Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite träsk bilder från min hatade by och vårt osunda leverne.

uploadfromtaptalk1408266679303.webp

uploadfromtaptalk1408266713023.webp

uploadfromtaptalk1408266742192.webp

uploadfromtaptalk1408266784627.webp

uploadfromtaptalk1408266838991.webp

"suriya " sa:
Sedan bara för att det inte finns en lokaltidning som på engelska skildrar allt skit som sker, betyder ju inte per automatik att det är en fredad idyll och en del av paradiset. ;)

Men det gör ju det!!!!!!!!!!!! PATTAYA NEWS varifrån alla länkarna är tagna..........

Jonas, just nu är denna tråden 4:a sidor och det är väl bara TS som har pratat illa om pattaya än så länge.
Vi andra som har varit där vet ju att det finns mer än barområden där.

Gå in och läs på aftonbladet eller Expressen idag och se hur många som blev knivskurna och skottskadade inatt en vanlig Lördagkväll i Sverige.

"Kycklingen " sa:
Jonas, just nu är denna tråden 4:a sidor och det är väl bara TS som har pratat illa om pattaya än så länge.
Vi andra som har varit där vet ju att det finns mer än barområden där.

Jag vet kycklingen men kan faktist bli påfrestande att konstant bli kallade horkarlar idioter och ovetandes här nere. Tyvvär är det likadant åt andra hållet när faranger diskuterar folk som flyttat norr över.
Känns som att folk tar till en försvars inställning genom att fördömma andra och på det sättet försvara sin egen situation.

Just nu tror jag Mr Cumulus sitter i Chayaphum och skrattar så han gråter, han kastade ut en ömtålig beskrivning av ett omtyckt turistområde för att få se reaktionen och fick det i övermått och jag tror personligen han har omåttligt roligt över en del av inläggen.
Det har faktiskt jag också!

"cumulus " sa:
Men det gör ju det!!!!!!!!!!!! PATTAYA NEWS varifrån alla länkarna är tagna..........

Jo, men det jag ville belysa var att det sker en massa otäckheter även i de områden där det inte finns en lokaltidning som på engelska skildrar dessa.

Ja men Jonas, ingen tror väl nåt illa om dig eller Phonta bara för att ni bor där ni bor. Var och en bor där dom gillar att bo.

Strunta ni i andra och lev Era liv där ni gillar att bo...

"Birger " sa:
Just nu tror jag Mr Cumulus sitter i Chayaphum och skrattar så han gråter, han kastade ut en ömtålig beskrivning av ett omtyckt turistområde för att få se reaktionen och fick det i övermått och jag tror personligen han har omåttligt roligt över en del av inläggen.
Det har faktiskt jag också!

Det tror jag med och faktist inte hans inlägg eller kommentar jag reagerar över utan mer det allmänna fördömmandet.
Det fanns bargata i Lomsak med låg ca. 10 talet barer där och tjejer som stod och tjoade på utsidan.
Men bor man här nere verkar det som att man blir automatiskt svinförklarad.

"Jonas " sa:
Det tror jag med och faktist inte hans inlägg eller kommentar jag reagerar över utan mer det allmänna fördömmandet.
Det fanns bargata i Lomsak med låg ca. 10 talet barer där och tjejer som stod och tjoade på utsidan.
Men bor man här nere verkar det som att man blir automatiskt svinförklarad.

Det är mycket beklagligt att det ofta är så, Jonas. Att generalisera på ett sådant sätt är helt förkastligt. Var och en har väl för tusan rätt att bo där han eller hon vill utan att bli kallad för både det ena och det andra. Förvisso lär det väl bo ett och annat svin i Pattaya precis som på alla andra ställen, det gör det även i Bangkok, Chaiyaphum, Stockholm, Göteborg, Kävlinge eller varsomhelst.

Fördomar är grunden till allt detta, helt tokigt!!

Kommer ihåg första gången jag var norr över.
Var på exets farbrors begravning den Thai gubben hade en del farang vänner så var ett 10 tal faranger där.
Pratade med en Svensk och en Engelsman om hur det var att bo här uppe måste ju vara lugnt och tryggt, historierna jag fick höra gjorde ju klart att dom hade inte riktigt den trygghetskänslan.
fick ju googla deras historier och kom direkt in på länkar till Thaivisa och oroligheter som pågått i 13 år där dets hittats både farang och thai lik i floden.

Får väl tacka cumulus för länkarna, har aldrig varit i Pattaya och nu när man får obestridlig fakta på vilket rövhål denna plats är så håller jag mig nog till Phuket och en och annan tur till Suratthani & Nakhon si thamarat som det brukar bli ibland.

Samma tidning finns Phuket daily news läs den så kanske du inte vill dit heller. En hel del mord där varje vecka.

"Jonas " sa:
Samma tidning finns Phuket daily news läs den så kanske du inte vill dit heller. En hel del mord där varje vecka.

Jo brukar läsa Phuket daily news och Phuket gazette.. men är väl inte så mycket mord med tanke på hur många miljoner människor som är i omlopp i området.

Eller om en blir ihjälslagen i en by med 50 invånare så kan man kanske säga att 2% av befolkningen blir mördade där varje år ;)

Och jämfört med Pattaya så har ni väldigt lite folk i omlopp jag tror inte du riktigt förstår hur stort Pattaya är.
Folkmängdsmässigt är det Thailands näst största stad.

Därför jag skrivit till tex. Hilmer innan man kan inte komma med sin bild över tex. Patong och tro att detta är en oas det är en storstad med skyskrapor runt varje hörn. Inte stort som Bangkok men heller inte litet som Patong eller glesbefolkat som Chang Mai.

"Jonas " sa:
Och jämfört med Pattaya så har ni väldigt lite folk i omlopp jag tror inte du riktigt förstår hur stort Pattaya är.
Folkmängdsmässigt är det Thailands näst största stad.

Ja du är en värdig ambassadör av Pattaya Jonas, inget snack om den saken. Men du är väl lite väl optimistisk i dina siffror tycker jag. Den hålan du bor i är mindre i storlek och i folkmängd än V:a Frölunda, ja mycket mindre!!!

Den ligger på 3:e plats i Thailand med sina lusiga 178.000 människor.

Men visst är den fin, den ligger så fint klistrad utefter kustremsan.

Visa bilaga 39176

Legolas du vet lika bra som mig hur folkbokföringen funkar i Thailand du är född i din Amphoe och bokförd där. Du själv har vart här tror du på dina 175000? ;)555 tror inte så.

Legolas +??????

Nä egentligen så tror jag Cumulus inte alls på folkbokföringen här, den är den absolut sämsta som man kan ha i ett samhälle...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp