När åker ni till Thailand nästa gång

Nu fick jag kämpa med tolkningen av din så kallade svenska men tror jag uppfattade rätt. Nej det är inte @Isan Lover som jag kräver svar ifrån utan @Thai Newbie Just detta är ett problem för dig och din läsförståelse, helt jävla otroligt alltså. Tror banne mig "dagispersonal" har det enklare i sin vardag att förklara för barnen än vad det är att förklara något för dig.

Jag har aldrig klankat på @Isan Lover när det gäller framförandet av en scooter i Thailand. Jag vet exakt hur det fungerar och förstår hans resonemang. Att jag sedan inte förskönar det på kanske samma sätt är något helt annat.

"Jag har 23 år,s besök i Thai och har en dj massa mc och dylikt som jag färdas med mer än vad du nånsin gjort".
Ja det ter sig ju ganska naturligt då du troligtvis är äldre än mig (jag är i skrivande stund 56år). Men återigen så har du noll koll på min livserfarenhet utan du bara gör en massa antaganden. Otroligt korkat.
Det är ju Il som det gnällts på i flera inlägg när han skrev att han kunde dricka en öl med thai gubbarna innan han åkte ut till farmenä
Det är vanligt bland Thai gubbar att ta en öl närsomhelsr. Vi ville ha hjälp av en snickare ok sa han men jag ska dricka några öl med
dom jag hjälpr i går. han kom kl 09,00 lite på örat men det gick fort över när han börja jobba. Thai är inte Sverige

Det är ju Il som det gnällts på i flera inlägg när han skrev att han kunde dricka en öl med thai gubbarna innan han åkte ut till farmenä
Det är vanligt bland Thai gubbar att ta en öl närsomhelsr. Vi ville ha hjälp av en snickare ok sa han men jag ska dricka några öl med
dom jag hjälpr i går. han kom kl 09,00 lite på örat men det gick fort över när han börja jobba. Thai är inte Sverige
Men sluta nu! @Isan Lover är inte inblandad i detta. Vad som händer i din lilla hjärna kan jag inte ta ansvar för. Ge dig nu!

Gnällde ni inte på Il när han berätta att han kunde dricka en öl med thai vänner innan han åkte ut till farmen även att han inte hade hjälm
det har gjorts i flera år men du vet förstås inget
Du får gärna säga Du till mig. NEJ jag har aldrig gnällt på @Isan Lover angående att ta några bira och sedan utan hjälm sätta sig på scootern. Som sagt, ge dig nu!

Som vanligt har du noll koll på läget. Som @Thai Newbie resonerar kring hjälmbärande och framförande av fordon efter intag av alkohol så borde han vara jäkligt seriös innan han slänger benet över en scooter. Är det som du säger, att han framför scooter utan vare sig hjälm eller är nykter, så är han en ännu större hycklare än jag tyckte innan.

Jo thai är nästan det enda jag umgås med när jag besöker Thailand och det har jag gjort sedan 2006 med flera resor per år. Jag har varit gift med en thai i 16år, jag har barn med en thai, jag talar en del thai och isaan. Du vet verkligen ingenting om vad du påstår. Jag skulle aldrig påstå något liknande om dig för jag vet faktiskt inte hur du tillbringar din tid i Thailand och jag skiter faktiskt i det också huvudsaken att du är nöjd.

Vad gäller fyllekörningar så vet jag precis hur det fungerar och jag klankar inte ned på någon. Däremot folk som beskyller andra för att påstå en massa saker men som troligtvis inte stämmer gör mig klart irriterad och kräver lite bevis men dom utestår ju i vanlig ordning.

Återigen måste du ta på dig att läsa noggrant vad man skriver men samtidigt är det viktigt att du verkligen förstår vad du läser vilket bevisligen inte är fallet nu.

Ja, du pratar en del thai och isaan och boa kan inte ens skriva på svenska, eller knappt förstå vad folk skriver.
Lyteskomik på boas kostnad.

Du får gärna säga Du till mig. NEJ jag har aldrig gnällt på @Isan Lover angående att ta några bira och sedan utan hjälm sätta sig på scootern. Som sagt, ge dig nu!
Hej

Det stämmer och om jag inte minns fel har du själv gjort samma sak ibland och det gör säkerligen en del av dom som försöker framstå som exemplariska individer som aldrig ens har gått mot röd gubbe i hela sitt liv. :)

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Tom jag har upplevt liknande tillfällen då polisen hjälpt fyllskallar att komma vidare trots att jag satte foten på thailändsk mark första gången 2006.
Ärligt talat så har jag endast mist en enda kamrat till trafiken i Thailand och han var ju väldigt restriktiv när det gällde alkohol och att köra. Han blev påkörd av en dam, som var nykter, som körde mot rött och min vän stod längst fram på sin MC i trafikljuset och väntade på grönt. Enligt mig var det den undermåliga hjälmen som tog hans liv men det får vi ju aldrig veta.

R.I.P Långeman

Ingen aning när jag åker nästa gång men skulle kunna åka om ett par veckor om inte om fanns. Kollade på biljett med thai i ekonomi två veckor i juli och priset lockade inte direkt :rolleyes:
IMG_7200.webp

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28