Medicinska problem för oss män / gubbar

Skulle tro att dina sura uppstötningar har att göra med all öl du häver i dig.

BTT
All öl jag häver i mig?
Bara för jag väsnas behöver inte volymen vara så stor ;)
Ombord alkoholfritt, hemma inte en droppe föränns sista veckan nu sist, skall jag inte bli onyckter ingen öl då jag inte tar 1 öl till maten tex. Så förutom när jag är full dricker jag aldrig öl.
Fast vin det får jag uppstötningar av.
fast inte haft några sura uppstötningar nu på snart 6 månader.
Räknar man på året då jag jobbar 6-7 månader och dricker knappast öl varje dag hemma så är det nog många här som dricker mer än mig.
Men när jag dricker öl blir det liv på forumet men räcker med första så börjar inläggen öka.

Men jag vet vad jag får sura uppstötningar av och dragit ner på att äta sådant såpass mycket så nu har det varit bra.

Ursäkta men nu tror jag inte riktigt på det du skriver. Jag tror nämligen att orsaken till att du inte länkar till trovärdig forskning som styrker dina påståenden beror på att du är rädd för att jag ska läsa dom och sedan såga dom jämns med fotknölarna, inte att du inte ids för att du "vet" att jag inte kommer att läsa dom. Den bortförklaringen var dagens sämsta, hittills.
Det får vara en bortförklaring om du tycker så, men visst kan jag länka. Kommer så snart jag hinner.

Det jag får sura uppstötningar av är vitt bröd, korvbröd, hamburgebröd, pizza vissa ölsorter som Leo och Singha samt rött vin och vad det verkar som havregrynsgröt iaf denna kockens (han kanske har nåt mer i) också har jag minskat på mjölkdrickandet då det ofta gick +2L om dagen.
Så på 6 månader har det varit ok, fått någon enstaka gång men då direkt relaterat till något ovanstående som kockens havregrynsgröt när kom ombord.

Det jag får sura uppstötningar av är vitt bröd, korvbröd, hamburgebröd, pizza vissa ölsorter som Leo och Singha samt rött vin och vad det verkar som havregrynsgröt iaf denna kockens (han kanske har nåt mer i) också har jag minskat på mjölkdrickandet då det ofta gick +2L om dagen.
Så på 6 månader har det varit ok, fått någon enstaka gång men då direkt relaterat till något ovanstående som kockens havregrynsgröt när kom ombord.
Ja precis dom livsmedlen som brukar skapa problem. Inget konstigt i min värld men i många andras.

Här @Fritz kommer en länk till en läkare i USA som reder ut lite studier och vad som skrivs i forskning som du efterfrågar. Du kommer säkert inte lita på denna läkare heller :)

Ja precis dom livsmedlen som brukar skapa problem. Inget konstigt i min värld men i många andras.

Här @Fritz kommer en länk till en läkare i USA som reder ut lite studier och vad som skrivs i forskning som du efterfrågar. Du kommer säkert inte lita på denna läkare heller :)
Nu handlar ju detta om diabetes och inte om just inflammation men han belyser verkligen vad som skrivs i media och vilken forskning som utförs och vilka som får pengar till forskning.

Nu frågade jag efter vetenskapliga studier som jag kan tolka själv, men jag uttryckte mig kanske lite otydligt.

Nu frågade jag efter vetenskapliga studier som jag kan tolka själv, men jag uttryckte mig kanske lite otydligt.
Han länkar ju till allt i videon. Ni orkar ju inte läsa och ta reda på saker, precis det jag säger. Ni kräver saker och det skall serveras på silverfat. Jag visste ju detta från början. Många av er är som gamla hundar, det går inte att lära om. Fortsätt gå till doktorn och kör upp kameror i arslet istället :laugh2:

Ja så e det å bli gammal, som en gammal bil! Motorn blir sämre och drar mera olja!
Maten och spriten vi stoppar i oss gör våran motor sämre. Sedan att vissa inte orkar röra på sig utan sitter stilla på kontor hela dagarna
är inte alls bra! Och bokstäverna Mc Donalds (Mc Trumph) :xmas_smiley: skall man absolut köra förbi så fort det går! Lika bokstäverna Systembolaget, men va fan, smörjolja behövs ibland! Åt mycket Pågern Lingon grova förut, så gotti gott i gott gott, men se det ställde till det i maggen! Surdegsbröd från Pågen är det nu som gäller, maggen helt ok nu!

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar