Medicinska problem för oss män / gubbar

Ja nu fick jag skriftlig från kirurgen i Norge att dom rekomenderade koloskopi då dom hittade svullnader som just kunde vara cancer.
Men nu visade proverna att det inte var det, utan pga min inflamation var så kraftig så var det kopplat till den.
Och vårdcentralen i Sverige har jag varit i kontakt med och koloskopi var i undantagsfall och isåfall 3 månaders väntetid men läkaren i Sverige ansåg inte det nödvändigt.
Om läkaren ansåg det inte var nödvändigt OK. Vill du ha en
slang upp i rumpan så åkt till Norge. Har för ett år sen opereat bort en helt trasig gall blåsa där var jag nära på att förgifta mej själv, var hemma för länge ca 14 dar och låg bara ock skaka
Ringde vårdcentralen, Oj du har covid nej nej men det gick bra till slut2 veckor på Nus i Umeå, Dom fixa

Om läkaren ansåg det inte var nödvändigt OK. Vill du ha en
slang upp i rumpan så åkt till Norge. Har för ett år sen opereat bort en helt trasig gall blåsa där var jag nära på att förgifta mej själv, var hemma för länge ca 14 dar och låg bara ock skaka
Ringde vårdcentralen, Oj du har covid nej nej men det gick bra till slut2 veckor på Nus i Umeå, Dom fixa
Dunk, du dunk, huvva dunk...farliga saker.

Ja nu fick jag skriftlig från kirurgen i Norge att dom rekomenderade koloskopi då dom hittade svullnader som just kunde vara cancer.
Men nu visade proverna att det inte var det, utan pga min inflamation var så kraftig så var det kopplat till den.
Och vårdcentralen i Sverige har jag varit i kontakt med och koloskopi var i undantagsfall och isåfall 3 månaders väntetid men läkaren i Sverige ansåg inte det nödvändigt.

Du missar inget. Kört flera koloskopi och gastroskopi vaken och får nog säga att åker jag på fler, hoppas jag det är gastroskopi för även om kräkreflexen går på högvarv vid gastroskopi så är de svängarna slangen tar i tarmen vid koloskopi ändå värre.

Du missar inget. Kört flera koloskopi och gastroskopi vaken och får nog säga att åker jag på fler, hoppas jag det är gastroskopi för även om kräkreflexen går på högvarv vid gastroskopi så är de svängarna slangen tar i tarmen vid koloskopi ändå värre.
Ja nu sa ju även kirurgen i Norge att var inte nödvändigt längre efter provsvaren.
Men läkaren på vårdcentralen här stängde fallet innan några provsvar ens kommit.
Mest glad över svaret och schysst att kirurgen själv ringde och berättade även när visade på bra resultat behövde man inte tänka på det.

Skitsnack, samma uppföljning i Sverige och biopsi för cancer efter en operation.

Du kör din story som vanligt på samma sätt som IL gör.

.

Screenshot_20250226_151958_Gallery.webp

Screenshot_20250226_151922_Chrome.webp

Ja precis det är standard i Sverige efter en inflammerad kroppsdel i Sverige.

En normal uppföljning.
Jag skriver att kirurgen i Norge skrev efter operationen att en kolskopi bör göras då misstänkta svullnader och förhärdnad vid blindtarmen.
Det var vad kirurgen skrev i sitt uttalande, läkaren i Sverige tyckte inte mer behövdes göras efter svensk tradition var det klart.
Han stängde det via chatt, han såg ingen anledning att komma in.

Jag skriver att kirurgen i Norge skrev efter operationen att en kolskopi bör göras då misstänkta svullnader och förhärdnad vid blindtarmen.
Det var vad kirurgen skrev i sitt uttalande, läkaren i Sverige tyckte inte mer behövdes göras efter svensk tradition var det klart.
Han stängde det via chatt, han såg ingen anledning att komma in.
I min region görs det alltid med vävnadsprover.

Synd att du inte blev opererad i Sverige som har samma uppföljningar istället för bara att snacka skit.

I min region görs det alltid med vävnadsprover.

Synd att du inte blev opererad i Sverige som har samma uppföljningar istället för bara att snacka skit.
Vadå snacka skit, jag skrev att läkaren i Sverige inte följde norske kirurgens råd gällande koloskopi.
Min uppföljning var i Sverige och den tog läkaren via chatt och stängde i Torsdags förra veckan
Sätt på korken doktor allvetare.

Har heller inte sagt att har någon större kunskap om sjukvården.
Är inget jag besöker ofta är väl 30 år sen sist i Sverige som patient, dock gjort praktik på akuten sammanlagt 15 gånger i 3 omgångar då det är en del av certifikat för sjukvårdsansvarig ombord..
Fast gjorts om nu så man kan få ut cert bara på träningscenter.
Jag bara vet vad jag fick för svar denna gång och att det sköttes via en chatt som jag fick betala 160kr för.
Sen var jag mest glad över det positiva svaret att allt var ok.

Tycker nästan att förberedelserna för koloskopi är det värsta. Har dock haft en läkare som inte var bra på att svänga med sonden och det var ruskigt smärtsamt. Även utan bedövning/lugnande och en skicklig läkare och då var det helt OK.

Tackar numera alltid ja till smärtstillande/lugnande för säkerhets skull och då är det i stort sett inget att oroa sig för.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar