Ett sånt jobb vill jag ha behöver dom en sjökapten 500.000 baht i månaden hade suttit fint 555555
Rederiet jag jobbar för har FSO i Thailand någonstans utanför Pattaya, där hade jag velat fått mig ett jobb.
Fillipinske matrosen på min vakt hans Farfar jobbar som Chief engineer där 13.000 Dollar i månaden för fillipinsk chief så gissar på att kapten har 15.000 dollar i månaden.
Hade vart fint och bara ta Jetskin ut till jobbetoch är ju internationell besättning mycket fillipinare.
Hade varit skönt att slippa allt pendlande till europa
https://www.flickr.com/photos/teekaycorp/8869879277
Jag reser bara till Europa en gång i kvartalet men 2-3 gånger i månaden runtom i Asien så jag skulle också gärna vilja ha ett jobb i Thailand där jag tjänade 500,000 i månaden.
Jag känner dock många utlänningar, genom dotterns skola, som har ett sådant jobb. De jobben, som chefer på multinationella företag, är dock ingen dans på rosor. Jobb 12 timmar om dagen, mycket resande och så efter 3 år vidare till nästa land. Dessa jobb går dessutom sällan att söka härifrån utan rekryteras nästan alltid från företagets hemland.
Det finns sällan några fria luncher, bra betalt kommer oftast med någon form av uppoffring.