Det är ju Il som det gnällts på i flera inlägg när han skrev att han kunde dricka en öl med thai gubbarna innan han åkte ut till farmenäNu fick jag kämpa med tolkningen av din så kallade svenska men tror jag uppfattade rätt. Nej det är inte @Isan Lover som jag kräver svar ifrån utan @Thai Newbie Just detta är ett problem för dig och din läsförståelse, helt jävla otroligt alltså. Tror banne mig "dagispersonal" har det enklare i sin vardag att förklara för barnen än vad det är att förklara något för dig.
Jag har aldrig klankat på @Isan Lover när det gäller framförandet av en scooter i Thailand. Jag vet exakt hur det fungerar och förstår hans resonemang. Att jag sedan inte förskönar det på kanske samma sätt är något helt annat.
"Jag har 23 år,s besök i Thai och har en dj massa mc och dylikt som jag färdas med mer än vad du nånsin gjort".
Ja det ter sig ju ganska naturligt då du troligtvis är äldre än mig (jag är i skrivande stund 56år). Men återigen så har du noll koll på min livserfarenhet utan du bara gör en massa antaganden. Otroligt korkat.
Det är vanligt bland Thai gubbar att ta en öl närsomhelsr. Vi ville ha hjälp av en snickare ok sa han men jag ska dricka några öl med
dom jag hjälpr i går. han kom kl 09,00 lite på örat men det gick fort över när han börja jobba. Thai är inte Sverige