Norwegian slutar flyga till BKK

Studenten

Medlem
Är det bara jag som tycker det är tråkigt? Vilka alternativ har vi nu?

Älskade Norwegian o åkte alltid premium för det var så prisvärt. Nu kommer jag dock att flyga hem med näst sista flighten i ekonomiklass. Hey, måste testa det med juh.

Vet inte hur ni gör, men jag gillar direktflyg. Thaiair är ruskigt dyra på enkelbiljetter o SAS går bort helt. Om så de erbjuder en gratisbiljett så kommer jag inte att flyga med eländet.

Rutten är BKK-CPH. Ni som bor norröver kan alltid utnyttja Thaiair kampanjer från ARN. Dessa får vi aldrig här i söder.

Hur kommer ni att göra framöver?

Älskade Norwegian o åkte alltid premium för det var så prisvärt. Nu kommer jag dock att flyga hem med näst sista flighten i ekonomiklass. Hey, måste testa det med juh.

Vet inte hur ni gör, men jag gillar direktflyg. Thaiair är ruskigt dyra på enkelbiljetter o SAS går bort helt. Om så de erbjuder en gratisbiljett så kommer jag inte att flyga med eländet.

Rutten är BKK-CPH. Ni som bor norröver kan alltid utnyttja Thaiair kampanjer från ARN. Dessa får vi aldrig här i söder.

SAS slutade flyga till bkk efter Norwegian började så det är några år sen så det eländet behöver du inte oroa dig för, alternativet finns inte ;)

Emirates eller Qatar är väl bäst. Speciellt Qatar har prisvärd business. Pricka in Qsuite och du har nog den bästa businessen som går att uppbringa. Kräver förstås mellanlandning och att man inte hyser agg mot gulfbolag

Singapore Airlines flyger CPH-SIN, då får du en lång flygning att sova på till skillnad om du skall mellanlanda i mellanösten. Sedan ett snabbt skutt SIN-BKK, business med Singapore är riktigt bra. Köpenhamn kör de med A350 numera och du får ett byte på världens bästa flygplats. Där kan du slå till med en stopover å göra stan lite några dagar.

Om vi åker till sommaren, vilket bestäms främst av Corona, blir det det billigaste och bästa alternativet. Bra pris med Thai tar vi direkt. Men sökningar nyligen har angivit Qatar som billigast tätt följt av Turkish och Finnair. Är man 5 i familjen kan man snabbt spara tusenlappar genom att ta ett prisvänligare alternativ med acceptabel transfertid. Aeroflot var billigast men går fetbort.

Gamla fördomar kanske... Och vet inte hur det är med punktligheten nuförtiden?
First Class är en ouppnåelig dröm när man reser med sin familj. :'(
Ja det är märkligt va lång tid det tar att rentvå ett varumärke. Känner samma sak med Aeroflot.

Flygresa till semester är ju bara ett dyrt nödvändigt ont. Visst är First Class och business class bättre och man kommer fram utvilad, men de pengarna lägger jag hellre på att stanna lite längre eller åka oftare. Tur att vi alla är olika.

Flyger jag på jobbet, vägrar jag är om det finns nye är business eller plus (beroende på hur långt man flyger). Annars orkar man inte vara prestera, då stannar jag hemma.

Flygresa till semester är ju bara ett dyrt nödvändigt ont. Visst är First Class och business class bättre och man kommer fram utvilad, men de pengarna lägger jag hellre på att stanna lite längre eller åka oftare.

Jag förstår inte varför det ena utesluter det andra... ;)

Resan börjar när man kliver in i loungen... gör flyget till en del av resan istället för bara transport.

Åkte till Australien med tre vänner i Singapore Business... vilken resa det blev... apraka på champagne när vi mellanlandade i Singapore... men å vad kul vi hade!

Jag ger fn i att flyga överhuvudtaget.
Bättre att turista med bilen, inga köer till incheckningen, inget tjafs om övervikt (väskan..) å avgången passar alltid perfekt när jag vill åka.

Nej nej! Var nu inte sådan Greta-PK att du också skall knorra...

Hade två flyg i torsdag
Hade två flyg i söndags
Hade två flyg igår
Har tre flyg idag
Har ett flyg på torsdag

Tio flyg på en vecka! Det gör mig till en stolt uppvärmare och förkämpe mot hungersnöden!
Förstår att du ser flyget som en del av resan. Hajar också hur du får dina poäng.

BTW har någon tipsat Greta om bonuskorten på flyg, hon kanske börjar gilla dessa ;)

Hade två flyg i torsdag
Hade två flyg i söndags
Hade två flyg igår
Har tre flyg idag
Har ett flyg på torsdag

Tio flyg på en vecka! Det gör mig till en stolt uppvärmare och förkämpe mot hungersnöden!
Hehe, har inte ett dugg med Greta att göra. Men för en vanlig apklassresenär är flygresan ingen upplevelse utan ett nödvändigt ont. :cool:

Hade två flyg i torsdag
Hade två flyg i söndags
Hade två flyg igår
Har tre flyg idag
Har ett flyg på torsdag

Jag bugar och bockar.
Jag trodde att jag var på farten.
Haha.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka