ormar i thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Nej, det är väl Russels viper som enligt länken dessutom är väldigt aggressiv. Så det är väl bäst att kolla noga var man sätter fötterna nästa gång vi åker ner i juli.

Tack för den intressanta länken!! :wai:

Ja den ormen ringlar ju inte iväg som dom flesta andra utan går till atack istället o på tal om kiobror.....

tanten hade haft sina gympa skor stående utan för sin far ett par dar o skulle sen sätta på dom o när hon satte på dom så åkte sulan in men som vanligt tryckte hon bara in foten i dojjan o gick till farmen för att jobba senare på dagen när hon tog av sig skon för att rätta till sulan så trillade de ut en liten baby kobra som hon hade klämt till döds nu kan ja upplysa om att hon aldri lämnar skorna ute bara något för oss som håller till på landet att kanske tänka på

glimten66 :wai:

Nu blir man ju nästan orolig. Skorna skall definitivt inte hamna ute i fortsättningen, det är egentligen korkat. Det finns ju dessutom skorpioner hemmavid, och dom hyser ju en viss förkärlek för att gömma sig i skor o dylikt. Kanske inte dödligt giftiga, men det lär göra ordentligt ont att bli stucken. ???

ja dom säger att dom gör ont men något som ska göra riktigt ont e deras stora tusen foting men den e inte giftig men ska visst göra riktigt riktigt ont

glimten66 :wai:

fy fasen ... det är riktigt obehagligt...
vem vet vad för ormar man träffat på egentligen.

en gång kom vi körandes på koh lanta. mitt ex körde sin vespa o jag o dotterna kom erter på vår. vi svängde av vägen o körde ut på en liten grusväg åt höger ut mot havet. där var lite träskmark o vi var tvungna att köra över en liten bro för att komma dit vi tänkt oss. min man körde över bron o stannade sin väspa o skrek till oss att stanna. vi undrade varför o han ropade -kolla!!
mitt på bron var en ilsken illgrön orm. vet inte hur lång han var men han var nog en 2 meter kanske. han hade kört upp huvet en bit ifrån marken o bara väste mot oss. riktigt läbbigt.
som tur var så hann vi stanna. jag höll på att storkna. när vi inte kom drog han sig ner igen o ner i träsket. tack o lov. glömmer det aldrig.

fy fasen vad äckligt...
marianne

Saker jag är sugen på nu...

moo stick.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
5 K