Medicinska problem för oss män / gubbar

Jag gjorde det på Memira 2019 (RLE 60000 kr) tog via företaget så var det lite mer förmånligt.
Var ett jävla slitage på glasögon för min del upp och ned på skallen (närsynt),blev glappa.
Slarvig la bort dom eller slipade eller la dom på svets bänken ( fritids glasögon) jag skall bara...
Så det var en besparing bara det. Inte ångrat det en sekund. Inga men.
Skulle jag fortfarande vara yrkesverksam skulle jag utan tvekan lägga ut 20-30.000kr extra själv på multi fokus linser för att slippa glasögon helt.

Men som pensionär blir det nog den gratisvariant som ingår från regionen och använda läsglasögon.

Idag fick jag en försändelse med posten, från Region Stockholm/Skåne. Det gäller screening för osynligt blod i avföringen som kan vara tecken på cancer i ändtarmen eller tjocktarmen. Instruktioner och provrör medföljer naturligtvis tillsammans med ett förfrankerat kuvert som skall skickas till Karolinska i Stockholm. Min bäste kompis fick också ett sådant men han sket (struntade) i det.

Äckligt är det förvisso men jag är rädd om livet och skickar naturligtvis in det vid tillfälle. Någon annan som har fått samma erbjudande som är kostnadsfritt?
Sådant och PSA test gjorde jag på hälsoundersökning på Bangkokhospital men var ju innan pandemin så kanske dags för nytt, då såg det bra ut iaf.

Idag fick jag en försändelse med posten, från Region Stockholm/Skåne. Det gäller screening för osynligt blod i avföringen som kan vara tecken på cancer i ändtarmen eller tjocktarmen. Instruktioner och provrör medföljer naturligtvis tillsammans med ett förfrankerat kuvert som skall skickas till Karolinska i Stockholm. Min bäste kompis fick också ett sådant men han sket (struntade) i det.

Äckligt är det förvisso men jag är rädd om livet och skickar naturligtvis in det vid tillfälle. Någon annan som har fått samma erbjudande som är kostnadsfritt?
Hej.
Jo jag läste någonstans att man ska undersöka detta några årgångar åt gången. Tycker att det är väldigt bra. Just cancer i t.ex tjocktarmen är det en väldigt bra prognos på om man upptäcker det i tid. Har två kompisar som drabbats, (en för 20 år sedan) men efter behandling (operation) lever de och har hälsan. Själv gjorde jag en magnetröntgen av magen och en endoskopi förra året och det såg bra ut. Anledningen till undersökningen var att jag har haft problem med inflammation i sk. tarmfickor. Nu kan du vara lugn de närmaste tio åren sa doktorn, vilket kändes bra :). Det senaste året har jag blivit mycket bättre i magen pga att jag lagt om min kosthållning. Ingen skitmat, bara hederlig husmanskost + att jag äter probiotika några piller om dan. En del kanske säger att probiotika är den sk. placeboeffekten, men mig har det verkligen hjälpt.
MVH
Lilla Fridolf

Från Clas admin i sjukförsäkring i thailand. Kanske någon har nytta av här.

Screenshot_20240512_144247_Facebook.jpg

Screenshot_20240512_144301_Facebook.jpg

Jag äter daglin ca två matskedar pumpafrön, tycker man inte om att knapra på dem så kör dem till pulver i en mixer , (ex blanda detta i gröten eller youghurten) jag sover utan problem 8 timmar om natten utan att gå upp och pissa , det är en direkt effekt av Pumpa samt pumpafrön
Håll till godo
Om man har diabetes eller magsår ska vara försiktigt med pumpafrön, stora mängder kan ge allergier och andningsbesvär.

Pumpafrön förändrar ordentligt sockerhalten i blodet.

"Vilka är fördelarna med pumpafrön för diabetes​

Uppsättningen av biologiskt aktiva substanser i pumpafrön underlättar signifikant tillståndet hos patienter med typ 2-diabetes."

"Vilka är fördelarna med pumpafrön för diabetes​

Uppsättningen av biologiskt aktiva substanser i pumpafrön underlättar signifikant tillståndet hos patienter med typ 2-diabetes."

Det var en spännande källa med information. Inte för informationen i sig men att just du postade den :thumbsup: Hade jag postat samma länk hade du ifrågasatt den direkt ;) Med det sagt så är artikeln i huvudsak helt på rätt spår men borde justeras lite enligt mig men bra :thumbsup:

Det var en spännande källa med information. Inte för informationen i sig men att just du postade den :thumbsup: Hade jag postat samma länk hade du ifrågasatt den direkt ;) Med det sagt så är artikeln i huvudsak helt på rätt spår men borde justeras lite enligt mig men bra :thumbsup:

Verkar översatt med google translate rakt av från engelska, så är nog tagen från en annan källa. Men håller med, intressant info. Käkar själv pumpafrön men bara för att jag tycker det är gott.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar