När åker ni till Thailand nästa gång

Jag sköter ju allt detta i Thailand, frugan blir bara "I hurt my head".
Så jag har ju alltid skött allt med myndigheter själv och många gör det svårare än det är.

Men hon låter dig bo där.
Frugan blanda jag bara in i att ge mig dom 4 eller om var 6 nummer på otp.
Inget hon orkade bry sig om.
Allt går att göra själv om man har tillgång till det andra.
Som sagt inget krångligt om inte någon krånglar men det är den som är ägare som är rapporteringsansvarig, inte den inneboende.

In Thailand, the landlord, property owner, hotel manager, or host is legally responsible for reporting a foreigner's stay via the TM30 form. This notification must be completed within 24 hours of the foreigner's arrival
Innan exfrun har fått iväg otp koden har den löpt ut :laugh2:

Jag sköter ju allt detta i Thailand, frugan blir bara "I hurt my head".
Så jag har ju alltid skött allt med myndigheter själv och många gör det svårare än det är.
Jo jag har också skött allt då exfrun är en total katastrof att försöka lära sig eller förstå något. Så jäkla skönt att vara skild. Hon frågar fortfarande om hjälp ibland men blir allt mer sällan för hon får kalla handen av mig numer. Har sagt till henne att det är dags att kunna ta ansvar för sitt eget liv, hon är trots allt över 40.

Jo jag har också skött allt då exfrun är en total katastrof att försöka lära sig eller förstå något. Så jäkla skönt att vara skild. Hon frågar fortfarande om hjälp ibland men blir allt mer sällan för hon får kalla handen av mig numer. Har sagt till henne att det är dags att kunna ta ansvar för sitt eget liv, hon är trots allt över 40.
Ja våra fruar verkar ju väldigt lika, fast det är ju bara våra, har ju konstaterats, alla andras thaifruar är perfekta ;)
Eller ex för din del.

Ja våra fruar verkar ju väldigt lika, fast det är ju bara våra har ju konstaterats, alla andras thaifruar är perfekta ;)
Eller ex för din del.
Ja alldeles säkert :laugh2:
Fast mitt ex tar nog fan priset :laugh2:
Vi får väl dra lite stories för varandra över en bira någon gång. Tror vi kommer skratta gott.

Tror jag berättat det innan , Men var i huset i en månad i vår lite utanför soeng sang, Brukar inte köra Tm 30 , Men efter ca 5 6 dagar då vi var inne i Korat pratade vi om det när vi passerade Immi på väg hemåt . Traskade in trevlig yngling som satt på kontoret , Han blev lite kritisk pratade med darlingen inte bra nästa gång måste ni registrera inom 24 timmar det får gå för denna gången , Sen berättade han för darlingen att i framtiden så blir man hårdare med tm30 och att mycket kommer att gå genom appar. Sen när det gäller myndigheter så tycker jag råkar man ut för en rugguggla eller gammelgubbe så kan det mesta hända .. De ynglingar jag mött på olika myndigheter i Thai e tillmötesgående o det mesta flyter.

Detta med att de infört en begränsning av antalet inresor till 2 per år har undgått min kännedom.

Jag har som tur är en visalady som fixar det åt mig innan avresan imorgon. Vi får se hur det går

Detta med att de infört en begränsning av antalet inresor till 2 per år har undgått min kännedom.

Jag har som tur är en visalady som fixar det åt mig innan avresan imorgon. Vi får se hur det går
Dom har inte infört någon begränsning för antalet inresor. Vad har du fått det ifrån? Jag måste totalt missat det i så fall. Vet att det har spridits rykten om endast två inresor men det var just feltolkningar och rykten.

Man kan väl resa in hur många gånger man vill men dom som utnyttjat 60 dagar och sedan förlängt och satt det i system har fått problem.
Ja, de som försökt göra 2 inresor direkt efter utresor med Visumfritt löper stor risk att bli stoppade eller bara få 7 dagar andra försöket har jag läst. Det är främst hur man reser som triggar immigration verkar det som

Ja, de som försökt göra 2 inresor direkt efter utresor med Visumfritt löper stor risk att bli stoppade eller bara få 7 dagar andra försöket har jag läst. Det är främst hur man reser som triggar immigration verkar det som
Ja men då är det ju ingen begränsning till två inresor utan ett resultat över hur man rest in och ut ur landet. Jag reser ju alltid in visumfritt och stannar mellan 2-4 veckor vid 3 tillfällen per år. Det resemönstret är inte begränsat till två inresor.

Ja men då är det ju ingen begränsning till två inresor utan ett resultat över hur man rest in och ut ur landet. Jag reser ju alltid in visumfritt och stannar mellan 2-4 veckor vid 3 tillfällen per år. Det resemönstret är inte begränsat till två inresor.

Det är mer om man missbrukar Visumfritt för att stanna länge som man får problem över två gånger missbrukande

Det förekommer uppgifter på olika sidor att dom nya reglerna som inte är införda ännu kommer att begränsa visafria inresor till 2 på kalenderår. Återstår att se vad det verkligen blir.

Dom har inte infört någon begränsning för antalet inresor. Vad har du fått det ifrån? Jag måste totalt missat det i så fall. Vet att det har spridits rykten om endast två inresor men det var just feltolkningar och rykten.
Enligt min visatjej så visumfritt även om det handlar om som i mitt fall 2-3 veckor, max 2 ggr per år. Jag e redan uppe i 4 tror jag. Hon som stämplade in mig sist sa jag måste fixa non imm visum . . Jag försökte online genom stockholms länk.. sidan krashade varje försök. Sedan till sist så när jag skulle välja så fanns bara single entry.. så det går ju inte.

Jag kommer att använda min visatjej att ansöka för jag orkar inte krångla mer med det. Det kanske funkar bättre för er som gör via datorn.

Om nån timme får jag nog detta avklarat..

Screenshot_20260610_105928_LINE.webp

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28