Jag håller ju givetvis med när vi pratar om att man inte har överträtt reglerna utan man har lämnat landet inom utsatt tid osv.
Det som inte kommer fram i allas inlägg här är ju det som jag pratar om, det handlar antagligen om andra saker som MIG ser som inte vi ser.
För att MIG tar ett sådant beslut att de vill pröva regelverket beror ju inte på att de vill jäklas med folk, utan jag och det är min egen fundering på vad som antagligen ligger bakom beslutet och det är som jag tidigare sa att de ser ett alltmer ökande antal ansökanden om förlängning där man söker turistvisum och förmodligen ett skenande antal samma ansökanden, alltså man har upptäckt att samma människor och det kan ju vara ett stort antal, söker visum samt förlängning flera gånger.
Om det är detta som ligger till grund för beslutet, viket inte är otänkbart ser nog MIG detta som ett tecken på att man utnyttjar eller nyttjar systemet för andra syften än bara att besöka någon eller uppehålla sig i landet som turist och därför vill man pröva, så det har inget med att man har sökt förlängning eller skött sig enligt alla regler, för det kan de se, utan det är ett mönster de ser som inte är normalt.
MIG kan bara se att någon uppehållit sig i landet och lämnat landet inom de regelverk som finns, men de kan inte se vad folk gör under sin vistelse här och vill man återupprepade gånger uppehålla sig i landet under längre tider med turistvisum som grund skulle nog jag också ställa mig vissa frågor kring detta om jag jobbade på migrationen.
Jag tror att vi måste se det utifrån detta perspektiv och inte fastna i att era vänner/släkt eller vad det är har skött utresor och inresor enligt regelverket, utan det beror på som jag sagt andra saker, antagligen.
I detta perspektiv då, kan ju inte MIG veta vem som är den Gode, den Onde, den Fule.