Migrationsverket har förlängt väntetiden för uppehållstillstånd!

"phatthai " sa:
Kollade just på senaste statistiken från migrationsverket. Fram till sista september hade 60146 personer sökt asyl i Sverige i år. 40559 av dessa är av manligt kön. Verkar va en bra ide att förkorta väntetiderna för kärleksinvandring av kvinnor innan allt går överstyr i det politiskt korrekta Sverige.
Nu har ju redan Sverige anpassat sig med att införa hen och samkönade äktenskap. Vi måste ju vara förberedda på allt.

Ansvarsfulla unga män som lämnar kvar fru och barn i krigsområdet... :eek:

Om du menar de med hakskägg samt lite gråa hår på huvudet så är det barn Ubon , flyktingbarn ,förmodligen allesammans drabbade av den där sjukdomen som gör att man åldras dubbelt så snabbt som normalt ,( har glömt vad den heter) ;)

Eftersom 7 av 8 politiska partier skryter om att de är feministiska i sin grundinställning kan man väl tycka att de borde reagera mot den snedvridna könsfördelningen, men all diskussion i det här ämnet verkar vara totalt förbjuden.

Glimten 66 skrev

"glimten66 " sa:
Det suger kan jag ju lugnt säga
Man skulle.fane mig.ku anmäla mig

Cumulus svarade

[/quote]
"cumulus " sa:
Varför då?? Skall du återigen nyttja systemet....räcker det inte med en gång per svensk???

Tycker att det är bra att det tar tid, så inte ruljansen blir så hetsig faktiskt. Finns ju folk som fan inte bli av med en så kommer nästa....

Inte vidare vänligt i mitt tycke Cumulus, tycker att du borde be Glimten 66 om ursäkt!

"b-tung " sa:
Glimten 66 skrev
Cumulus svarade
Inte vidare vänligt i mitt tycke Cumulus, tycker att du borde be Glimten 66 om ursäkt!

Ett ganska makabert inlägg ifrån dig. Försökte att gå i svaromål förra gången, när du själv gav dig på legolas och hans hemsida och påstod än det ena och än det andra, helt felaktiga saker.

Om den ursäkten kommer till legolas ifrån dig, så skall jag fundera på om det är mödan värt att be Glimten 66 om ursäkt. Har ingen aning om vem du är, men ändå så vågar du dig på att vara otrevlig.... Du är en djärv kille måste man säga där bland kastruller och smörbyttor.

Ha en bra dag i din bitterhet...

Helt rätt , riktigt "Svinaktigt skrivet , dessutom om Glimten som aldrig själv skulle sätta detta på pränt", skulle väl finnas en hel del att skriva om när det gäller herr Legolas alias Cumulus och hans utnyttjande av systemet , så varför skriva på det sättet , dessutom så betalar nog Glimten fan så mycket mer i skatt än vad Cumulus någonsin har gjort .... Cumulus , du är en //, och ändrar dig inte pga, av du byter nick , samma // ................ ;)

Personangrepp

"Phonta " sa:
Helt rätt , riktigt "Svinaktigt skrivet , dessutom om Glimten som aldrig själv skulle sätta detta på pränt", skulle väl finnas en hel del att skriva om när det gäller herr Legolas alias Cumulus och hans utnyttjande av systemet , så varför skriva på det sättet , dessutom så betalar nog Glimten fan så mycket mer i skatt än vad Cumulus någonsin har gjort .... Cumulus , du är en skitstövel , och ändrar dig inte pga, av du byter nick , samma skitstövel ................ ;)

Är det blodtrycket eller sockernivån.. Phonta ditt sätt att uttrycka dig är då helt grandiost eller??? Skärpning gubbe du imponerar inte med ditt rättspatos som endast innefattar dig själv din lelle egoist!!

Jag tycker faktiskt att en gång per gubbe räcker, det finns en mängd damer som plockats hem till Sverige som nu rör sig fritt därhemma...Man kan gott lugna ner sig mellan gångerna....

Eftersom du gör rena personangrepp gång efter annan så fick jag anmäla dig IGEN.,. skärpning nu mr skribent!!

Förvisso finns det säkert folk som utnyttjar systemet på fel sätt, men att peka ut någon utan att ha en aning om bakgrunden är helt förkastligt enligt min personliga mening.

Migrationsverket borde dock ha en kontroll över dom som upprepade gånger tar hem tjejer till Sverige och med upprepade gånger menar jag då ett flertal. Även "helsvenska" förhållanden spricker, då skulle nya dylika också förbjudas om vissa skribenters åsikter skulle få råda.

Jag kan ju sen säga att om du e orolig cumulus så har mitt ex allt.hon behöver så oroa dig. Inte.
Mer.än att du kanske ska ramla av din cyckel en vacker dag

Eller som tjejen säger när jag förklarar vilken skit hög du e... Dont worry buddha have eyes...

Lyssna inte åt det hållet Glimten66, Cumulus verkar bara vata en olycklig människa som inte kan uppföra sig.

Hoppas det går bra för din tjej att få UT.

Varför så aggressiv Glimten66???? ALLA vi svenskar har rätt till en åsikt när det skall komma in nya människor till landet och dela på "kakan".

Eller anser du att du har ensamrätt att ha spender-byxorna på?? Nä du, jag anser att dessa människor som plockar in ett flertal olika damer till Sverige och sedan bara byter ut dom är en skam.

Därmed inte sagt att just du skulle vara en av dom naturligtvis! Så finns absolut ingen anledning till att ta åt sig på detta sätt, det är ju löjligt ju....

Men att det finns folk som undrar över din situation hur konstigt är det då?

"cumulus " sa:
Jag tycker faktiskt att en gång per gubbe räcker, det finns en mängd damer som plockats hem till Sverige som nu rör sig fritt därhemma..

Hur ska detta tolkas? Får inte din fru röra sig fritt? Lever ni inte ihop på grund att ni älskar varandra? Självklart rör sig min fru fritt.

Släpp taget om din, kommer hon inte tillbaks var det kanske inte ömsesidigt?

Janne börjar tro att det inte e en fru han har utan en slav tycker det låter så på han.....

Sen cumulus jag väljer inte första bästa o va har du me sverige o göra du e utskriven o får ditt bidrag du borde vara tacksam att det kommer arbetsvilliga thai tjejer o jobbar o betalar skatt så att du fortfarande har ett bidrag att få ut

Eftersom du gör rena personangrepp gång efter annan så fick jag anmäla dig IGEN.,. skärpning nu mr skribent!!
;D ;D ;D

"Berralund " sa:
Och det kom från en som häckar nere i Thailand för det mesta. Jag har full förståelse för frustrationen som folk känner, att söka UT eller asyl är två vitt skilda saker som borde särbehandlas av MIG. Att folk som träffar sin kärlek skall få vänta i upp till 1,5 år på ett UT är helt oacceptabelt.

Själv är vi inte drabbade, det tog fem månader när frugan fick UT. Men jag känner starkt för dom som är drabbade av detta, den saken är säker.

Precis, det borde vara två helt skilda köer. Klarar inte enheterna som hanterar asylärenden av uppdraget får de väl begära mer pengar så de kan anställa fler handläggare, och inte "sno" handläggare från annan verksamhet som också måste fungera. Det om något är "egoistiskt". Det är just därför handläggningen av UT har havererat fullständigt (från 19 000 öppna ärenden 2013 till 42 000 i slutet av 2014).

"NollArton " sa:
Precis, det borde vara två helt skilda köer. Klarar inte enheterna som hanterar asylärenden av uppdraget får de väl begära mer pengar så de kan anställa fler handläggare, och inte "sno" handläggare från annan verksamhet som också måste fungera. Det om något är "egoistiskt". Det är just därför handläggningen av UT har havererat fullständigt (från 19 000 öppna ärenden 2013 till 42 000 i slutet av 2014).

Herregud, är det så illa? 42 000 är en ren skandal och ingenting annat. Dom styrande borde rannsaka sig själv, likaså ledningen för MIG.

Ett skott i pannan skulle dom ha
emoji379.png
emoji379.png
emoji379.png

Liknande trådar

S
Svar
11
Visningar
2 K
Liverpool
L