , og noen prater med finger språket ,
Det är förmodligen liknande siffror i Sverige. Elasticiteten i trumhinnan minskar med stigande ålder och vissa frekvenser i ljudet försvinner. Klassiskt är väl att det är svårt för många att höra syrsorna när man är över 60 år. Men slarv med hörselskydd mm förvärrar givetvis saken. Samt naturligtvis dessa snäckor och lurar som ungdomar trycker in i öronen jämnt och ständigt. Det kan inte vara bra.

En skadad hörsel kan inte repareras, det är viktigt att komma ihåg. Åldersförändringar kan man inte göra något åt men man skall inte påskynda och förvärra dessa.

Det är förmodligen liknande siffror i Sverige. Elasticiteten i trumhinnan minskar med stigande ålder och vissa frekvenser i ljudet försvinner. Klassiskt är väl att det är svårt för många att höra syrsorna när man är över 60 år. Men slarv med hörselskydd mm förvärrar givetvis saken. Samt naturligtvis dessa snäckor och lurar som ungdomar trycker in i öronen jämnt och ständigt. Det kan inte vara bra.

En skadad hörsel kan inte repareras, det är viktigt att komma ihåg. Åldersförändringar kan man inte göra något åt men man skall inte påskynda och förvärra dessa.
Jag kan inte längre höra syrsor det är trist
Men det är en överkomlig brist
Syrsans sång är inte någon oersättlig sång men ändå jag minns en gång

Symtom vid sjukdomar i hjärta och blodkärl , Mine forste år i Thailand bodde jag ett halvt år i Sverige og det andre halvår i Thailand . Jeg har hatt flere hjerteinfark og hadde medisin frå Sverige med til Thailand for 6 måner . Men når jeg var i Thailand så hovna jeg opp i fotter og ben . Jeg måtte kjopa nye sko som jeg kunne bruke . Og folk var i meg , du må gå til doktor , du kan vera syk , Så jeg gjekk til Universitet Hospitalet i Bangsaen , og der blei jeg inlagd til full sjekk . Og den andre dagen spor dei meg , hva medisin jeg bruker . Og jeg ringer kjerringen , og hon kommer på hospitalet med min hjertemedisin . Jeg hovner opp i beina av bivirkning av medisinen , Og her fikk jeg ny medisin for hjarte , Og når jeg tar den medisinen ligger blodtrykket på ca 110 -70 Og medisinen har jeg nå brukt i ca 10 år .

P1150134.JPG

Gronn the er naturens egen vidundermedisin , påstår kjerringen mi og mange Thai har stor tru på gronn the . Kjerringen min lager gronn the og fyller på flasker og setter i kjoleskapet . Og jeg får ei flaska for dagen , som jeg drikker . Er det noen som trur på Asia vidundermedisin ?????

P1150136.JPG

Her vil mange protestera , for jeg har sett att svenskene spiser mye salt og socker . Når jeg spiste frokost med svenske tjejer så hadde dei ei heil teskjei med salt på egget og 5 sucker bitter i kaffikoppen . Og når vi var på Restaurant så salta dei maten extra godt . Spiser du mye salt og socker så forkorta du livet med mange år .

Ved legeundersoking er jeg hvert halvår på labratorie med blodprove og urinprove der dei ser hvor mye salt jeg spiser , Mitt forste år i Thailand fikk jeg beskjed av legen att , spis mindre salt , for jeg hadde spist svensk mat , siden jeg kom fra Sverige .

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar