När åker ni till Thailand nästa gång

Mmm. Redan nu är det väl så att de enklare ställena ofta ligger lite utanför själva turistcentrat där hyrorna är billigare, men en av de viktigaste faktorerna är nog kvaliteten på maten och servicen i förhållande till priserna. Ställen som serverar bra mat till låga priser tenderar att alltid vara välbesökta, även om de inte ligger i smeten.

Om jag skulle få för mig att öppna en restaurang i dagsläget (vilket är extremt osannolikt) skulle det definitivt bli en med thailändsk genuin mat till ok priser. Det är nästan lättare att hitta en pizza här än en khao pad. :p
Men high end turister besöker dom verkligen matvagnar? Jag älskar ju enkelheten i Thailand och absolut rullande kiosker. Tänker jag efter så är jag ju oftast ensam farang på dessa ställen. Jag är nog kanske inte ett bra exempel på en thai turist då jag oftast umgås med lokalbefolkningen.

Men high end turister besöker dom verkligen matvagnar? Jag älskar ju enkelheten i Thailand och absolut rullande kiosker. Tänker jag efter så är jag ju oftast ensam farang på dessa ställen. Jag är nog kanske inte ett bra exempel på en thai turist då jag oftast umgås med lokalbefolkningen.

Det är nog väldigt olika, och varierar från ort till ort. Men många med djupa fickor är också välutbildade och intresserade av länders kultur och tradition, inklusive matkulturen. Sedan är nog en del oroliga för matförgiftning och så också. :p

Många välbärgade som åker hit är asiater och de tolererar nog en del rätter som "västerlänningar" oftast ratar. Sedan brukar många av dessa (läs: kineser) slussas runt i bussar till diverse skaldjursrestauranger. Om man nu skall generalisera.

Vi får hoppas matvagnarna och hålen i väggen blir kvar! :thumbsup:

Tog oss några dagar i Phuket town jag kärringen, dotter med sambo och barnbarn, sist vi var nere.
Dotteren var väl lite nostalgisk gått i små skolan där och har ett brinnande intresse för mat.
Vist old town är nu riktig turist magnet, men trevligt. Men allt från hål i väggen till exklusivare resurangarer som finns det 13 på dussinet av så ingen brist på mångfald där . Det är till och med lite öde inne i själva centrum vid gamla Ocean , för oss som var där då det begav sig med nån brud på moppen och ett vätske stopp hos Dorn's (last stop before Patong).
Maten tja allt från frukost Dim Sum till Turkiskt smakade utmärk.
Phuket i lagom dos, passar ganska bra numera. Trafiken är jobbig och är ett problem både för turister och lokal. Patong vet I fan om jag har nån dragning till längre. Men blir säkert nån tur när vi kommer ner nästa gång till Phuket.

I dag har regeringen beslutat om ändringen från 60 till 30 dagar för visumfritt så nu återstår att beslutet publiceras i "The Royal Gazette" och sedan träder beslutet i kraft 15 dagar efter publiceringen.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar